חדשות המגזר

הרב לאו: כך הגבתי כשאמרו לי שאחי יצא מהארון. צפו

הרב בני לאו סיפר על שיחה שהעביר אמש במפעל 'אינטל' על המפגש של העולם הדתי עם תופעת הלהט"ב והתייחס גם לאחיו שיצא מהארון: "לא באתי להתיר איסורים או למחוק פסוקים"

הרב לאו: כך הגבתי כשאמרו לי שאחי יצא מהארון. צפו
צילום: לא להתייאש, לא להתלהם. הרב בני לאו (צילום מסך)

רב בית הכנסת הרמב"ן בירושלים וראש מיזם 929 ללימודי התנ"ך, הרב בני לאו, סיפר על שיחה שהעביר במפעל 'אינטל' בירושלים על ההתמודדות של הקהילה הדתית עם להט"בים והתייחס גם ליציאתו של אחיו מהארון.

"הנהלת אינטל ירושלים הזמינה אותי לשיחה על התמודדות הקהילה הדתית עם להט"בים", סיפר הרב לאו. "זה היה כל כך מיוחד לראות אנשים שהדבק שמחבר ביניהם הוא תג העובד של החברה הענקית הזו. ערבוב שלם של תרבויות וזהויות שבדרך כלל מעדיפים לשמור על עמימות ולהתמקד בעבודה".

הרב לאו הוסיף וסיפר כי "פתחתי במונולוג קצר ומיד החלו שאלות ותגובות. ביקשתי מכל מי שמגיב להציג את שמו ולומר אם הוא מכיר באופן אישי מישהו או מישהי מהקהילה הגאה. חלק משמעותי משואלי השאלות (מן הצד הדתי והחרדי) אמרו במענה שהם לא פגשו מעולם מישהו שיצא מהארון. זה בעיניי חלק עיקרי של הסיפור".

בשלב הזה הבהיר הרב לאו כי לאורך כל השיחה הוא לא ניסה לעגל פינות: "לא באתי להקליל את הסיפור, לא באתי להתיר איסורים או למחוק פסוקים, לא באתי לומר שהמפגש בין התורה לבין אחי שיצא מהארון זורם חלק. אבל כשאתה מכיר במבט עין קרוב מישהו או מישהי, אתה מפסיק לצטט פסוקים "על אוטומט". אתה משתהה, אתה מתלבט, אתה נבוך. רגע המבוכה הוא הרגע שאנחנו מתחילים להיות בני אדם שלמים יותר. פחות יודעים, פחות בטוחים, פחות תוקפניים. זה הרגע שממנו נובטים חיים חדשים בתוכנו. זה רגע שמזמין אותנו לעמוד בתפילה ולבקש מהקב"ה שינחנו בדרך הישר שנמצא חן ושכל טוב בעיני אלוקים ואדם".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

54
35
אני
13.06.19

קצת עצוב שרק הרבנים הליברלים רואים הומואים כאנשים ולא כיצורים שכל מה שיש להם בראש זה לשכב עם בני מינם ולהרוס את מודל המשפחה הנורמלית