אחרי ההצהרות והביקורת: חיות ואוחנה נועדו לראשונה - סרוגים

אחרי ההצהרות והביקורת: חיות ואוחנה נועדו לראשונה

ברקע במתקפה על מערכת המשפט נפגשו נשיאת העליון ושר המשפטים בבית המשפט העליון. הודגש "שיתוף הפעולה הענייני הנדרש בין המערכת והשר על מנת לקדמם". לשניים נקבעו פגישות עבודה קבועות אחת לשבועיים

אחרי ההצהרות והביקורת: חיות ואוחנה נועדו לראשונה
  שר המשפטים החדש אמיר אוחנה (צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90)

בהודעה משותפת, מסרו מלשכת שר המשפטים החדש ולשכת נשיאת על מפגש ראשון של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, עם השר החדש אמיר אוחנה.

במפגש שנערך בלשכת הנשיאה חיות בבית המשפט העליון, שוחחו השניים על נושאים המצויים על סדר היום של מערכת בתי המשפט, כשברקע המהלומות שמוחלפות בית השופטים לפוליטיקאים סביב מערכת המשפט. שם הודגש "שיתוף הפעולה הענייני הנדרש בין המערכת והשר על מנת לקדמם", נמסר בהודעה.

בתום הישיבה, סיכמו הנשיאה והשר לקיים פגישות עבודה קבועות אחת לשבועיים.

ברקע הפגישה אמירתו  של שר המשפטים שעוררה סערה בריאיון שהעניק לחדשות 2 לפיו "במקרים מסוימים לא חייבים לקיים את החלטות בג"ץ", על כך תקפה חיות בחריפות: "חשוב לי לומר לכם כי בעיניי יש לראות בחומרה את העובדה ששר משפטים במדינת ישראל, ביום השבעתו לתפקיד, בוחר לשתף אותנו בהשקפת עולם משפטית חסרת-תקדים וחסרת-אחריות שלפיה לא את כל פסקי הדין הניתנים על ידי בית משפט חייבים לכבד.

"במלים אחרות, כל בעל דין יוכל מעתה בברכת שר המשפטים לבחור איזה פסק דין צריך לקיים ואיזה לא. ואני רוצה לומר על כך רק דבר אחד – בין תפיסת העולם הזו ובין אנרכיה של 'איש הישר בעיניו יעשה' – הדרך קצרה", אמרה בהשתלמות לנשיאים וסגני נשיאים של בתי משפט במעלה החמישה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו