נחשף: תנאי הליכוד לסמוטריץ בתיק המשפטים - סרוגים

נחשף: תנאי הליכוד לסמוטריץ בתיק המשפטים

שבוע לאחר שאמיר אוחנה מונה לשר המשפטים, נחשף כי בליכוד הציעו לסמוטריץ' את התפקיד- אך רק בתנאי שיוותר על ראשות ועדת השרים לענייני חקיקה. לטענתו של נתן אשל: "אנחנו לא יכולים להפקיד זאת לחבר שלא מהליכוד"

נחשף: תנאי הליכוד לסמוטריץ בתיק המשפטים
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

לכל אורך המו"מ הקואליציוני היה ברור שתיק המשפטים הוא אבן הנגף שעומדת בין הליכוד לבין איחוד מפלגות הימין, בין נתניהו לבין סמוטריץ', שניהלו גם כמה וכמה פגישות סביב העניין הזה. הערב (שלישי) חשף כתב הדסק המדיני של חברת החדשות, ירון אברהם, כי בליכוד כבר היו מוכנים ללכת צעד אחד קדימה, ולתת לסמוטריץ' את תיק המשפטים- אך עם הסתייגות אחת: ללא ועדת שרים לענייני חקיקה.

בהמשך לפרסום בגל"צ הבוקר מפי מקורבים ראש הממשלה, נתן אשל הסביר כי "היינו מוכנים לוותר על תיק המשפטים, לא על ועדת השרים לחקיקה, אבל סמוטריץ' סירב".

לדבריו, "דיברנו (עם סמוטריץ') על זה שראשות ועדת השרים לחקיקה היא קריטית לראש הממשלה, לתפקוד הממשלה כולה, ואנחנו לא יכולים להפקיד את הדבר הזה לחבר שהוא לא מהליכוד. זה לא אישי נגד סמוטריץ' ולא קשור לסמוטריץ' בכלל, אלא לפוזיציה שהליכוד רוצה אותה לעצמו. אבל זה נאמר שרה"מ צריך את זה לא ברמה האישית אלא ברמה של ראש ליכוד, ראש ממשלה".

עוד טען כי "לא היה שום סיפור חסינות. שאלתי אותו אם יהיה מוכן לקבל את תיק המשפטים ללא ראשות ועדת החקיקה, והוא אמר לי שלא. חוק החסינות בכלל לא עלה במו"מ הקואליציוני, זה המצאה שלא היתה ולא נבראה. אין כזה נייר, זה לא היה, זה לא נברא, אבל בסדר, התקשורת יכולה להמציא הרבה דברים".

למרות זאת, אשל ציין כי "סמוטריץ' הוא אדם ראוי, מכובד, לכל תפקיד, ואם הוא היה בליכוד הוא אולי גם היה מקבל את זה. הליכוד לא נותן את הנכסים האסטרטגיים האלה למפלגות אחרות. ואם הוא נתן את זה בעבר (לשקד) הוא טעה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ איש אמת, איש אמיץ, פטריוט אמיתי
סמוטריץ לממשלה | 11-06-2019 23:01
מעריצים את סמוטריץ, איש אמת, אומר מה שאחרים מפחדים להגיד, פטריוט אמיתי. עובדה שהשמאל מפחד ממנו, תייג אותו כאילו הוא קיצוני בכל תחום ועניין, וזה ממש פייק פרשנות על אדם מיושב ומאוזן, שחוששים שיצליח עד לפיסגה. אין לשמאל נציגים ברמה של אנשי הימין, והם יודעים זאת ומנסים לטשטש בטקטיקה של הפחדה מפני האיש המוצלח הזה.
בשביל כסא יוותר על יושרה . מגן על מושחתים
יואל | 13-06-2019 8:52
בחסות בכנסת . אבל עדר מגלגלי העיניים של הציונות הדתית ימשיכו לגלגל
רק שהוא
רק | 13-06-2019 8:38
רק שהוא לא יעבור את אחוז החסימה. הגאווה שלהם על 4 מנדטים היא בלתי נתפסת
אין אמון בממשלת שוחד מרמה והפרת אמונים
צוללת | 12-06-2019 10:53
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות
2
סמוטריץ
ישראל | 11-06-2019 23:19
סמוטריץ איש אמת ואדם מיוחד.
3
הדילמות ביהדות בעולם משתנה :
אליהו | 11-06-2019 23:35
עים כל הכבוד לחבר הכנסת סמוטריץ , בהתמדתו באמונתו ברוח תורת ישראל , שתרמה רבות להמשך קיומו של העם היהודי, בשתי גלויות ; אבל חבר הכנסת הנכבד סמוטריץ , מתעלם לחלוטין , מעובדות היסטוריות נוספות , בהקשר לסיבות שגרמו לגלויות , והן : המלכת מלכים בתקופת הבית הראשון , בניגוד לאזהרה מהמלכת מלך , כאשר בני ישראל ביקשו מלך , כמתואר בספר שמואל א פרק ח אזהרה שהחלה כבר בתקופת דוד המלך , למרות הישיגיו הייחודיים , אבל כבר שיטת המלוכה כשלה אצלו , בפרשת אוריה החיתי , והשיטה כשלה חזק יותר עקב מעשיו הבעייתיים של שלמה בנו , כאשר בעטיים ; אלוהים מעניש את הממלכה , בקרע שיווצר בתקופת בנו רחבעם , כאשר העם לא יכל יותר לשאת הנטל הכבד , וכאשר נציגי העם ביקשו הקלות מהנטל הכבד ; רחבעם מושפע מהסובבים אותו ומשיב : אבי יסר אותכם בשוטים ואני בעקרבים . כתוצאה : העם נקרע לשתי ממלכות ; ממלכת יהודה וממלכת ישראל שנלחמו אחת כנגד רעותה ; כאשר עמים עויינים ממתינים לשעת כושר , תחילה נפלה ממלכת ישראל , ובהמשך נפלה ממלכת יהודה , והעם יצא לגלות בבל ; גם בתקופת הבית השני שיטת המלוכה לא החזיקה מעמד ; האירוע בתקופת אלכסנדר ינאי , שרדה בעם , וכתוצאה מההתקוממות , נפלו כעשרים אלף מבני ישראל , מוכיחה את הבעייתיות בשיטת המלוכה . ההידרדרות לא פסקה , עד שהקיסרות הרומאית , גרמה לחורבן הבית השני . שתי הבעיות האופייניות בעידן שלנו למגזר הדתי , ניתן לתאר אותן כדלהלן : א. הכמיהה של הדתיים למלוכה , שבאה לידי ביטוי בערגה למשיח בן דוד . ב. ההתעלמות מההישיגים המדהימים של המשטר הדמוקרטי ( כרע במיעוטו ) , שמונהג על ידי מה שמגדירים כחילוניים ; חילוניות שהחלה : בתקופת הרצל , בשני הקונגרסים , בישובים רבים שהקימו את המדינה , ובמנהיגיה , ובפרט במפקדי הצבא ; שתרמו לניצחונות במלחמות : הקוממיות ; מבצע קדש ; מלחמת ששת הימים ; כן וגם במלחמת יום הכיפורים , כאשר העם בכל זאת שמר יחס של כבוד למסורת ולאימונה , וחלק ניכר מהעם שהה בבתי הכנסת ; במקום לחזק את היחידות הסדירות , ושל יחידות המילואים הזעומות , לנוכח תרגילי הצליחה של הצבא המצרי . לסיכום בתמצית : הסיכויים להמשך קיומה של מדינת ישראל : הדתיים והחילוניים חייבים להבין שיש למדינת ישראל מדינות רבות ועויינות , כאשר חלק מהן מתעקשות לפתח נשק גרעיני . זכותם של המאמינים ושל החילוניים , להמשיך לפתח את יכולות ההישרדות , מתוך כבוד הדדי ובלי כפיה . בהצלחה רבה רבה לדורות העתיד של מדינת ישראל .
4
חבל.הפסידו עו"ד שלמד משפטים בהיותו בישיבה.
מתאים למאעכר הצוללות | 12-06-2019 7:47
מחדל אמיתי.
5
נו באמת...
דודי | 12-06-2019 8:58
מאז שהליכוד חזר לשילטון לפני יותר מעשר שנים, שר המשפטים אף פעם לא היה איש ליכוד. רק עכשיו, לגמרי במקרה, התעוררו...
6
כל הכבוד
אני | 12-06-2019 11:09
כל הכבוד לליכוד בסירובם לסמוטריץ.יש בזה משהו מאד נקי והוגןנכשהם באים לנקות את הדחיסה שהם שפכו על הרצפה בעצמם.אם כי כל העסק לא נשמע הכי הכי,והחיבור של סמוטריץ לזה מעורר תהיות בפני עצמו,בכל זאת זהו אקט מרשים.לדעתי עם כל הכבוד לסמוטריץ ולנחישותו,כל זאת צריך להיות מחוץ לכנסת בכלל או בנוכחות פחות אגרסיבית במליאה.לא תיתכן פה כפיה דתית,ועל כך שוב תודה וכבוד לליכוד
7
סמוטריץ
אני | 13-06-2019 9:52
סמוטריץ אפילו עוד יותר גרוע,עושה כל-כך הרבה מהומה על דבר,מתעקש על משהו הכי פחות חשוב,ונכנע לדברים שלא היו צריכים לעבור בכלל.ובכך לוקח מהליכוד את הבכורה .זהו הקלף המנצח של הליכוד,הבטחות חסרות שחר וחיבור למציאות בת זמננו
8
עלובים הביתה
רוזתה | 13-06-2019 11:25
נתניהו פוחד מהכלא עושה הכל כדי לברוח מזה הוא ימנה גם חתול למשרד המשפטים וכלה לשופט בגץ. רק לא כלא זה לא יעזור לו התא מוכן.
9
ואף מילה על זה שנתן אשל עדיין מנהל אותנו...
חרפה! אדם עם קלון | 13-06-2019 12:01
ממשלה בלי ערכים
10
משפטים
יעקב | 13-06-2019 13:41
או-חנה מתאים לו תיק חוק הגיוס שם הוא כמו דג במים
11
}}}סמוטריץ ראוי מאוד מאוד היה לוחם אמיץ בצהל.
לעקוב אחריו ולהבין. | 13-06-2019 14:19
סמוטריץ הראוי ביותר בילה 3 שנים ביחידה מובחרת(כנראה ישיבה) שרת במילואים ביחידה סודית(היה כנראה רשום בכולל) שפועלת מעבר לגבולות(כנראה במכללה למשפטים) ברור סמוטריץ יהיה ראש הממשלה הבא.(ואנחנו עם ישראל כנראה נבחר לחזור לגלות).
12
מדוע נתנו לציפי לבני את ראשות הוועדה הזאת ?
שמואל פישר | 16-07-2019 8:12
טענת מר אשל היא טענת סרק.