לוין חשף את דרישות ישראל ביתנו; ליברמן: "שקרן" - סרוגים

לוין חשף את דרישות ישראל ביתנו; ליברמן: "שקרן"

מתקפה הדדית בין השר יריב לוין ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. לוין חשף את דרישותיו המופרזות של ליברמן מנתניהו, ליברמן כינה אותו שקרן. לוין: "שפה ורמה נמוכה"

author-image
לוין חשף את דרישות ישראל ביתנו; ליברמן: "שקרן"
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

חוזרים לקלפי.

כצפוי, המתקפות ההדדיות בין הליכוד למפלגת ישראל ביתנו, החלו מיד עם פיזורה של הכנסת ה- 21, כחודש וחצי בלבד אחרי השבעתה, כשראש הממשלה בנימין נתניהו, הגדיר את ליברמן כאיש שמאל וכמי שכבר לא שייך לגוש הימין. הבוקר (חמישי) המשיכו ההאשמות ההדדיות בין שתי המפלגות, כשהפעם היה זה השר יריב לוין שהתעמת עם ליברמן.

בראיון לרשת ב' אמר לוין כי ליברמן הגזים מאוד עם דרישותיו ודרש שלושה תפקידי שרים מנתניהו. למפלגה שקיבלה רק 5 מנדטים בבחירות, מדובר בדרישות מופרזות.

בעקבות הדברים, במפלגת 'ישראל ביתנו' תקפו בחריפות את לוין וכינו אותו שקרן: "לוין צריך להיכנס לספר השיאים של גינס כשקרן האולטימטיבי בהיסטוריה של המשאים ומתנים הקואליציוניים במדינת ישראל".

לוין עצמו לא נשאר חייב, ואמר כי "כשאין טענות לגופו של עניין, אז משמיצים לגופו של אדם. אני לא חושב שיש טעם לרדת לשפה ולרמה נמוכה כזאת. כל מה שאמרתי – אמת. ליברמן, שהפיל בפעם השנייה ממשלת ימין, יצטרך לחיות עם מצפונו ועם אחריותו לנזק האדיר שגרם לאזרחי ישראל".

בראיון שהעניק מאוחר יותר לאולפן ynet הוסיף לוין: "אני מציע שנדבר על העובדות שהן פשוטות מאוד: אביגדור ליברמן הלך לבחירות ואמר לציבור הבוחרים דבר מאוד ברור: אני אכנס לממשלת ימין. הוא ידע שיש בממשלת ימין מפלגות דתיות וחרדיות. ברגע שהסתיימו הבחירות והוא קיבל רק חמישה מנדטים, הוא הבין שהוא לא נכנס לממשלה הזאת והפיל אותה".

"דבר אחד ברור: הוא החליט שהוא לא מעוניין להיכנס לממשלה ולכן הוא הציב תנאי שהיה ברור שהוא תנאי בלתי אפשרי. זה כמו שהוא היה אומר 'אני מוכן להיכנס לממשלה, יש לי רק דרישה אחת: שחברי הכנסת של יהדות התורה יבואו לאכול איתי צהריים במסעדה לא כשרה".

ליברמן הוא איש שמאל

כאמור, לאחר ההצבעה תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את יו"ר ישראל ביתנו ביציאה מהמליאה: "ליברמן, לצערי, הוליך שולל את המצביעים שלו. לא הייתה לו שום כוונה מהרגע הראשון לבצע את מה שהוא אמר".

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "הוא הציב דרישה ועוד דרישה, וכל פעם שהדרישה שלו הייתה נענית היה מעלה דרישה חדשה. בהתחלה לא הבנתי את זה, החרדים התחילו, הלכו לקראתו. ואחר כך הוא טען שהליכוד לא גמר עם המפלגות. קשקוש. גמרנו עם כולן. כשכחלון אמר סיימנו את ההסכם אבל אני לא רוצה לחתום לפני ליברמן, היה לנו 60 ויחד איתו 65. הוא לא התכוון להגיע להסכמות. הוא רצה בצורה הכי ברורה להפיל את הממשלה הזאת משיקולים של לקושש כמה קולות, כך הוא חושב, הוא לא יצליח".

נתניהו תקף חזיתית את ליברמן ואמר "אביגדור ליברמן גורר את המדינה פעמיים לבחירות בגלל גחמות אישיות .זה פשוט לא יאומן. ליברמן עכשיו הוא חלק מהשמאל. אתה נותן לו קולות לימין והוא לא נותן את קולו לממשלת הימין. זה מה שאנחנו רואים. הוא מפיל ממשלות ימין. אני אומר לכם: לא יאמינו לו כי מבינים את הטריק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
ליברמן מכניס את כל עם ישראל להוצאה אדירה
חסר אחריות | 30-05-2019 10:29
2 מלייארד שקל עלות בחירות
ביבי מכניס אותנו לבחירות מיותרות
המסביר לצרחן | 11-07-2019 14:39
כשציפי ליבני, למשל, קבלה יותר מנדטים מנתניהונולא הצליחה להרכיב ממשלה כי לא נכנעה לחרדים, היא לא אירגנה בחירות חוזרות. היא זזה ונתנה לביבי. ביבי פשוט חושב שהאינטרסים שלו באים לפני אלו של המדינה. אפילו ימין זה לא בהכרח ביבי. למה שנתניהו לא יצטרף לממשלת ימין בראשות ליברמן אם ממשלת ימין כל כך חשוב?
בחירות חוזרות.
רות יהל | 30-05-2019 12:27
אמת. האזרחים הפשוטים יישאו בהוצאות הנל. מכעיס ביותר.
שטויות
משיח | 30-05-2019 11:51
ראשית אפשר היה להמנע מבחירות אם ביבי היה זז הצידה. שנית, אפשר לקזז מתקציבי ההדתה, הישיבות חרידיות וההתנחלויות. יש מאיפה לקחת
2
הרב יריב לוין - אולי מתקוטט, אבל לא רב ...
ניר | 30-05-2019 10:36
רב רב , ליברמן הרברבן
3
הדרישות של איחוד הימין היו גדולות פי כמה
חיים | 30-05-2019 10:37
43 דרישות מול 12, חלקן משנות סטטוס דת במדינה יותר מחוק הגיוס ועל זה האביר החילוני לא מחה. כמו שליברמן צבוע ככה סמוטריץ' מסוכן.
4
אגואיסט אנרכיסט זה ליברמן
2 מלייארד | 30-05-2019 10:39
מי שלוקח 2 מלייארד שקל וזורק לפח זה ליברמן לא אכפת לו לא מהקשישים לא מהנכים לא ממחוסרי הדיור גם לא מהחרדים זה רק תירוץ רק מעצמן
ביבי יזם את הבחירות החוזרות. ללא תקדים.
הבנת הנקרע | 11-07-2019 14:41
בעבר לוזרים פשוט החשיבו את המדינה יותר ולאנעשו בחירות חוזרות. ביבי לוזר שחא יודע להפסיד בכבוד.
5
"ליברמן תחזיר המילארדים שגזלת מאזרחי ישראל!
י | 30-05-2019 10:47
שיפיצו בכל הצמתים בארץ: ליברמן תחזיר המילארדים שגזלת מאזרחי מדינת ישראל ! שהממשלה לא תתן לו שח על מימון הבחירות שלו!
ביבי תחזיר את המיליארדים.
מגיבון | 11-07-2019 14:43
שהמדינה לא תמממן את ביבי. ממילא החברים המיליארדרים שקנו אותו מממנים אותו.
6
ביביהו מלך המשיח משתין על כולם מהמקפצה
רעם | 30-05-2019 11:36
החרדלניקים שיגדילו את כוחם יחוקקו חוקי הדתה וישנו את פני המדינה בתמורה להצלת המושחת. דתיים תומכי שחיתות שלטונית ברמה כזו עוד לא היתה לנו.
7
בחירות חוזרות
רות יהל | 30-05-2019 12:26
בשורה התחתונה המפסידים הגדולים במידה ויערכו בחירות חוזרות הם אנחנו האזרחים הפשוטים שהעלות הגבוהה של הגחמה הנל תחול עלינו...
8
ליברמן בונה על הנוצרים שבאו מברה"מ.
אילתי | 30-05-2019 12:30
ליברמן בונה על הנוצרים שבאו מברהמ. שר הפנים לשעבר, יצחק פרץ, אמר שעם עולי ברהמ באים הרבה מאוד נוצרים, והזהיר שהם ילחמו נגד היותה של מדינת ישראל, מדינה יהודית. עולי ברהמ די התערו במדינה, למעט הנוצרים, שיש להם כנסיות באשדוד, פתח תקווה, בת-ים וחיפה ועוד. זו מלחמת הנוצרים שבישראל בצביונה של המדינה כמדינה לכל אזרחיה, והתירוץ הוא החרדים.
גויי הארצות של ליברמן
חבצלת | 30-05-2019 13:28
מי גייר ? רבננו הגאונים או לובשי הגלימה .או לובשי השחורים . הביגוד מעיד על ההתנהלות .בדרך כלל
9
ליברמן
דודו | 30-05-2019 13:20
אדון ליברמן כאן זה לא רוסיה . פה לא רודפים יהודים בשל דתם או אמונתם . לא מתאים לתפיסת עולמך הסובייטית תחזור לרוסיה ארץ מולדתך .
10
מה יעזרו עוד פעם בחירות?
אני רק שאלה | 31-05-2019 8:28
???
11
ליברמן יצא גבר
מעריץ | 01-06-2019 0:10
אנני איש ימין(לדעתי המרכז שמאל הוא בעצם הימין האמיתי והימין שקורא לעצמו כך : אוסף נמושות ופחדנים) אבל ליברמן גבר אמיתי הראה לכול הנבלות שם שהם אידיוטים פחדנים,אם לא היה מושחת כמו כול המכנים עצמם ימין,הייתי בוחר בו,יש בו חומר של מנהיג אך כאמור איננו אדם ישר לצערי....
12
דוברמן שקרן ומרושע
אהרן דרעי | 04-08-2019 13:04
ליברמן שקרן ומרושע.טובת המדינה אינה עומדת לנגד עיניו.חולני.מגלומן מסוכן.יהרוס חלילה את המדינה.צריך ללכת על ראשו.ולחשוף את כל. הרעות שעשה