נפתלי בנט נפרד בעצב: "צובט לי בלב" - סרוגים

נפתלי בנט נפרד בעצב: "צובט לי בלב"

נפתלי בנט מסיים באופן רשמי את תפקידו כשר החינוך, לאחר שחלפו 48 שעות מאז פיטוריו מהתפקיד על ידי ראש הממשלה: "יש לנו תפקיד ושליחות מיוחדת להיות מדינת מופת"

נפתלי בנט נפרד בעצב: "צובט לי בלב"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, מסיים באופן רשמי את תפקידו כשר החינוך, לאחר שחלפו 48 שעות מאז פיטוריו מהתפקיד על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שפיטר גם את איילת שקד מתפקידה כשרת המשפטים.

עם כניסת הפיטורים לתוקף, פרסם בנט פוסט ארוך בעמוד הפייסבוק שלו, בו מנה את הישגיו בתפקיד ואמר כי מדובר בשנים היפות ביותר בחייו.

"אני מסיים ברגעים אלו, עם צביטה בלב, ארבע שנים מופלאות, היפות בחיי, כשר החינוך של מדינת ישראל. תודה מעומק הלב לאזרחי ישראל ולבורא העולם על הזכות הנדירה שהענקתם לי", כתב בנט.

בנט המשיך וכתב: "חבריי היקרים במערכת החינוך, אני מסיים היום ארבע שנים מופלאות, היפות בחיי, כשר החינוך של מדינת ישראל. אני מבקש לומר לכם מעומק לבי: תודה. צובט לי בלב על שאני נאלץ להיפרד מכם היום, אך אני עושה זאת ברגש עמוק של תודה. אתם, גננות, מורים, מורות, צוותי ההוראה, מנהלים, מפקחים וכל אנשי מערכת החינוך, נותנים את כל הנשמה שלכם למען הדבר הקדוש ביותר שיש לנו: ילדי ישראל".

"כמה למדתי מכם. כמה אזרחי ישראל צריכים להצדיע לכם. במאות ביקוריי בשטח, שמרביתם היו בהפתעה, במפגשים ישירים, בשיח אתכם, למדתי מעט מן האוצר הגלום בכם. כמה מסירות יש לכם, כמה מקצועיות וכמה גדול האתגר שלכם מול מציאות לא קלה, ובעיקר- כמה אהבה יש בתוככם לילדים שלכם, לתלמידים שלכם. ירשתי מערכת נפלאה, ואני מקווה שהצלחתי להוסיף את תרומתי לדורות הבאים. אעשה כל ביכולתי לעזור לשר החינוך הבא על מנת לאפשר יציבות רבה ככל האפשר למערכת".

שר החינוך היוצא המשיך וכתב: "הייתי שר החינוך של כל ילדי ישראל: יהודים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים. חילוניים, חרדים, דתיים ומסורתיים. כך פעלתי וכך הרגשתי. כל ילד הוא עולם ומלואו, ללא קשר לדעותיו, למקום הולדתו, לאהבותיו או לצבע עורו. בארבע השנים האלו תלמידי ישראל זינקו קדימה בהישגיהם ובערכים שלהם, כפי שלא היה מעולם. צמצמנו את הפערים בין תלמידי קריית שמונה לבין תלמידי תל-אביב; בין כפר חב"ד לבין כפר שמריהו; בין רהט לבין רחובות. ילדה שגדלה באופקים תוכל לראשונה להתקבל ליחידות העילית הטכנולוגיות בצה"ל, וילד שגדל בשלומי יוכל להפוך ליזם הייטק".

בנט המשיך למנות את השגיו בשנים האחרונות וכתב: "הנשירה של תלמידים מהמערכת בשפל היסטורי. אנחנו נלחמים על כל תלמיד. חוללנו מהפכה בלימודי התנ"ך בכך שהחזרנו את סיפורי אבות האומה שלנו לקדמת הבמה. אנו מספרים, לראשונה, את הסיפור היהודי השלם, שכולל עתה את מורשת יהדות ארצות האיסלאם ואת מורשת יהודי אתיופיה. צמצמנו, לראשונה מקום המדינה, את מספר הילדים בכיתות לממוצע של 27 (!) תלמידים בכיתות א-ד. תוך שנה וחצי מהיום נשלים את המהלך הזה בכל בתי הספר היסודיים במדינת ישראל. הצבנו את ילדי החינוך הרך בראש: הוספנו, לראשונה אי-פעם, סייעת שנייה ב-5,300 גני ילדים, כך שכל ילד וילדה זוכים כיום ליחס יותר אישי. הגדלנו את המשאבים ואת המיקוד לילדי החינוך המיוחד, הילדים שהכי קרובים ללבי. הזנקנו את מספר הילדים המשתתפים בתנועות נוער, בארגוני נוער, במכינות קדם צבאיות ובשנת שירות, מתוך הבנה שכך בונים מנהיגות לדור הבא. בניגוד למה שלפעמים נאמר, אני יכול לקבוע שהדור הנוכחי יותר ערכי, יותר מתנדב, יותר חושב מדורות קודמים. אין מה לומר. זכינו".

"אני מאמין בעבודה קשה. עלינו לדרוש מילדינו להתאמץ. להבין ששום דבר לא בא בקלות. לא לוותר להם, ובטח לא לוותר עליהם. – אני מאמין שתפקידנו לחנך את תלמידנו שיהיו אוהבי אדם, אוהבים את העם שלנו ואת הארץ שלנו, שיהיו אזרחים תורמים ונאמנים למדינת ישראל, יכבדו את הורינו ומורינו; שיהיו בני אדם טובים. – אני מאמין שחובה עלינו לשאוף להזדמנות שווה לכל ילדה וילד בישראל. זאת, על ידי העלאת רף הדרישות לצד העברה באופן הוגן של משאבים וכלים נדרשים.- אני מאמין שעלינו לזהות את החוזקות המיוחדות של כל ילד, להעצים אותו על מנת לפתח בו ביטחון פנימי. משם יתפתח וישגשג".

"אני מאמין שעלינו להכין את הילדים לעולם של אי-וודאות ושל קצב שינויים מואץ. לתינוק שנולד היום צפויים החלפות קריירה רבות ושינויי כיוון בחיים. נכין את הילדים לכך על ידי חיזוק כישורי היסוד (שפה, מתמטיקה, אנגלית), חיזוק יכולת העבודה בצוות, ערכי היסוד, היוזמה, הגמישות המחשבתית והחוסן הפנימי שלהם.

"אני מאמין בפיתוח הסקרנות, כוח המחשבה, יכולת השיפוט העצמאית של ילדינו. לא לקבל דברים כמובנים מאליהם. להטיל ספק, לשאול, לחקור. אני מאמין בפיתוח כושר היוזמה והיזמות של ילדינו. לא לקבל דברים כפי שהם, אלא לפעול ללא הרף לתיקונם ושיפורם. לא בקיטורים אלא בפעולות. אני מאמין בצורך התמידי שלנו, ושל מורי ישראל, להשתפר".

"אני מאמין במדינת ישראל ובעם ישראל. יש לנו תפקיד ושליחות מיוחדת להיות מדינת מופת, בתוך אתגרים מורכבים של חברה רבת-גוונים מבפנים, וסביבה גאוגרפית רבת-אויבים מבחוץ. דווקא בהתמודדות ראויה מול אתגרים אלו אנחנו נוכל להוות "אור לגויים".  אני מאמין שהכל מתחיל בחינוך. והחינוך מצוי בידיכם הטובות. השארתי את הטוב ביותר לסוף, וזוהי תודתי העמוקה למנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, שהיה לי שותף אמיתי לאורך כל הדרך, בנאמנות ובמסירות, עמד לרשותכם ולרשותי ועשה לילות כימים מתוך תחושת שליחות אמיתית. אני אוהב אתכם מאד מאד. נפתלי בנט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
חינוך
יוסף הרוניאן | 04-06-2019 18:25
היית באמת שר חינוך למופת אך לצערי בכל הופעותך בתקשורת התמקת על מה יש לעשות במשרד הביטחון דבר שמאוד הפריע לי במקום להתמקד בהישגיך הרבים במשרד. חבל מאוד. אני מקווה מאוד בסיבוב השני תתאחדו עם אנשים נכונים ולא לזרוק קולות כה רבים לפח. בהצלחה
בנט הוא מעיר ורענן
אלישבע | 04-06-2019 20:50
מלא מוטיבציה וכח מי אמר שראש ממשלה לא יכול להיות צעיר?
מברק לנפתלי בנט:
עידו 2 | 04-06-2019 19:49
בנט היקר. אתה מידי פזיז וצעיר. ולא מסוגל להנהיג. ובוודאי אסור לך להיות שר. אולי עוד 5 שנים. אתה נוטה לרפורמים, וכולם חושבים שכל המטרה שלך, להכניס את הרפורמים להיכלי הקודש. לכן שב בשקט. הנח לנו.
ראית, גם מתפקד בשקט בחינוך גם דואג לביטחון
אני | 04-06-2019 19:08
.
2
צובט בלב?
מלכה | 04-06-2019 19:36
כשנטשת את הבית היהודי והשארת אחריך חורבן וגם גנבת את מימון המפלגות, לא צבט לך בלב!!!
לא צבט בכלל! להיפך!
חיים | 04-06-2019 20:18
בגדול המפלגה חייבת 30 מיליון שח והיא חדלת פירעון, אבל במיגזר רגילים לקומבינות ומקווים לכסות את החוב מהחטיבה להתיישבות, אירגון רגבים, או עמותת קש אחרת שתשמש כצינור להלבנת שחיתות.
3
ע-נ-ק
עמי | 04-06-2019 21:03
מנהיג, אחד שבא לעבוד ועושה את זה ביעילות. במדינה מתוקנת הוא היה אמור להיות המפטר של מי שפיטר אותו.
4
עשית טעות איומה הרסת מדינה שלמה
לא לחזרת בנט | 04-06-2019 21:26
לולי הצעד הבוגדני שלך המצב היום היה הרבה הרבה טוב.
5
נפתלי בנט
ניסים | 04-06-2019 22:26
נפתלי בנט אחד הפוליטיקאים התותחים שאני מכיר גם בחינוך וכל שכך בביטחון. אין מילה אחרת... בנימין נתניהו השתגע.,!
אז או שאתה אח שלו, או
קושקוש | 05-06-2019 6:30
שזה הפוליטיקאי היחיד שאתה מכיר
6
לך צובט בלב?
קושקוש | 05-06-2019 6:29
לנו צובט בתחת! הרסת את החינוך. צא לנו מהוריד איש מלא בעצמו.
7
איש משכמו ומעלה
ענבל | 05-06-2019 20:08
בוחרת בו בבחירות הקרובות
8
נפתלי הקשקשן נפתלי הרברבן
אזרח | 23-06-2019 22:57
ברעעעע הביתה