התפרעויות בהר הבית: מחבלים יידו אבנים - סרוגים

התפרעויות בהר הבית: מחבלים יידו אבנים

מספר מתפרעים יידו אבנים לעבר יהודים שעלו להר הבית ביום ירושלים. בעקבות האירועים המשטרה נכנסה למקום והחלה בטיפול האירוע

author-image
התפרעויות בהר הבית: מחבלים יידו אבנים
  (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר שמשטרת ישראל התירה ליהודים לעלות להר הבית ביום ירושלים, מספר התפרעויות התרחשו הבוקר (ראשון) כאשר מתפרעים יידו אבנים, והשליכו כיסאות וחפצים שונים לעבר הנוכחים במקום. בנוסף לכך,מבקרים יהודים שעלו למתחם תיעדו צעקות "אללה אכבר" מצד מוסלמים שהגיעו להר.

בעקבות כך הורה מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, לכוחות המשטרה להיכנס להר הבית ולטפל במתפרעים.

זירת ההתפרעויות בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

על פי עדויות במקום, המתפרעים נהדפו לעבר מסגד אל אקצא והתבצרו בו- כשכוחות המשטרה פרצו לתוך המסגד בזמן שהפורעים המשיכו להשליך לעברם כיסאות וחפצים אחרים. בהמשך השוטרים פיזרו את המתפרעים ועצרו כמה חשודים שהמשיכו להתפרע ולעורר פרובוקציות נוספות. במשטרה ציינו כי השוטרים כעת בהר הבית בפריסה רחבה, זאת כדי לאפשר את המשך הביקורים במקום, את שמירת הסדר ואת אירועי יום ירושלים בעיר העתיקה ובכל רחבי הבירה.

אמש המשטרה התירה לפתוח את הר הבית ליהודים, זאת אחרי שבועות של מאבק בנושא. כזכור, ארגוני הר הבית עתרו לבג"צ נגד המשטרה שהודיעה תחילה כי הר הבית ייסגר לכניסת יהודים ביום ירושלים בשל חג מוסלמי. בעקבות העתירה והתערבות השר לבטחון פנים ארדן, שינתה המשטרה את הנחת העבודה שלה, וקבעה כי הר הבית יהיה פתוח, אלא אם כן תהיה הערכת מצב האומרת כי יש סכנה לציבור בפתיחת ההר.

ממטה ארגוני המקדש נמסר: "הר הבית הוא תמצית ההוויה הישראלית. ביום הזה בו אנו חוגגים את שחרור מקום המקדש מידי האויב אל ידיים יהודיות, ראוי כי כמה שיותר יהודים יעלו אל הר הבית בדרך להחלת ריבונות ישראלית מלאה במקום ובניין המקדש. אנו מודעים למאמצי המשטרה לאפשר כניסת יהודים מחר אל הר הבית, ומחזקים את ידיה בעניין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו