נשיא צ'ילה התנצל על ביקורו בהר הבית - סרוגים

נשיא צ'ילה התנצל על ביקורו בהר הבית

נשיא צ'ילה התנצל בפני מקבילו הישראלי על כך שביקר בהר הבית יחד עם בכירים מהרשות הפלסטינית, במהלך שהוביל לשיחת נזיפה במשרד החוץ. לטענתו, הפלסטינים לא הוזמנו לביקור והגיעו לשם על דעת עצמם

author-image
נשיא צ'ילה התנצל על ביקורו בהר הבית
  נשיא צ'ילה התנצל בפני הנשיא ריבלין על ביקורו בהר הבית (צילום: מארק ניימן\לע"ם)

נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה התנצל היום (רביעי) בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין על כך שביקר אמש בהר הבית יחד עם בכירים מהרשות הפלסטינית- זאת בניגוד לסיכום מוקדם שנקבע עם ישראל. בעקבות הביקור, שר החוץ ישראל כץ הורה לזמן את שגריר צ'ילה בישראל לשיחת נזיפה במשרד החוץ.

לטענתו של פיניירה, הביקור שלו בהר הבית היה אמור להיות פרטי. עוד הסביר כי הוא לא הזמין באופן רשמי את הנציגים הפלסטינים, שהגיעו למקום על דעת עצמם והצטרפו אליו.

כאמור, הבוקר משרד החוץ נזף בשגריר צ'ילה בישראל בעקבות הביקור של פיניירה. "השר כץ רואה בחומרה כל פגיעה בריבונות ישראל בהר הבית, בוודאי כזו שמתרחשת תוך הפרת נהלים וסיכומים ברורים" נמסר ממשרד החוץ. "יש להפריד בין חופש פולחן מוחלט עליו מקפידה ישראל, יותר מכל גורם אחר בעבר, לבין שמירה ומניעת פגיעה בריבונותנו על הר הבית".

אמש נשיא צ'ילה ביקר גם בכותל המערבי יחד עם רעייתו ומשלחת גדולה, כחלק מביקורו המדיני בישראל שהחל אמש. במסגרת ביקורו פיניירה קיבל הסבר ממנכ"ל הקרן למורשת הכותל מרדכי (סולי) אליאב על ההיסטוריה של המקום. עוד הטמין בכותל פתקים שהכינו תלמידי בתי הספר בצ'ילה, וכן חתם בספר האורחים של הכותל המערבי בתפילה כי "אלוקים יביא שלום לארץ הקודש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אסור לבקר בהר הבית לא מפני דיפלוטמיה.
בני ברקי | 26-06-2019 20:23
אלא מפני קדושת המקום.