הוקרה בגולן: הממשלה מציגה את "רמת טראמפ" - סרוגים

הוקרה בגולן: הממשלה מציגה את "רמת טראמפ"

בישיבה מיוחדת ברמת הגולן הממשלה מאשרת את הקמת היישוב "רמת טראמפ", על שם נשיא ארה"ב שהכיר בריבונות הישראלית, בשלב זה מדובר בהחלטה סמלית. נתניהו: "אנחנו שולטים ברמה"

הוקרה בגולן: הממשלה מציגה את "רמת טראמפ"
  נתניהו וטראמפ באישור הריבונות הישראלית (צילום: אבי אוחין\לע"ם)

העם (האמריקני) עם הגולן: הממשלה התכנסה היום (ראשון) לישיבה מיוחדת ביישוב קלע ברמת הגולן, במסגרתה היא צפויה  לאשר את הקמת היישוב החדש "רמת טראמפ"- הנקרא על שמו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כאות הוקרה לכך שהכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן.

במהלך ישיבת הממשלה יערך גם טקס הסרת הלוט והנחת אבן הפינה ליישוב החדש, שיתבסס על שכונת ברוכים הקיימת. בטקס השתתף גם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן וראש המועצה האזורית גולן חיים רוקח.

איננו זרים בגולן, אנחנו נמצאים שם בזכות

נתניהו נשא דברים: "הגולן היה ויהיה חלק בלתי נפרד מארצנו וממדינתנו. הגולן הוא ישראלי, איננו זרים בגולן, אנחנו נמצאים שם בזכות שורשי אבותינו".

בשלב הזה משמעות ההחלטה היא בעיקר סמלית, זאת בשל העובדה שעדיין לא נקבע תקציב או מיקום סופי ליישוב. כמו כן, מכיוון שמדובר בממשלת מעבר, האישור לא מהווה החלטה מחייבת. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב לפעול לאישור סופי של היישוב לאחר הקמת הממשלה החדשה אחרי הבחירות.

בהצעת ההחלטה שהפיצה מזכירות הממשלה לשרים נכתב כי "מתוך הערכה לפועלו של נשיא ארה"ב ה-45 הנשיא דונלד טראמפ למען מדינת ישראל במגוון רחב של תחומים ומתוך הבעת תודה על ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל וההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן שאותה הוביל הנשיא דונלד טראמפ, הוחלט ליזום הקמתו של יישוב קהילתי חדש ברמת הגולן בשם 'רמת טראמפ'".

עוד נאמר כי "משרד הבינוי והשיכון יקדם עבודת מטה מקצועית אשר תוגש ליו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה בתוך 90 יום, לצורך גיבוש המלצתה של המועצה הארצית בדבר הקמת יישוב חדש". בנוסף מוצע בהחלטה להטיל על משרד האוצר להכין התייחסות בהיבט הכלכלי-תקציבי הכרוך בנושא.

כזכור, בפסח האחרון נתניהו הודיע על כוונתו לקרוא ליישוב חדש בגולן על שמו של טראמפ, כהוקרה על כך שהכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. "לפני כמה שבועות הבאתי הכרה רשמית של הנשיא טראמפ המכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן לנצח" אמר במהלך טיול עם משפחתו באזור. "יש צורך לבטא את ההערכה שלנו בקריאת שמו של יישוב או קריה על שמו של דונלד טראמפ ברמת הגולן, אני אביא את זה לממשלה בקרוב".

לפני כחודש נתניהו הודיע כי נמצא מקום בגולןלהקמת היישוב. "אני הבטחתי שאנחנו נקים יישוב על שמו של הנשיא טראמפ, ואני שמח לבשר לכם שאנחנו כבר איתרנו נקודה בגולן שבה יוקם יישוב חדש זה, והתחלנו בתהליך ההקמה" אמר. "אני אביא את ההחלטה לאישור רשמי של הממשלה החדשה עם הקמתה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
המובטל בטיטו
ס.חכם | 16-06-2019 17:43
ארבעים שנות הימין רמת הגולן שוממת בקעת הירדן נטושה. הכל בשיטת סאלח שבתי. ייד עם תעלת בלאומילך יחד עם גבעת חלפון. זה הזמן לחילוף. נתניהו משאיר מפתחות ונוסע לשלום.
2
יש מקום ויש שם אבל אין תקציב לפיתוח
יוסי | 16-06-2019 18:35
העיקר שיצטלמו ויעשו רעש ,ביבי אני לא קונה את זה ההיתי מצפה שתחוקקו חוק שראש ממשלה יכהן שתי קדנציות רצופות וילך הביתה .