ארדואן בירך את האופוזיציה: "רצון העם הוכיח את עצמו" - סרוגים

ארדואן בירך את האופוזיציה: "רצון העם הוכיח את עצמו"

לאחר שספג תבוסה נוספת בבחירות החוזרות לראשות עיריית איסטנבול, הנשיא ארדואן בירך את מועמד האופוזיציה אקרם אימאמולו על ניצחונו. בדבריו טען כי "רצון העם הוכיח את עצמו שוב"

ארדואן בירך את האופוזיציה: "רצון העם הוכיח את עצמו"
  נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: שאטרסטוק)

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בירך הערב (ראשון) את מועמד האופוזיציה אקרם אימאמולו על ניצחונו בבחירות החוזרות לראשות העיר איסטנבול. אימאמולו גבר בפער ניכר על מועמד מפלגת השלטון, ראש הממשלה לשעבר בינאלי יילדיריים, כשזכה ב-55 אחוז מהקולות.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב כי "רצון העם הוכיח את עצמו שוב היום. אני מקווה שתוצאות הבחירות לראשות עיריית איסטנבול יובילו לפעולות טובות עבור תושבי העיר".

התוצאות מהוות מכה קשה עבור ראש הממשלה הטורקי, שלא היה מרוצה מניצחונו של אימאמולו בבחירות במרץ האחרון- והורה על קיום בחירות חוזרות בעיר הגדולה ביותר בטורקיה. במפלגתו של ארדואן טענו לאי סדרים בקלפיות, שהביאו לניצחונו של איממולו בפער של 15 אלף קולות, ודרשו לערוך בחירה מחודשת לראשות העירייה- אך לא למועצת העיר, שם המפלגה של ארדואן זכתה במירב המושבים.

בועדת הבחירות קיבלו את הדרישה, שהתקבלה בזעם בקרב מתנגדי ארדואן- בעיקר לאחר שהחל בקמפיין בלתי פוסק לפני הבחירות והגדיר את ההצבעה ליילדריים כ-"עניין של הישרדות" עבור טורקיה. בין השאר הנשיא לשעבר, עבדולה גול, טען כי מדובר ב"אי צדק המנוגד לכללי הדמוקרטיה", בעוד שראש הממשלה לשעבר אהמט דווטגלו אמר כי "הבחירות החוזרות מנוגדות לשלטון החוק". דווטגלו גם הזכיר כי ארדואן חבר בעבר לאנשי הימין הקיצוני במדינה במטרה למשוך קולות לטובת יילדירים ומפלגת השלטון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא טוב
ארדואן בירך | 24-06-2019 10:26
ברכות חמות חחחחחחחח