מאחורי הקלעים: איך פרץ העימות בין סמוטריץ' לפרץ? - סרוגים

מאחורי הקלעים: איך פרץ העימות בין סמוטריץ' לפרץ?

על שלושה הסכמים האיחוד בין הרב פרץ לסמוטריץ' עומדים: מי בוחר תיק ראשון, חלוקת המשרדים וריצה משותפת בבחירות לכנסת: מי הפר מה ומתי? ואיך זה ישפיע על מיזוג המפלגות בעתיד?

מאחורי הקלעים: איך פרץ העימות בין סמוטריץ' לפרץ?
  (צילום: חיים גולדברג)

בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי מתחולל אמש (רביעי) עימות חריף סביב הדרישה לתיק החינוך. בעוד התיק היה אמור ללכת לאחר אישור של סמוטריץ' לרב רפי פרץ, הוא חזר על אמירתו כי הוא בוחר תיק ראשון אך פרץ בתגובה הודיע על כוונתו לקחת את תיק החינוך בכל זאת, מה שגרם להצתת האש. המינוי הרשמי יתרחש רק לאחר חג השבועות.

בפברואר האחרון חתמו סמוטריץ והרב פרץ על הסכם שקובע כי סמוטריץ' יבחר תיק ראשון, על כך אין וויכוח. עם זאת, לפי מידע שהגיע לסרוגים סמוטריץ' אישר את ההסכם שנסגר מול נתניהו, לפיו, הוא יקבל את תיק התחבורה לאחר שהבין כי אוחנה ימונה לשר המשפטים חרף דרישתו ואילו פרץ יעמוד בראש משרד החינוך- בהתאמה.

שלושה הסכמים סגורים

הסכם נוסף שכמעט ונחתם, לאחר מגעים מתקדמים ומתוך רצון לשחזר את החיבור שהביא ל- 6 מנדטים הוא בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי גם בבחירות הקרובות, מה שמוכיח כי המלחמה המתחדשת הייתה יכולה להימנע.

אך לאחר שיצאו פרסומים עם הדיווח על מינוי פרץ לשר החינוך, יצאו מקורביו של סמוטריץ' בתדרוכים כי האחרון לא ויתר על תיק החינוך לטובת הרב רפי פרץ, והסבירו כי לפי ההסכם בין שתי המפלגות ח"כ סמוטריץ' הוא הראשון שבוחר את התפקיד ו"כך בעזרת השם גם יהיה. נראה מה נקבל ולפי זה תתקבל ההחלטה", אמרו.

ההסכם שנחתם בין פרץ לסמוטריץ

בבית היהודי ראו שסמוטריץ' מזכיר שוב כי הוא בוחר תיק ראשון למרות שהכל כבר הוסכם והחליטו לפתוח בעימות חדש. צריך לציין, כי אילולא הגב שהעניק הרב פרץ לסמוטריץ' מול נתניהו, שלא הסכים להתמנות לשר החינוך ללא מינוי נוסף של סמוטריץ' בראש משרד אחר – נתניהו היה משאיר אותו מזמן ללא שום תיק וממנה רק את פרץ לעמוד בראש משרד החינוך ואת אוחנה למשפטים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
סמוטי חתרן סכסכן ושחצן זה בעיה
יוסי שומרון | 06-06-2019 9:57
ואת זה הרב פרץ מתחיל להבין
מי החתרן פה?
נועם | 06-06-2019 10:03
ההסכם היה שסמוטריץ בוחר ראשון. אם כך החתרן הוא לא סמוטריץ...
2
שלא ישבלו עליהם עכשיו את תפקידי השרים
צבי אייל | 06-06-2019 10:22
אני מציע לרב רפי פרץ לא להתמנות לשר החינוך בעת הזו, ולשמש כעלה תאנה לביבי נתניהו. הרב פרץ וחבריו צריכים להקדיש את כל זמנם לבחירות, ולהביא עוד בוחרים. בתור שר חינוך הוא יעסוק בפתיחת שנת הלימודים, ולא יהיה לו זמן לבחירות.
3
שטיות, איזה "גב" נתן פרץ. די עם ההסתפקות במוע
יהודה | 06-06-2019 10:28
מגיע לנו הרבה יותר, אם ליברמן הסמרטוט קיבל ביטחון עם כלום מנדטים, ואפס נאמנות, קו שהשותפים והידידים הטובים ביותר מגיע להם יותר . רק שלמפדל הישן נטול האידיאלים ונטול הנאמנות לתורה מעניין רק הבינוניות, ואין שום רצון לתקן עולם במלכות שדי. וחבל.
4
סמוטריץ מרפד רבנים בתקציבי עתק.
אלון | 06-06-2019 10:56
ובשעת צרה נותן הוראה לרבנים דרוקמן ודוד פנדל,והיום ומחר תיראו איך הם יקראו לאחדות עם נטייה לסמוטריץ,ויכנסו ברב פרץ,תיהיו בכוננות ספיגה.סמוטריץ עם שגעון גדלות וחתרן.
5
סמוטריץ קונה רבנים חרדלים בכסף
מתנחל שיודע | 06-06-2019 11:14
לכן הרב זלמן מלמד הוזעק בשעת לילה מאוחרת לביתו של הרב דרוקמן ביחד עם הפודלים של סמוטריץ ישראל מלאכי ויהודה אליהו כדי לוודא לדאוג שהוא ימשיך לשבת על הכסף הציבורי וימשיך להעביר כסף בכל מיני דרכים מגוונות לרבנים בערוץ 7 לא תקראו על זה שם הוא מאותרג במצוות המשפחה ששולטת בערוץ לטובת המשך בחירת הכסף הציבורי
6
מי השוטה התמים שעושה הסכמים עם סמוטרי'ץ ?
לא מאמין שקיים | 06-06-2019 13:28
ברור כשמש.