שורת שריפות משתוללות בשומרון: מתנדבים ומסוקים נאבקים באש

שורת שריפות משתוללות בשומרון: מתנדבים ומסוקים נאבקים באש

שורת שריפות משתוללות בשומרון: חטיבת שומרון, יישוב אלון מורה והמשכה בגבעות יצהר. במועצה מעריכים כי מדובר בהצתה, אך לא נקבע לכך אישור מגורמי הביטחון. מתנדבים ומטוסי כיבוי נאבקים בלהבות

שריפות בשומרון: מתנדבים ומסוקים נאבקים באש
  מטוס כיבוי בשריפה (צילום: צוות כיבוי יצהר)

שורת שריפות משתוללות ברחבי השומרון, הראשונה שבהן פרצה בחטיבת שומרון והתרחבה סמוך ליישוב אלון מורה, במועצה אזורית שומרון מעריכים כי מדובר בהצתה, אך לא נקבע לכך אישור מגורמי הביטחון. בהמשך התפשטה אש נוספת גם לכיוון היישוב היצהר והגבעות שמסביב לו.

מתנדבים מהיישוב והאזור נאבקים בלהבות, אליהם הצטרפו מטוסים שהוזנקו לסייע בכיבוי ההצתה הערבית מדרום ליצהר.

לפי הדיווחים, האש שהתקרבה לבתי התושבים ביישוב אלון מורה נחסמה, אך בדרך כילתה כבר אלפי דונמים של חקלאות ומרעה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "לצערי נראה שטרור ההצתות התפשט מעוטף עזה לשומרון. אנחנו דורשים מכוחות הצבא השב"כ והמשטרה, להדרש לדבר הזה ללכוד את המציתים ואני קורא לבית המחוקקים להחמיר את הענישה על הצתה כך שהדבר הזה יהפוך ללא משתלם בשום צורה. אין דבר עצוב יותר מלראות את אדמתנו נשרפת. ואנחנו לא מתכוונים לעמוד מהצד ולהמשיך להביט בשנים של עבודה קשה בחקלאות ובכלל יורדות לטמיון".

לפני שבועיים דווח בשומרון על  7 הצתות בו זמנית שהתרחשו בערב שבת בגבעות איתמר. האש התפשטה בין גיתית לגבעה 777 והגיעה עד פאתי הבתים. אז כוחות כיבוי אש וכ- 150 מתנדבים יצאו לסייע לכבות את השריפה, בהם תושבי איתמר, תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר ותושבי אלון מורה.

כוחות הבטחון ביצעו מרדף אחר המציתים עד עקרבה, אל לא השיגם והטיפול עבר למערכת הבטחון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שורפים אונסים ורוצחים ...
אבי | 18-06-2019 9:20
מוסלמים שפלים. ויש כאלה שכל מה שמעניק אותם זה החמגשיות והסיקור האוהד לראש הממשלה. או הדיבור הלא יפה על האוייב הבזוי שלנו...