המתיחות במפרץ • ג'ון בולטון בישראל: "מוכנים לפעולה"

המתיחות במפרץ • ג'ון בולטון בישראל: "מוכנים לפעולה"

בצל המתיחות במפרץ, נפגש ראש הממשלה עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב. נתניהו: "מי שאומר שרק לאחרונה החלה התוקפנות: חי בממד אחר". בולטון: "הצבא שלנו מוכן לפעול"

מתיחות במפרץ • ג'ון בולטון בישראל: "מוכנים לפעולה"
  (צילום: Ohad Zweigenberg/ פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון, ומגבה את החלטת הנשיא טראמפ להטיל סנקציות נוספות על איראן, אך לא מתייחס להחלטה שלא לתקוף את המדינה.

"כשהסנקציות נגד איראן הוסרו בגלל הסכם הגרעין וכסף זרם, התוקפנות של איראן גברה. מי שאומר שרק לאחרונה החלה התוקפנות: חי בממד אחר", הסביר נתניהו בפתח הפגישה של השניים.

בולטון מצידו הודה גם הוא כי "איראן ממשיכה לרצות להשיג נשק גרעיני ובונה את כוחות משמרות המהפכה – אלא לא סימנים שמראים על מדינה מחפשת שלום". על התקיפה שנמנעה אמר: "אף אחד לא העניק לאיראן רשיון ציד, הצבא שלנו מוכן לפעול. הסנקציות נושכות ועוד יתווספו. אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני", הדגיש לבסוף.

ההתקפה על איראן לא בוטלה, רק נדחתה

נשיא ארה"ב מנע ביום שישי מתקפה צבאית על איראן, לאחר שיום קודם לכן נשאל אם ארה"ב תתקוף באיראן? והשיב: "תגלו בקרוב". עם זאת, בציוץ בטוויטר הכחיש את מניעת הפעולה נגד המדינה האיראנית, אלא רק הורה על השהייתה. "לא ביטלתי את התקיפה נגד איראן, כפי שמדווחים בצורה שגויה, רק מנעתי ממנה מלהתבצע בשלב זה", צייץ טראמפ.

בשבוע שעבר כתב בטוויטר כי "איראן עשתה טעות גדולה מאוד", זאת בעקבות הפלת המל"ט האמריקני על ידי איראן.

נשיא האמריקאי כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו כי ביום שני הקרוב יוטלו סנקציות נוספות על איראן. "איראן לא יכולה להחזיק בנשק גרעיני", כתב טראמפ. "תחת התוכנית הנוראית של אובמה, הם היו מגיעים לנשק גרעיני תוך מספר שנים בודדות. אנחנו בכיוון של הטלת סנקציות נוספות על איראן. הסנקציות הללו יעצרו אותה מלפתח נשק גרעיני"

לדבריו, "אנו מטילים סנקציות חדשות וכבדות על איראן ביום שני. אני מצפה ליום בו הסנקציות האלו יוסרו, ואיראן תהפוך שוב לאומה פרודוקטיבית ומשגשגת. כמה שיותר מוקדם יותר טוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו