תביעה בקנדה: "היהודים לא יוכלו להצביע בבחירות" - סרוגים

תביעה בקנדה: "היהודים לא יוכלו להצביע בבחירות"

4 חודשים לפני הבחירות לראשות ממשלת קנדה, חברת פרלמנט יהודייה הגישה תביעה לבית המשפט בדרישה לדחות את תאריך הבחירות. הסיבה: התאריך הנבחר נופל בשמחת תורה- כך שהתושבים היהודים לא יוכלו להצביע

תביעה בקנדה: "היהודים לא יוכלו להצביע בבחירות"
  יפסיד את קולות היהודים? ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו (צילום: שאטרסטוק)

ארבעה חודשים לפני הבחירות לראשות ממשלת קנדה, מועמדת רשימת המפלגה השמרנית וחברת הפרלמנט חני אריה-ביין הגישה אמש תביעה לבית המשפט המקומי בדרישה להזיז את תאריך הבחירות- זאת על מנת לאפשר לאזרחי המדינה היהודים לגשת לקלפיות ולהצביע.

בכתב התביעה הוסבר כי יום הבחירות נקבע ל-21 באוקטובר- שבו מציינים גם את שמחת תורה. "בגלל שהבחירות ייערכו ביום החג, תושבי קנדה היהודים לא יוכלו להצביע בבחירות" טענה אריה-ביין, אשר בעצמה שומרת שבת ולא תוכל להפעיל את קמפיין הבחירות שלה ביום ההצבעה.

עבור תושבי קנדה היהודים יום הבחירות יהיה היום הראשון מבין שני ימי החג של גלויות, ופתקי ההצבעה בקנדה מחייבים את הבוחרים לסמן בעט את המועמד שלו הם מצביעים- כך שגם אלו שיכולים להגיע לקלפי ברגל לא יוכלו להצביע מבלי לחלל שבת.

בקנדה נערכים גם ימי הצבעה מוקדמים בשבוע שלפני יום הבחירות, בהם תושבים שאינם יכולים להגיע לקלפיות ביום הבחירות עצמו יכולים להצביע בכל זאת. עם זאת, בתביעה נאמר כי ימי הבחירות המוקדמים ייערכו ב-12 באוקטובר, שנופל בשבת, וב-14 באוקטובר, הנופל ביום טוב הראשון של סוכות- כך שגם ההצבעה המוקדמת לא תעזור ליהודים שומרי השבת והחג.

המועמדת לפרלמנט ביקשה בתביעתה מבית המשפט להורות ליו"ר וועדת הבחירות לדחות את יום הבחירות בשבוע, ל-28 באוקטובר. "אין שום סיבה מוצדקת לכך שנאלצו להגיש את התביעה והדרישה הזאת" אמר מיכאל מוסטין, יו"ר ארגון "בני ברית קנדה". "על פי החוק, וועדת הבחירות רשאית להזיז את יום הבחירות מהתאריך שנקבע בחוק כדי שלא יתנגש עם 'יום שבו מצוין אירוע תרבותי או דתי'. מסיבה שאינה ברורה, הוועדה לא עשתה את הצעד המתבקש הזה עד עכשיו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תעלו לארץ ומבטיח שלא יהיה בחירות בחג
yk | 16-06-2019 13:50
באמת