"לא פשוטה הידיעה שהייתי יכול להיות שר המשפטים" - סרוגים

"לא פשוטה הידיעה שהייתי יכול להיות שר המשפטים"

השר יריב לוין התייחס למינוי אמיר אוחנה לשר המשפטים: "אין שום אפשרות להוביל את המהלכים הללו בממשלת מעבר. לכן, לו הייתי לוקח על עצמי את התפקיד בעת הזו, הייתי פוגע באמון שנתתם בי"

author-image
"לא פשוטה הידיעה שהייתי יכול להיות שר המשפטים"
  Photo by Tomer Neuberg/Flash90

השר יריב לוין התייחס למינוי הערב (רביעי) של אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים וכתב: "לא פשוטה עבורי הידיעה שהיום הייתי יכול להיות שר המשפטים של מדינת ישראל.

יש בי בוודאי הכרת תודה לראש הממשלה שהיה נכון להפקיד בידיי את התיק. עם זאת, האפשרות שעמדה בפניי הייתה גם שעת המבחן הקשה ביותר שזימנו לי החיים הציבוריים".

לוין שבמשך זמן רב לטש עיניים לתיק המשפטים ולאחר מערכת הבחירות הזאת יועד לתפקיד, סרב למינוי לתפקיד הזמני, הוא מוסיף ואומר על הבחירה הערב, "הורגלנו במשך שנים לכך שפוליטיקאי נמדד קודם כל בתפקידים אליהם הגיע, והרבה פחות בהישגים ובעשייתו באותם תפקידים. החיים הפוליטיים הפכו למרדף אחרי הקידום ואחרי התפקיד הבא, כאשר הרבה פעמים האנרגיה מושקעת יותר במרדף עצמו ולא בביצוע התפקיד הנוכחי על הצד הטוב ביותר.

אני תמיד פעלתי בדרך אחרת. המהות עבורי תמיד הייתה לפני התפקיד ולפני התואר. המחויבות להיות בעמדה שמאפשרת עשייה, תמיד הייתה עדיפה בעיניי על פני תהילה רגעית בתפקיד כזה או אחר".

תואר מכובד בקורות חיים

לוין מוסיף, "אכן, לעיתים יש צורך במילוי מקום, וגם אני הסכמתי לעשות זאת בעבר, וכיהנתי תקופות קצרות מאוד כשר לביטחון פנים וכשר העליה והקליטה. אולם, לא יכולתי לנהוג כך כשמדובר בתפקיד שר המשפטים".

לדבריו, "אין שום אפשרות להוביל את המהלכים הללו בממשלת מעבר. לכן, לו הייתי לוקח על עצמי את התפקיד בעת הזו, בידיעה ברורה שאיני יכול לבצע ולו מעט ממה שאני מאמין בו ושהבטחתי לעשות, הייתי פוגע באמון שנתתם בי ובאמון של כולנו כי שינויים אלה אכן ניתנים לביצוע. הייתי אומנם רושם בקורות החיים תואר מכובד, אבל לא מעבר לכך, ופוגע במאבק שאנו שותפים לו במשך שנים ארוכות".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
יריב לוין
ס.חכם | 05-06-2019 22:55
גם אידאולוג.גם חכם גם צנוע.גם אמיתי. שילוב נדירמאוד מאוד בחיים הציבוריים. נחכה לו כשר משפטים בספטמבר עם כל השינויים הנדרשיםנבמערכת חזק ואמץ כבוד השר לוין. חזק ואמץ
איכס' מגעיל להיות שותף בממשלת שוחד מרמה והפרת
צוללת | 06-06-2019 9:41
פוי.. מגעיל ודוחה להיות שותף בלטמא ולהשחית את עם ישראל בשחיתות...
מה שיש לומר על יריב לוין, הוא איש מתוק!!
עידו 2 | 06-06-2019 7:01
כל המדות הטובות נדבקו באיש הזה. יהי ה' עמו כל הימים
2
כמה משלמים לך, אדון שוחד מרמה..
דודו | 06-06-2019 10:09
בואנה אתה לא נח.. זה כסף טוב? תהיה כתבה על מצב החסה בשטחים אתה תכתוב- שוחד מרמה והפרת אמונים.. ציונות דתית.. אחי תגוון בניסויים, אני הייתי מוריד לך במשכורת.. או בעצם זאת ההנחיה שקיבלת דף מסרים חד וחלק ולטפטף.. אם כך, אתה צריך העלאה במשכורת. אל תהיה פראייר
3
אבל זה בסדר ללהט"בים מעולם לא היה כבוד
איתמר | 06-06-2019 12:05
או ערכי רעות.