רגע ההכרעה: נתניהו יתייצב לשימוע- או יפנה לבג"ץ? - סרוגים

רגע ההכרעה: נתניהו יתייצב לשימוע- או יפנה לבג"ץ?

ראש הממשלה צריך להודיע היום ליועמ"ש אם בכוונתו להתייצב לשימוע ב-2 באוקטובר- אחרת יוגש נגדו כתב אישום אוטומטי. בליכוד מעריכים כי נתניהו יפנה לבג"ץ בדרישה לדחות שוב את השימוע

author-image
רגע ההכרעה: נתניהו יתייצב לשימוע- או יפנה לבג"ץ?
  (צילום: מארק ישראל סלם\POOL)

דריכות בליכוד: צוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו יידרש להודיע היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה אם בכוונתו של נתניהו להתייצב לשימוע שנקבע לו ב-2 באוקטובר. במידה ולא יעשו זאת- יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה באופן אוטומטי.

גורמים בליכוד אמרו כי נתניהו צפוי לעמוד על בקשתו לדחות את השימוע בגלל הבחירות לכנסת שיתקיימו ב־17 בספטמבר, כשפרקליטו עמית חדד צפוי להגיש עתירה לבג"ץ בדרישה לכפות על מנדלבליט לדחות את מועד השימוע שלו מעבר למועד שנקבע. בעתירה חדד צפוי לטעון כי נתניהו ניצב בפני עומס כבד בגלל הסמיכות בין הבחירות למועד השימוע, אשר לא יאפשרו לו להיערך כנדרש להופעתו בפני בית המשפט.

יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן אמר הבוקר כי הוא תומך בדחיית השימוע. "מן הראוי לדחות את השימוע. אין ברירה פשוט" אמר בראיון  לחדשות 12. "המערכת המשפטית עושה 'מי יותר חזק'. ודאי שהם יותר חזקים ממנו בעניין הזה. יש פה אדם שחשוד, עם חומר אדיר, שאפילו עוד לא סגר את הייעוץ המשפטי שלו. צריכים להתחשב בזה".

כזכור, בשבוע שעבר צוות ההגנה של נתניהו פנה ליועמ"ש וביקש דחייה נוספת על רקע פיזור הכנסת וקיום הבחירות החוזרות בספטמבר- אך הפניה נדחתה על ידי מנדלבליט. "לאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים הרלוונטיים, נמצא כי בנסיבות העניין אין הצדקה להיעתר לבקשה ולשנות מהמועדים שנקבעו לקיום השימוע" נטען במכתב שנשלח בתגובה ע"י ד"ר גיל לימון, עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה. לדבריו, השימוע יתקיים כחצי שנה אחרי שחומרי החקירה הועמדו לרשותו של נתניהו- המהווה "פרק זמן מספק, המאפשר להיערך לשימוע בצורה ראויה, אף בשים לב לנסיבות העניין המיוחדות".

בתגובה להחלטה, ראש הממשלה תקף את מנדלבליט ואמר כי "הבחירות החוזרות שנכפו באופן חסר תקדים הן אירוע יוצא דופן שמחייב גם התייחסות יוצאת דופן מצד רשויות אכיפת החוק ביחס למועד השימוע. לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת. זאת ההגדרה של אי-צדק. זה בוודאי מעורר תמיהה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אין אמון בממשלת שוחד מרמה והפרת אמונים..
אן אמון בממשלת שוחד | 10-06-2019 9:48
מכירת צוללת לאויב תמורת בצע כסףףףף מקומו בתא של וענונו עד שחברא קדישא יבואו לקחת ..
אתה צודק.
אני | 10-06-2019 10:03
י
2
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות...
צוללת | 10-06-2019 9:50
בושה חרפה וכלימה.
נכון מחללי שם שמים ברבים...
טוב | 10-06-2019 11:02
נ
3
ביבי לך לשימוע כמו גבר. תפסיק עם התרגילים
שלום | 10-06-2019 12:33
אם לא היה כלום, לך לשימוע ותוכיח את חפותך. למה ראש ממשלה צריך לעשות תרגילים של ע בריין מתחיל?
4
שימוע
עדי | 11-06-2019 8:31
ביבי, אתה תגיע לשימוע על ארבע, חבל שעד היום אינך מבין זאת. לא היה ולא יהיה איש ציבור מעל החוק במדינה.
5
די לשושלת ביבי - לך תקיים הרצאות
דון קישוט | 12-06-2019 6:28
על כול הרצאה תגבה 100,000$ תן לחרדים 90,000 $מס -פרזיטיות. נושא ההרצאה איך לא נכון להיות ראש ממשלה .