היישר מקוריאה: זה הסרט שיפתח השנה את פסטיבל הקולנוע בירושלים

היישר מקוריאה: זה הסרט שיפתח השנה את פסטיבל הקולנוע בירושלים

לאחר שבשנה שעברה פתח את הפסטיבל סרטו של היוצר הסרוג אלירן מלכה, השנה נבחר לפתוח את פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-36, סרטו של הבמאי הקוריאני בונג ג'ון-הו. "בטוחים כי גם הקהל הישראלי יישבה בקסמו של הסרט כמונו וכמו צוות השופטים בקאן"

author-image
מפתיע:הסרט שיפתח את פסטיבל הקולנוע בירושלים
  (צילום: דנה לוי)

לאחר שבשנה שעברה סרטו של היוצר הסרוג אלירן מלכה, נבחר לפתוח את פסטיבל הקולנוע בירושלים עם סרטו הראשון "הבלתי רשמיים". השנה נבחר לפתוח את הפסטיבל הירושלמי, הסרט "פרזיטים" של הבמאי הקוריאני בונג ג'ון-הו ("המארח", "רכבת הקרח", "אוקג'ה").

הסרט "פרזיטים", שהפך לשובר קופות בקוריאה וצרפת ונרכש כבר להפצה בכל העולם, התקבל בתשואות בפסטיבל קאן האחרון בו זכה בדקל הזהב לסרט הטוב ביותר. הסרט צפוי לפתוח את פסטיבל הקולנוע ה-36 של ירושלים, בהקרנת בכורה חגיגית שתערך ב-25 ביולי בבריכת הסולטן.

אלירן מלכה ושולי רנד: כך נראתה הפתיחה בשנה שעברה (צילום: דנה לוי)

"פרזיטים", הוא דרמה קומית המציגה את סיפורה של משפחה ענייה, שכל אחד מבניה מסתנן בתורו לאחוזתה של משפחה עשירה ואז מגיע הטוויסט. התוכנית מסתבכת והפרזיטים נסחפים אל מערבולת הלוקחת את הצופים אל מחוזות מלאי דמיון ושיאים שגרפו תשואות ומחיאות כפיים. "פרזיטים" בדרכו להיות סרט פולחן וזוכה דקל הזהב המצליח ביותר מאז "ספרות זולה" של טרנטינו (מעריץ גדול של בונג ג׳ון-הו).

הסרט יופץ בישראל על ידי סרטי נחשון וחברת רד קייפ ויעלה לאקרנים ברחבי הארץ במהלך חודש באוגוסט.

מתוך הסרט פרזיטים (צילום באדיבות CJ Entertainment)

על בחירת הסרט, מסרה הנהלת הפסטיבל: "בונג ג'ון-הו הוא מיוצרי הקולנוע המרתקים של דורנו, במאי ייחודי המפליא למזג ז'אנרים וסגנונות שונים לכדי יצירות קולנוע חכמות וסוחפות.

סרטיו הם חגיגה אינסופית של אמנות הקולנוע, וכך גם במקרה של 'פרזיטים', סאטירה חברתית מושחזת המטפלת בסוגיה חברתית גלובאלית באופן מקורי ומאיר עיניים, עם שפע של יצירתיות והברקות עלילתיות וסגנוניות. אנו גאים לפתוח את הפסטיבל השנה עם סרטו של בונג, ובטוחים כי גם הקהל הישראלי יישבה בקסמו של הסרט כמונו וכמו אלחנדרו גונזלס איניאריטו וצוות השופטים בקאן שהעניק לו את הפרס בתמימות דעים נדירה".

במסגרת אירוע הפתיחה בבריכת הסולטן יוענק מטעם הפסטיבל פרס מפעל חיים לכתריאל שחורי, שיסיים השנה את תפקידו כמנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי לאחר שני עשורים. הפרס מוענק לשחורי על שנים רבות של פעילות חסרת תקדים למען קידום ופיתוח הקולנוע הישראלי, במסגרתה טיפח רשת קשרים בינלאומית ענפה שהביאה את הסרטים הישראלים לבמות החשובות והיוקרתיות בעולם.

בפסטיבל שיתקיים בתאריכים 25 ביולי – 4 באוגוסט 2019, יוקרנו למעלה מ-200 סרטים מ-60 מדינות שונות והם משקפים את מיטב היבול השנתי הישראלי והבינלאומי (ובכלל זה הזוכים הגדולים של הפסטיבלים הבינלואמים ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ועוד). הסרטים יוקרנו בסינמטק ירושלים ובבתי קולנוע נבחרים ברחבי העיר. השנה הרחיב הפסטיבל את פעילותו מחוץ לסינמטק, ויקרין סרטים בלב סמדר, בשני אולמות במתחם יס פלאנט, בתיאטרון ירושלים, בגן הבונים ובמוקדים שונים נוספים.

אירועי הפסטיבל כוללים מפגשים עם יוצרי קולנוע מובילים מן הארץ והעולם וסדנאות מקצועיות בתחום הקולנוע, הקרנות בכורה נוצצות, מסיבות, מופעים, ואירועי חוצות בהיקף חסר תקדים. כמו כן, יקיים הפסטיבל זו השנה השלישית בית קולנוע נודד המאובזר בציוד הקרנה איכותי שיסייר בשכונות העיר ויציע לקהל הרחב ללא תשלום ממיטב סרטי הפסטיבל.

לראשונה ישיק הפסטיבל גם את ה"סטודנט-פס" – תג בלעדי המעניק הטבות לסטודנטים בימי הפסטיבל: כניסה חופשית לסרטי הפסטיבל, מפגשים עם יוצרים, כניסה להופעות חגיגיות מסיבות ועוד במחיר של 90 ₪ בלבד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו