עמיחי אליהו: "הרב אמסלם מבזה את הציבור הספרדי" - סרוגים

עמיחי אליהו: "הרב אמסלם מבזה את הציבור הספרדי"

עמיחי אליהו תוקף את הרב חיים אמסלם שהעלה באולפן סרוגים אפשרות לחיבור שלו עם בנט: "חיבורים וגשרים לא בונים ע"י חוסר זהות, דילוג בין מפלגות ומצג שווא של ביטחון עצמי."

עמיחי אליהו: "הרב אמסלם מבזה את הציבור הספרדי"
  (צילום: ארגון רבני קהילות)

בתגובה לדבריו של ח"כ לשעבר הרב חיים אמסלם באולפן סרוגים, על חיבור אפשרי בינו ובין בנט, מגיב הבוקר איש האיחוד הלאומי, עמיחי אליהו, וטוען כי התנהלותו של הרב אמסלם מבזה את הציבור הספרדי.

"הרב חיים אמסלם היקר. אני מרגיש שחוסר היכולת שלך להיות עקבי במפלגה אחת, מבזה את הציבור הספרדי אותו אתה מתיימר לייצג. רק להזכיר את דרכה הפוליטית של ציפי לבני שהתחילה בליכוד עברה לקדימה, משם לתנועה ומשם למפלגת העבודה. אני מסופק האם האובססיה הזו הוסיפה כבוד למישהו, או קידמה את הערכים שהיא האמינה בהם. ההיסטוריה הפוליטית שלך אדוני הרב, לא מאוד שונה."

על החיבור האפשרי בין תנועת 'עם שלם' בראשותו של הרב אמסלם לבין הימין החדש של בנט אמר אליהו: "חיבורים וגשרים לא בונים ע"י חוסר זהות, דילוג בין מפלגות ומצג שווא של ביטחון עצמי. דווקא נאמנות, עקביות ורציפות הם הם הסממנים של מסורת וזהות שורשית שאותה אתה מתיימר לייצג."

אנשים מאמינים בדרך שאני מוביל

כאמור, אמש התארח הרב חיים אמסלם, באולפן סרוגים וקרא לפעול לאיחוד בשורות מפלגות הימין.

"לאור הכמיהה הברורה של הציבור לראות איחוד ולא רסיסי מפלגות, למקסם את הכח ולא לאבד קולות, זה מחובתנו לעשות הכל על מנת למצות את זה" אמר. "אני מרכיב בעוגה הזאת כי הייתי מקום שני במפלגת זהות, אבל גם הייתי יו"ר מפלגת עם שלם. מה שקורא כעת זה שיש לנו ציבור לא מבוטל של אנשים שמאמינים בדרך שאני מוביל. צריך להשמיע את הקול הזה".

"אני חושב שבחיבור נכון אנחנו נגדיל את הכח, והשלם יהיה גדול מסך החלקים" הוסיף. "לא רק נגיע לתוצאה חד ספרתית, אלא הרבה מעבר".

כשנשאל היכן מקומו ברשימה מאוחדת אפשרית, ענה כי "זה לא הדבר החשוב. אני מוכן לשבת עם כולם ולהסביר להם. כמובן ישבתי עם אנשי זהות והערב עם האנשים שלנו, אבל אני כבר יכול לומר שמעבר לכך ישבתי עם ראשי מפלגה אחת".

"עברו מסרים דו צדדיים ביני לבין בנט"

עוד הגיב לטור שפורסם בסרוגים על אפשרות החיבור עם הימין החדש של נפתלי בנט. "בוא לא נהיה צינים. יצאנו מחג השבועות לפני יומיים. כולנו, במיוחד הרבנים ומורי הדרך, אומרים שישראל כנגד ההר 'כאיש אחד, באחדות אחת', אבל באותו פרק כתוב 'ויתייצבו בתחתית ההר'- לא בלשון יחיד" אמר. "כשכל אחד רוצה להיות המוביל, אז בסופו של דבר כולם בתחתית ההר. אם מבינים את החשיבות והקריטיות של הבחירות הקרובות, הנושא של מי יהיה ראשון לא אמור להיות בעיה, מה גם שאפשר לבדוק את זה בתשובה מאד פשוטה- מי מוביל ומה התוצאה תהיה".

כשנשאל על הביקורת הקשה שמתח בעבר נגד בנט, אמסלם אמר כי "עברו מסרים דו צדדיים בינינו. יש לנו רצון לנקות שולחן ולפתוח דף חדש במערכת היחסים. אני מושיט יד לשלום. אני רוצה את השלום הזה, ואני חושב שהשלום הזה נחוץ לכולנו ולכל הפלגים".

"מה שחשוב זה לפתוח דף חדש"

על המיקום שלו בסקרים אמר כי "לפני שהצטרפתי לזהות בדקתי את עצמי בסקר. אני יודע שאני שווה הרבה יותר ממנדט. יש בסיס היתכנות הרבה יותר גדול כשקבוצה שלמה מתחברת מאשר שכל אחד מנסה להביא את הכח שלו. אני לא יכול לאמוד כמה הבאתי לזהות- אך יש לי ציבור שהולך אחרי כבר הרבה שנים, וצריך להשמיע את הקול שלו".

"מה שחשוב היום זה שנוריד את האיבה שהשתרשה במשך כל השנים הללו ונפתח דף חדש" הוסיף. "בוא ניישר את הלבבות. כולם מבינים שאני מרכיב בכל הפאזל הזה. הויכוח כרגע הוא לא על מקום- קודם צריך להחליט שהולכים ביחד. מי בראש- זה צריך להיות הדאגה האחרונה".

לטענתו, "אפשר להוכיח שאין מעצור לאיחוד. כשיצאתי להתמודד עם מפלגת עם שלם, הרשימה הייתה כמעט אנונימית- אני הייתי המוכר, והבאתי כמעט 50 אלף קולות לבד, בחיי הרב עובדיה. אני מייצג את החרדי הציוני- זה שמאמין בארץ ישראל, זה שרוצה תורה עם עבודה, זה שמבין שצריך לקרב את הלבבות. בית חב"ד הוא סופרמרקט של כל חלקי היהדות- וכל החלקים הללו יכולים להביא בשורה. אולי אם פעם אחת ננסה לאחד בין הכיפה הסרוגה לכיפה השחורה והכיפה השקופה- אולי נביא משהו שאף אחד לא הביא עד עכשיו. אולי בסופו של דבר נפתיע את עצמנו".

"אני לא פוסל אף אחד"

בהמשך הרב סיפר על תחילת החיבור עם בנט. "שמעתי את הנאום שלו ביום העצמאות, התרגשתי מהדברים שלו, והסתמסתי איתו. עוד לא ידענו שיש בחירות אז. אמרתי לו שהתחברתי לדברים שהוא אמר, הרגשתי שהוא אומר אותם מהלב. משם התחלנו מערכת. אם רוצים לעשות משהו למען עם ישראל ולשם שמיים, שמים את האגו בצד".

על יחסיו עם שאר המועמדים בימין אמר כי "אני נכון לדבר עם כולם. עם איילת שקד דיברתי בעבר ואדבר, אני אשב בשמחה לדבר עם הרב רפי פרץ- אני לא פוסל אף אחד. אני חושב שמי שילך למהלך כזה ויתחיל בפסילות- הוא יכשיל אותו. בסופו של דבר צריך לחשוב כמה יביא בסופו של דבר חיבור כל המפלגות הללו- זהות, הימין החדש, ואיחוד מפלגות הימין".

בסיכום דבריו קרא לחברי המפלגות: "חברים, שימו את האגו בצד. הציבור מצפה מאיתנו לתת דוגמה- וזו הדוגמה שצריך לתת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
הרבנים: אמסלם חייב להתאשפז !!
עידו 2 | 12-06-2019 8:56
האמסלם הזה עוד יהפוך ל''שבתי צבי'' השני [חס ושלום].
לבני אמסלם. אל תקשקשו. האבא צריך להתרסן
עידו 2 | 14-06-2019 12:06
לשבת וללמוד לחנך את הבנים. ולגמור עם הפוליטיקה, שרק גורמת לחילו ה'. אין לכל האמור שום שייכות לדרעי, שמעולם לא החלפתי אתו מלה. זה שנים שלא ראיתיו לא שמעתיו
ה"עידו" הזה הוא בשר מבשרו של התנזים של דרעי
אנטי תנזים | 13-06-2019 10:17
אלו קבוצת אנשים שמקבלים כסף (בשחור כמובן.....) על מנת לדרוך ולרמוס את כל מי שעומד בדרכה של משפחת הפשע דרעי עם הנדלן והג'קוזי והאייפונים והחיים הטובים, על חשבון העניים והאומללים שאסור להם אפילו ללמוד אנגלית.......
לעידן. ראוי שתדע לכבד תלמידי חכמים.
אני | 12-06-2019 10:43
גם אם אתה לא אוהב פוליטית צעד כזה או אחר שלהם.
2
היזהרו בדבריכם
שלמה | 12-06-2019 9:13
לכבוד הרב עמיחי אליהו הנכבד שלום. חכמים היזהרו בדבריכם ובעיקר לא לפסול דעות של אחרים כי הפוסל במומו פוסל.ומזכיר לכבודו שבית שני חרב אפילו שהייתה זהות וענוה 'כל וסת טובה הייתה בהם' מה שבטוח הוא שה' רוצה שנפסיק להשמיץ .היה ברכה
שלמה?
שלמה האמיתי | 12-06-2019 9:26
למה נראה לי שאמסלם עצמו כתב את התגובה הזו? אני טועה אמסלם?
3
מאיפה הבאתם את עמיחי אליהו שנהיה פרשן לעצמו?
ירון | 12-06-2019 9:34
זה שהוא הבן של והנכד של לא הופך אותו לאיש בעל השפעה והבנה פוליטית. מספיק יש רבנים שעוסקים בפוליטיקה במקום שיעסקו בהלכה.
אני שלמה ולא הרב אמסלם
שלמה | 12-06-2019 10:26
שלמה מלך שהשלום שלו באמת אני רגיש ללשון הרע ומחלוקת.
4
שנאת חינם
אלי | 12-06-2019 9:38
אדון אליהו היקר, תפסיק לעורר פה שנאת חינם... העם צריך אחדות.... בא נתחיל להתאחד בתוך הציבור שלנו.... במקום לפלג ולהטיל ביקורת...
5
הרב חיים אמסלם
מכלוף | 12-06-2019 9:46
בעל אישיות משכמו ומעלה רב אהוד ואהוב על ציבור רחב דתיים וחילונים. ראוי הוא להיות שר דתות .
6
של סבך הגדול
מסתבר שהחוכמה | 12-06-2019 9:47
נעצרה אצל אביך. מה זה חשוב עכשיו אם הוא קפץ או לא? אתם צריכים להתאחד עם כל הצדדים ולא לקשקש ולדקדק כחוט הסערה ותנשום עם הזלזול שלך כלפיו, ידיעותיו בתורה שקולות לשל אבא שלך
7
צודק בכל מילה! אמסלם אופורטוניסט חסר תקנה
ת | 12-06-2019 10:53
ללא אידאולוגיה וללא דרך. היה כבר בכל המפלגות חוץ ממרצ נראה לי, לאחרונה אימץ את פייגלין נהפך לטענתו לליברטריאן תוך כדי קמפיין. בושה.
8
אין לאמסלם הרפורמי 10 מצביעים. מתבזה ומבזה
די , לך כבר!!! | 12-06-2019 10:56
מה הקשר שלו ציונות הדתית בכלל?
9
בבחירות שעברו התיישר עפ פייגלין= אין לצרפו!!
יואל | 12-06-2019 10:58
אין צרפו לא בכלל האידאולוגיה של פייגלין, ולא בגלל שאסור שאף מועמד יאבד את מקומו בשביל אמסלם הליצן המקפץ מענף לענף לענף לענף!
10
ממש שנאת חינם
ליאת פרידמן | 12-06-2019 11:06
ניקח את הרב עמיחי אליהו חזרה לגן חובה. תצא מהאצטגנינות שלך ...
11
עמיחי תחזור לגן חובה, בן של, פינוקי
אבי | 12-06-2019 13:58
בלי השם אליהו אתה סתם עוד ברברן פוליטיקאי בגרוש שרץ בין אולפנים ליגה ג. תפנים, אתה לא מעניין!!!! דעתך אינה חשובה!!!! חוץ מזה שאתה מבזה ת״ח שכתב ספרים, את הספר שלך עוד לא ראינו, לעומת זאת קשקשת של לשון הרע ראינו מדיי!!!!!
12
הפוך. הרב אמסלם מציל את כבוד הספרדים
ירא שמיים | 12-06-2019 22:32
ממתי הספרדים לבשו שחור? ממתי הפסיקו לעבוד? ממתי הפסיקו לשרת בצבא? ממתי החלו ללכת לישיבות הליטאיות? הרב אמסלם מזכיר לי את הרבנים הספרדים של פעם ,שעבדו, שהיו ענווים ומתונים ויראי שמיים בתכלית.
13
תגובה
הרב יוסי | 13-06-2019 10:26
הכותב...ממש חוטא לאמת.הרב אמסלם הוא רב ספרדי אוטנטי ..יותר מכל רבני שס שאיבדו את זהותם הספרדית .מזמן. הרב אמסלם מבטא קול שפוי אמיתי של רבני ספרד.הרב משאש זצל ועוד..שירבו כמותו אמן ועם ישראל יהיה עם שלם.
14
בית חרוב החרבתם
ראובן | 14-06-2019 0:03
לפי השיח שמתנהל היום בעם ואני בתוכם אני מבין את מדרש חזל על חורבן בית שני שכביכול השם אומר לאוייב לא אתם החרבתם את בית המקדש אלא הכל כבר נחרב לפני כן כנאמר קמח טחון טחנתם ... בית חרוב החרבתם.. באו לא נגיע למצב כזה חלילה