אונס בת ה- 7: כתב האישום נגד הפלסטיני עשוי להתבטל - סרוגים

אונס בת ה- 7: כתב האישום נגד הפלסטיני עשוי להתבטל

במשטרת ישראל ובפרקליטות הצבאית עשויים לבטל את כתב האישום נגד מחמוד קטוסה, אם לאחר החקירה החדשה לא יאומתו החשדות נגדו. עם זאת, במשטרה בטוחים כי הילדה אכן נאנסה

אונס בת ה- 7: כתב האישום נגד הפלסטיני עשוי להתבטל
  משטרת מחוז ש"י (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

אונס בת ה-7 בבנימין.

במשטרת ישראל ובפרקליטות הצבאית עשויים לבטל את כתב האישום נגד מחמוד קטוסה, אם לאחר החקירה החדשה לא יאומתו החשדות נגדו, כך דווח באתר ynet.

על פי הדיווח, במשטרה יוצאים מנקודת הנחה שהילדה אכן עברה פגיעה מינית, והמידע אף מצביע על כך שלקטוסה היה קשר כזה או אחר עם הילדה.

אתמול הודיעו המשטרה וצה"ל על פתיחת החקירה כמעט מחדש, עם השלמת פרטים נוספים, בהם איתור הגברים הנוספים שעל פי כתב האישום היו עם קטוסה בזמן האונס, ועדיין מסתובבים חופשי.

ספק בראייה המפלילה: מיקום האונס והתאריך המדוייק

דיווחים חוזרים מגורמים המעורים בתיק, מעידים על שאלות ללא מענה בתיק: מיקום האונס שונה במהלך חקירת המשטרה לאחר שהוצג אליבי על ידי הנאשם למקום העבירה הראשוני, בנוסף זיהוי הילדה את קטוסה לוקה בחסר לאחר שהמשטרה לא תשאלה את מי שסייע לילדה לזהות את עובד בית הספר.

בנוסף, עולה התמיהה כיצד הגיעה הילדה לדירה שנמצאת במרחק של מספר דקות ארוכות מבית הספר, והדרך אליה עוברת בכבישים ראשיים בעיר, וכיצד אף אחד לא ראה ברחוב הומה אדם שערבי לוקח בכוח ילדה חרדייה מבלי לשים לב.

על פי דיווח היום באתר "הארץ", הסיבה שהמשטרה שינתה בכתב האישום את מיקום האונס הייתה לאחר שבמיקום הראשוני בו הואשם קטוסה אומת באליבי שהנאשם לא היה נוכח. על פי הדיווח, בהצהרת התובע של התביעה הצבאית המשטרה טענה כי האונס התרחש ביום שישי לאחר שעות בית הספר וכי האונס התרחש בכלל בדירתו של קטוסה בדיר-קדיס.

אולם הנאשם טען כי באותו יום שבו התרחש האונס על פי טענת המשטרה עבד בשיפוץ במקום אחר, ועל פי בדיקה שנערכה לאחר מכן – האליבי של הנאשם אומת על ידי תשוב ההתנחלות בו קרה האונס. רק לאחר אימות האליבי שינתה המשטרה את מיקום האונס – ביתו של קטוסה שנמצא במרחק מאות מטרים מבית ספרה של הילדה.

לפי הדיווח באתר "הארץ" מגורם המעורה בתיק, לאחר אימות האליבי, טענו חוקרי המשטרה בפני קטוסה כי האונס התרחש בזמן אחר – תאריך בו לא נמצא לו אליבי מאומת. בכתב האישום, נזכיר, נכתב כי האונס בוצע בין החודשין פברואר לאפריל בלי נקיבת תאריך ספציפי.

על פי העד בהתנחלות שאימת את האליבי, הנאשם – קטוסה – דמות מוכת בעיר ועובד כבר כמה שנים, עם יציבות כלכלית וילדים שלומדים באקדמיה. לדבריו תפסו את הנאשם הלא נכון.

מוקדם יותר היום, על פי הדיווח של אלי סניור באתר ynet, באופן חריג ובשל רגישותו של התיק, ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב גדי סיסו, החליט לטפל בתיק באופן אישי.  בנוסף, למרות ההודעה על סיום החקירה והגשת כתב האישום, הנחה סיסו צוות מיוחד של חוקרים לבדוק את התיק והבוקר הוא מקיים דיון מיוחד בנוגע לגבי המעורבים הנוספים שטרם אותרו.

ראיית הזהב של המשטרה: מיקום האונס

שלשום, פורסמו פרטים נוספים על המקרה המזעזע בו נאנסה ילדה בת ה-7 על ידי פלסטיני בן 46. תיאור העדות הקורעת לחוקרים: "אמרתי שכואב לי ושאני רוצה לחזור הביתה" וההצלבה שהוביל התיאור לחשוד נגדו הוגש כתב אישום.

הפלסטיני, נאזי עבד אל חמיד קטוסה, בן 46 תושב הכפר דיר קדיס עבד במוסד חינוכי בו למדה הילדה. חודש ושבוע הוא שוהה במעצר לאחר שנעצר על ידי המשטרה בעקבות תלונה שהגישו ההורים. לפי המשטרה, נאזי ללא עבר פלילי או לאומני ובאמתחתו היה בעל אישור שהייה ועבודה בתחומי הקו הירוק.

לפי ערוץ 12, אל חמיד מכחיש בתוקף את כל המיוחס לו ומסרב להכיר בילדה, עם זאת ראיית מפתח שהוצגה בחקירה קושרת בין העדויות והובילה לבית בו התבצע המעשה. לפי תיאור שמסרה הילדה מגיעים חוקרים אל תושב היישוב שמכיר את הנאשם והוא מעיד עדות אופי לחוקרים, ומספר על עבודות השיפוץ שעשה בביתו.

לאחר הצלבה של החוקרים הם מבינים כי זו ראיית הזהב והתיאור של השלושה מדוייק.

מעדות הילדה עולים הפרטים הקשים של האירוע: "הוא הפיל אותי בדרך על הרצפה, הכאיב לי ובכיתי המון", היא מתארת לחוקרי הילדים את הטראומה. "בדירה היו עוד אנשים שכל הזמן צחקו. בדירה הוא הרביץ לי, הוא נגע בי. אמרתי לו שכואב לי ושאני רוצה לחזור הביתה", היא סיפרה.

בנוסף, בכאן פורסם הערב כי האירוע לא דווח כלל למשרד החינוך, שכולל גורמים מקצועיים כמו מפקחי המגזר החרדי ומי שאחראים על תחום התקיפות המיניות במשרד החינוך –  לאירוע האונס התוודעו הבוקר עם הפרסום בכלי התקשורת.

מכתב האישום המחריד שהוגש אתמול עולה כי הנאשם, הועסק בניקיון ותחזוקה, הכיר את הילדה במוסד וטיפח עימה קשר לאורך חודשים ארוכים, דיבר איתה מעת לעת ואף נתן לה ממתקים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כל כך מהר משמיצים את ההורים שהמציאו
ממש מפתיע | 19-06-2019 20:01
וכל זה בגלל שאת מתנחלת. איך יכול להיות שהמוסד העסיק פלשתינים? ואין מצלמות אבטחה? מי יממן את העזרה הנפשית הממושכת לילדה ולהורים אם אין נאשם?
אחיתופל התמים
המיואש | 20-06-2019 20:59
חדל לקשקש כל כך הרבה עזוב תעזור לעצמך
לא הבנתי
התמים | 19-06-2019 20:16
צריכים להרשיע חף מפשע כדי לממן טיפול לילדה ???? לעצם העניין : החקירה עד כה לא הייתה מספיק מקצועית ומעמיקה. יש לחקור כנדרש ואז להגיע לסיכום מקצועי. אם יש ראיות מספיקות - שיעמוד לדין. אם אין ראיות - שישוחרר ללא כתב אישום. כך או כך, אם הילדה נפגעה - היא צריכה עזרה מקצועית של ממש. גם אם לא יהיו ראיות כנגד הנאשם הזה - אין זה אומר שאירוע לא קרה ושהילדה לא נפגעה.ככל שיש ראיות שהאירוע קרה, זה אומר שלא ברור מי ביצע את המעשה שאכן קרה. ההורים של הילדה לא אשמים באירוע. כן יש תמיהה איך הם לא הבחינו במשהו אצל הילדה אחרי אירוע כל כך חמור ואלים. כשנודע להם שקרה משהו - כנראה לא מיהרו למשטרה, אלא תיחקרו בעצמם את הילדה וכך למעשה זיהמו את תהליך החקירה ושיבשו אותה. זה הנזק שגרמו ההורים.
2
האוכלסייה החרדית שורצת פדופילים
לחקור! | 19-06-2019 20:19
תרבות ההסתרה, יחד עם חוקי הצניעות ההשתקה והצייתנות גורמים לריבוי פדופילים שלא מדווחים בחברה החרדית. לבדוק בבית לפני שרצים לתלות את הערבי התורן.
כמו בכל חברה! גם אצל החרדים יש סוטים
שרה | 20-06-2019 12:20
בכל חברה יש סוטים רק שבציבור הדתי והחרדי זה מפתיע אותנו בכל פעם מחדש משום מה ולכן יש לנו נטייה לנפח את המימדים...
3
מה קורה לכם ?? ביבי, ארדן וליברמן אמרו לתלות
אז מה נגמר | 19-06-2019 20:24
ס
לא הגיוני
כ | 19-06-2019 21:53
אחרי ארוע מזעזע כזה,לא יכול להיות שהילדה תפקדה בבית לא פיזית ולא נפשית,ואיך הלכה כך לבית הספר?ואיך היתה יכולה לראות אותו ולא הראתה פחד מוגבר?היתה פצועה ומדממת,לא ברור איפה היו כולם,ורק אחרי חודשים רוצים לטפל בה?
4
ההסתגרות החרדית היא אם כל חטאת
בבון | 19-06-2019 22:39
רק אור השמש מחטא, פתיחות לעולם היא אם הקידמה ששחררה את היהודים מהגטו הצר שבו חיו. כניסתם של יהודים למוסדות ההשכלה הגבוהה הוא הגורם לכל העדנה שבה אנו חיים. לא אלוהים עוזר בזה ולא נעליים - רק חתירה אחר גילויים חדשים וסקרנות והטלת ספק הביאו את האנושות בכלל והיהודית בפרט לכל ההישגים מהם אתם נהנים. לא היהדות הדתית כי היא בעיקר ברובה סגורה, מתנשאת, גזענית, צייתנית ושמרנית. לטובת כולנו, תשחררו את החברה הישראלית מאחיזת החנק שלכם, תחיו את חייכם כראות עיניכם (ונראה לאן זה יוביל אתכם, אבל זו בחירה שלכם), אבל צאו לשאר האזרחים מהחיים, כי בקצב הזה כולנו נהיה נידונים לחיי בערות ושנאה. אם אתם רוצים לשמר את ההישגים שהציונות החילונית תרמה לכם, כדאי מאד שתצאו לכולנו מהורידים.
מה אתה אומר?! בחברה החילונית אין שום בעיות
שרה | 20-06-2019 12:22
בעקבות המתירנות והנאורות ילדות בנות 12 הולכות למסיבות חשק ותוך חודשיים הופכות לנשים זקנות עם ניסיון חיים ארוך ומבט מיואש בעיניים!
ואם זה חרדים אז ההורים אשמים?!
חרדי | 19-06-2019 23:56
כמה ברור שברגע שיוודע שזה קרה בעיר חרדית עם חרדים הנושא בין הטוקבקים יוסט להיות נגד החרדים..... ודי בזה
5
כל הסיפור הזוי לא סביר ולוקה בחסר.
תמי | 20-06-2019 2:41
בתי הספר מגודרים ויש שומר בשער. איך ילדה תיחטף מבית ספר על ידי ערבי ותוחזר אליו בלי שישימו לב בכלל??? כל אתר בנייה מאובטח על ידי מאבטח חמוש וצמוד לפועלים. איך חבורת פועלים הכניסו ילדה אנסו אותה והשומר לא ראה??? מאד מקפידים ביישובים על השמירה .והביטחון מאשר כל פועל שנכנס. הקבט ביחד עם הצבא מוציאים כל אישור כניסה. פיקוח כפול. או שזה יישוב שעושים בו מה שרוצים אין חוק והביטחון לא מתפקד (לא נתקלתי בדבר כזה. היישובים מאובטחים על ידי שילוב מנגנונים צבאי ואזרחי ומשטרתי) ואם היא נאנסה בביתו , אז עברו את שומר בית הספר עם ילדה צורחת. וגם את ושומר היישוב ואז גרר אותה מאות מטרים והביא אותה לביתו ואנס אותה לצהלת אשתו וילדיו ??? ואולי גם השכנים??? באמת??? ואז בנונשלנטיות החזיר אותה שוב דרך השער??? והיא שרדה אונס אלים וגרירה של מאות מטרים... ילדה בת 7. והמשיכה בשגרה בלי שום נזק ממשי בלי צורך בבדיקת רופא ושום טיפול רפואי???? זה נשמע למישהו סביר שהיא לא סיימה את היום בטיפול נמרץ??? לא ידוע מה קרה באמת לילדה, אבל שום דבר ממה שפורסם לא נשמע סביר. בעיקר לא ריבוי ושינוי הגירסאות שנראה שמנסים להלביש כאן משהו במקום למצוא מה באמת קרה.
תשובה למוטי
שחר | 22-06-2019 0:57
כנראה מישהו מהמשפחה שלה אנס אותה או איזשהו רב. הפרטים של הסיפור נשמעיים מאוד פישים ויש מלא גרסאות שונות לרמה שכבר קשה למצוא פרטים אותנטים ומידע ללא משוא פנים ודעות קדומות. ועוד משהו, למה אתה חושב שיש כזה מרווח זמן בין מועד הגשת התלונה לבין המאורע עצמו?
אונס
מוטי | 20-06-2019 15:25
אזמה אתה אומר הילדה נאנסה מהאויר תענה
6
אז עיתון הארץ מצא אדיוט שהחליט שלא יכול להיות
גילי | 20-06-2019 9:25
שהמואשם תקף את הילדה, כי לדעתו הוא נחמד. מזה עושים כותרת?
7
מה קשור חרדים?! ואם זה היתה ילדה מאריאל והיו
אלי | 20-06-2019 23:33
ואם זו היתה ילדה מאריאל והיו כותבים באתרים חרדים הורים מתנחלים הזויים חמושים ברובה הזניחו את ילדתם?! איפה האוביקטיביות והיושר?! איפה כושר השיפוט שלנו?!