דיווח בסוריה: 10 הרוגים במתקפה של צה"ל - סרוגים

דיווח בסוריה: 10 הרוגים במתקפה של צה"ל

יום לאחר שצה"ל תקף יעדים של איראן וחיזבאללה בסוריה, במרכז לזכויות אדם אמרו כי לפחות 10 בני אדם נהרגו במתקפה- מתוכם 7 בעלי אזרחות זרה. המתקפה בוצעה כתגובה לשיגור הטילים על החרמון

דיווח בסוריה: 10 הרוגים במתקפה של צה"ל
  תקיפת צה"ל בסוריה. ארכיון (צילום: מתוך טוויטר)

המרכז הסורי לזכויות האדם אמר היום (ראשון) כי לפחות עשרה בני אדם נהרגו במהלך התקיפה הישראלית אמש על אתרים ומתקנים של איראן וחיזבאללה בסוריה. על פי הדיווח, שבעה מההרוגים היו בעלי אזרחות שאינה סורית, ושלושת הנותרים היו חיילים בצבא אסד. עוד נאמר כי מספר ההרוגים צפוי לעלות, שכן יש כמה פצועים במצב קשה.

כזכור, במהלך הלילה כוחות חיל האוויר תקפו מספר יעדים צבאיים של משטר אסד בסוריה, זאת כתגובה לשני השיגורים אמש משטח סוריה לעבר החרמון. בין היעדים שהותקפו נמנו שתי סוללות ארטילריה, כמה עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2.

תיעוד מהתקיפה אמש בסוריה (צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל ציינו כי אחת מהרקטות ששוגרו אמש לעבר החרמון אותרה בשטח ישראל, והדגישו כי מדובר באירוע חמור.  "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה נגד ישראל משטח סוריה ויפעל באופן תקיף נגד כל פעולה משטחה" נמסר.

במקביל, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ערך אמש התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי מסוריה. "הנחיתי את צה"ל על פעולה תקיפה" הבהיר. "איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו, ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו. זו מדיניות עקבית אותה אני מוביל וכך נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו