הפלסטיני שהואשם באונס הילדה שוחרר לביתו

הפלסטיני שהואשם באונס הילדה שוחרר לביתו

לאחר 55 ימים במעצר, הפלסטיני שנאשם באונס הילדה בת השבע שוחרר מבית הכלא עופר, מלווה בבני משפחתו, זאת לאחר שהפצ"ר חזר בו מהאישום נגדו

author-image
ביטול האישום: קטוסה שוחרר "המציאו עלי דברים"
  בני משפחתו של קטוסה בכלא עופר היום (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

ביטול כתב האישום באונס הילדה בת השבע: מחמוד קטוסה שוחרר ממעצר לאחר 55 ימים במעצר, הוא יצא היום (שלישי) מבית הסוהר עופר מלווה בקרובי משפחתו ומשם לביתו בכפר הפלסטיני דיר קדיס "הם המציאו עליי דברים", אמר "אני אדם נקי".

בצעד דרמטי בוטל הבוקר (שלישי) כתב האישום נגד מוחמד קטוסה שנחשד באונס הילדה בת השבע מאזור בנימין, לאחר שהפרקליט הצבאי הראשי חזר בו מהאישום. הוא  ישוחרר ממעצר לאחר חודש וחצי. במקביל, נמשכת החקירה.

לאחר בחינה נוספת של חומר החקירה, החליט הפצ"ר, בהתאם לעמדת כלל גורמי המקצוע המעורבים בטיפול בתיק, כי התשתית הראייתית הניצבת בבסיס כתב האישום – אינה עולה בעת הזו לכדי "סיכוי סביר להרשעה".

על כן, לפי הוראות הדין, לא ניתן להמשיך את ההליך הפלילי ויש לחזור מכתב האישום ולשחרר את קטוסה ממעצר, עם זאת חקירת המשטרה תימשך ביתר שאת, הן ביחס לקטוסה והן בכיוונים נוספים, מתוך מטרה למצות את החקירה ולהגיע לחקר האמת".

במכתב הובהר כי "ככל שיעלו בחקירה ראיות המבססות הגשת כתב אישום חדש, נגד קטוסה או נגד אחרים, כך ייעשה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
בגלות. כל פשע האשימו את היהודים. בין קשור בין
לא איוואן. | 25-06-2019 14:08
בגלות. כל פשע האשימו את היהודים. בין קשור בין לא קשור. טוב שאנחנו היזהר לא להתנהג בנבזות הזאת.
הלב מתפלץ צודק. מבט חדש לסליחות כ' סיוון
אכן. מבט חדש. | 25-06-2019 16:32
אנחנו צריכים לחזור בתשובה מתאוות הרציחה והאכזריות שהחדרנו בנו.,
נכון. מפחיד לראות יהודים מתכוננים לפוגרום בפת
הלב מתפלץ. | 25-06-2019 15:07
נכון. מפחיד היה לראות יהודים מוסתים בפתח הכפר, מתכוננים לערוך פוגרום בכפר, בגלל חשש שאולי מישהו מתושבי הכפר עשה משהו.. הקלות של תאוות הרציחה אצל היהודים הפחיד אותי. האם טיפחנו אכזריים ורשעים כמו הרוצחים שהרגו בנו הפוגרומים ?? נס שהיו שם מגב ומשטרה ומנעו זאת בעדם. רק לחשוב כמה רוצחים כאלו יש בתוכנו... שרק בזכות מגב לא עושים פוגרום.. מזעזע לחשוב שגויים שעשו בנו פוגרומים היו אכזריים באותה מידה ובאותה רשעות כמו היהודים עם הכיפות הענקיות והגוזמבות... השנה כמובן לא אמרתי סליחות ל כ' סיוון. על מה אבכה ? על מה אתפלל לה' ??? בני עמי אולי מתנהגים בשפלות דומה. איך אבקש מה' נקמה ? נקמה מרשעים ואכזריים ?? אבל אחי עם הגוזמבות והכיפות אולי כאלה ? אבקש שה' יזדרז לקחת מהם נקמה ?? עדיף לדלג על כאלה 'סליחות'.. תחושת גועל מאכזריות ורשעות של חלק מבני עמי...
2
שמח לראות אותו משוחרר. אנחנו לא איוואן.
לא איוואן. | 25-06-2019 14:14
אצל איוואן, כל פשע שהיה. מיד זה היהודים. ועושי בהם פוגרום. טוב שלא התדרדרו עד לזה. ואם אין ראיות האיש משוחרר.
3
דבר אחד ודאי מוזר פה בסיפור:
מצדרביעי | 25-06-2019 16:16
כשדובר על השריפה בדומא- מיד ידעה התקשורת שמדובר במתנחלים שביצעו תג מחיר. לעומת זאת, במקרה פה- עד שהגיע לכותרות התקשורת- היה ברור שמדובר בפלסטיני, מאז שעלה לכותרות, פתאום התקשורת התחילה לדעת שזה לא פלסטיני... מישהו אמר צביעות, איפה ואיפה?
למגיב מצד רביעי
התמים | 25-06-2019 17:46
התקשורת לא קבעה כלום. אם ראיתי ושמעת - היה דיווח על האירוע. התברר שבתיק אין ראיות מספיקות והנאשם שוחרר. זה הכל, למרות שכמובן זה הרבה. אבל אין כאן עניין של תקשורת שעצרה או שיחררה. מסיבות התלויות בהשתהות של המשפחה ובהתנהלות רשלנית של המשטרה - יש כאן תיק מלא חורים ותהיות. בנסיבות - טוב שדוחרר.
4
לפעמים מתחשק לי לעזוב את המדינה הזאת - למה
אוראור | 27-06-2019 10:23
אני כברק ממש מתביישת להיות ישראלית: כמה טמטום וסלחנות כלפי פושעים ומחבלים יש פה - כבר הייתי מעדיפה לגור בחול - תאמינו לי!