שגריר ארה"ב בישראל באמירה מפתיעה - סרוגים

שגריר ארה"ב בישראל באמירה מפתיעה

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן התראיין לעיתון ניו יורק טיימס וסיפק אמירה מפתיעה לפיה ישראל יכולה לספח חלק מהשטחים ביו"ש. בישראל מברכים על הצעד הנכון לכיוון החלת ריבונות

author-image
שגריר ארה"ב בישראל באמירה מפתיעה
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן התראיין לעיתון ניו יורק טיימס וסיפק אמירה מפתיעה לפיה ישראל יכולה לספח חלק מהשטחים ביו"ש.

הראיון פורסם השבת ופרידמן צוטט בו, אומר כי בנסיבות מסיומות יש לישראל לספח חלק  מהשטחים ביו"ש, אך לא את כולם. "אין לנו עמדה בנושא עד שלא נבין כמה יסופח, באילו תנאים, מדוע הגיוני לעשות זאת, מדוע זה טוב לישראל, מדוע זה טוב לאזור, ומדוע זה לא יוצר יותר בעיות מאשר פתרונות", הסביר פרידמן. "אלו הדברים שנצטרך לדעת, ואני לא מתכוון לשפוט לפני הזמן".

תפיסת העולם של טראמפ – היחידה שתביא שלום

בתגובה לדברים אומר השר לבטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן: ""תפיסת העולם של ממשל טראמפ, שאותה ביטא השגריר פרידמן, היא היחידה שאולי תביא לשינוי ותגרום לפלשתינים להבין, שחרם על ישראל ועל ארה״ב ותמיכה בטרור ובהסתה לא יביאו אותם לשום הישג והם אלה שבעיקר יפסידו מסרבנות השלום.

שנים מכרו לפלשתינים שהזמן פועל רק לטובתם ולכן (ומעוד סיבות) הם סירבו לכל הצעת פשרה. בעידן אבו מאזן כבר לא יהיה מו״מ מדיני. רק אם המנהיגות הבאה של הפלשתינים תפנים יחד עם הציבור ברשות, שישראל והעולם לא יחכו להם, אולי תצמח שם מנהיגות שמוכנה גם לויתורים פלשתינים. החלת החוק הישראלי על היישובים ביו״ש הוא צעד בכיוון הנכון שיעביר את המסר הזה ויקדם שלום".

ח"כ אופיר סופר (הבית היהודי-האיחוד הלאומי): "שנים ניסו להטיף לנו, שאם רק ניסוג ונמסור חבלי ארץ, העולם יעריך אותנו יותר ונמנע מחרם בינלאומי, התזה הזאת התפוררה בהכרתה של ארה"ב בריבונתנו על רמת הגולן ועכשיו היא קורסת טוטאלית לאחר שבכירים בממשל האמריקאי מכירים בזכותנו על יהודה ושומרון. הצעד המתבקש כעת, ריבונות."

מתנועת הריבונות מבית 'נשים בירוק' נמסר: "תנועת הריבונות מברכת ומגבה את השגריר האמריקאי דיויד פרידמן , שליחו של הנשיא דונאלד טראמפ, על דבריו החשובים בנושא החלת הריבונות, מדיניות שתביא יציבות, שלום אמת ובטחון.

לאחר שנים בהן השיח על פתרון מדיני כלל אך ורק אפשרות של נסיגות אנו נמצאים ברגע היסטורי בו מבינים גם בארה"ב וגם בישראל שהתוכנית המדינית ההכרחית היא אך ורק בהחלת הריבונות הישראלית. בהמשך להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים ובהמשך ההכרה על ריבונות ישראלית ברמת הגולן ההחלטה של ארה"ב על פתרון הסכסוך ע"י החלת הריבונות על יהודה ושומרון הוא טבעי והכרחי."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לא נירש את הארץ בשחיתות שוחד מרמה והפרת אמונ
צוללת | 09-06-2019 23:02
נירש אותה ביושר. אלא אם כן נשמע ליצר הרע. ונמליך שחיתות על ישראל. בזה אנו עלולים להפסיד הההכל...
2
הפתרון לסיכסוך זמין מעבר לפינה ורק חסר אומץ
רמץ | 09-06-2019 23:45
אני לא מצליח להבין את כול אלו שמחפשים את המטבע מתחת לפנס במובן של תום הסכסוך ולהביא שלום. וזה המצב: 1. יש לישראל הסכם שלום עם ירדן. 80% 2. מתושבי ירדן הם פלסטינים. מלכת ירדן פלסטינית. 3. כול הפלסטינים ביהודה ושומרון היו בעלי אזרחות ירדנית לפני שהאזרחות ניטלה מהם בניגוד לחוק הבינלאומי. 4. ירדן נתמכת ביטחונית וכלכלית על ידי ארהב וישראל. 5. הפלסטינים ביהודה ושומרון מחוברים בטבורם לירדן בקשרי משפחה, כלכלה, תרבות, דת, חינוך, מסחר, שפה ועוד. אז מה יותר פשוט מלסכם עם ירדן באמצעות ארהב, דרך מנופים כלכליים ובטחוניים, להקים קונפדרציה ירדנית-פלסטינית עם הרשות הפלסטינית, ולהפוך את שטחי A ו-B לטריטוריה ירדנית, כפי שהייתה לפני 1967. אז נכון שהרשות הפלסטינית מושחתת וירדן שמושחתת לא מעט גם היא לא צריכה את הצרה הזו אבל בעצם הפלסטינים של יהודה ושומרון יחזרו הביתה ולמלך ירדן לא תהיה שום בעיה להשית את החוק על הפלסטינים כמו שעשה אביו בספטמבר השחור. הכי חשוב: מכיוון שלישראל יש כבר הסכם שלום עם ירדן, הרי שבאופן אוטומטי ההסכם שלום יחול על הקונפדרציה ויביא לתום הכיבוש והסכסוך כפי שהסתיים בינינו לבין המצרים והירדנים. לכאורה אין שום סיבה לפלסטינים לדחות את הפתרון הזה וגם לא לירדן כיון שירדן ללא ארהב וישראל בבוא היום תאבד עצמה למען המורדים הסלפים, דעאש ועוד. אז כול מי שמתנגד לפתרון הזה בצד שלנו כמו מרצ, שלום עכשיו, האיחוד האירופי ועוד, עושה זאת מטעמי נוחיות ואינטרס לפגוע בממשלת ישראל ממניעים פוליטיים.