"לא להאמין": רבנים נוספים מתייצבים לצידו של הרב טל

אחרי מכתב התמיכה של הרב דב ליאור והרב נבנצל הקורא לא להאמין לכל מה שמפרסמים על הרב טל, שני רבנים נוספים מצטרפים ומתייצבים לצידו: הרב משה צוריאל והרב רביד נגר

"לא להאמין": רבנים נוספים מתייצבים לצידו של הרב טל
  (צילום: תורת החיים

פרשת הרב טל. אחרי מכתב התמיכה ברב שמואל טל שפרסמו אמש (רביעי) הרב דב ליאור והרב אביגדור לבנצל ופורסם לראשונה באתר סרוגים, כעת מצטרפים שני רבנים נוספים ומתייצבים להגנתו של ראש ישיבת 'תורת החיים', בעקבות הפרשה שהתפוצצה סביבו, במרכזה טענות כי הוא ניהל קשר אסור עם אחת מנשות קהילתו ואף גרם לה להתגרש מבעלה.

מדובר באחד מזקני הציונות הדתית הרב משה צוריאל, וברב רביד נגר, יו"ר ארגון 'אור לנוער' בישראל, שמצטרפים לקריאת הרבנים ליאור ונבנצל לא להאמין לשום דבר שמתפרסם על הרב טל, עד להכרעתו הסופית של בית הדין בראשות הרב אשר וייס.

אתמול בבוקר, פוצץ הרב שמואל אליהו- מי שהתלונה הראשונה על הרב טל הגיעה אליו- את הסיפור וחשף את כל פרטיו.

במכתב שהגיע לידי סרוגים- עליו כאמור חתמו הרב ליאור והרב נבנצל, והצטרפו הרבנים צוריאל ונגר, נכתב: "ראינו בצער ובתדהמה את המהלכים האחרונים שהובלו בתקשורת ואת שפיכות הדמים והנזק שנגרמו לרב שמואל טל שליט"א ולמוסדות תורת החיים".

על הפרסום אתמול בבוקר שנעשה בעוד בית הדין יושב ובוחן את הפרטים הם כותבים: "ידוע לכל שלבקשת הרב טל, ישבנו בית-דין מכהן שיושב על המדוכה ומורכב מדיינים מומחים בעלי שם, שירתם קודמת לחכמתם. עקיפת בית הדין בדרכים הנ"ל הינה דבר פסול וחמור מאוד, שאינו מקובל ומהווה חתירה תחת בית דין".

את המכתב הם מסיימים במילים: "כל הנאמן לדרכה של תורה ייזהר מלהאמין או לקבל שום שמועה בעניין וודאי שלא יחרוץ שום דין על לפסק בית דין צדק."

יש לציין כי המכתב לא מתייחס להאשמות נגד הרב טל, אלא רק לפרסום הדברים בטרם התבררו והוכרעו בבית הדין שבודק את הפרשה.

הרב שמואל אליהו פוצץ את הפרשה

מוקדם יותר היום פרסמנו בסרוגים את גרסתו של הרב שמואל אליהו, שחשף את הידוע לו בגלל חשש ל"שיבוש חקירה" ולהעלמת ראיות חשובות בפרשה, שלא יגיעו לבית הדין הבודק. "ארבע שנים אני מטפל בהסתבכות של הרב שמואל טל. עד היום נמנעתי מלומר את דעתי כי מדובר בדברים שהצנעה יפה להם. לצערי מוציאים יחצני הרב טל דברי שקר על כן אני מפרסם את הסיפור."

לאחר מכן תיאר את השתלשלות המקרים כפי שהוא מכיר, וסיכם: "כשראיתי מה הטעויות שהרוח הטעתה אותו התברר לי סופית שהוא לא יכול כעת להיות ראש ישיבה גם בגלל קשריו עם הנשים וגם בגלל הרוח שהוא מנחה את הישיבה על פיה. הטעויות שהיא מטעה אותו מסוכנות לישיבה ולכל שומעי לקחו. במיוחד שהוא לא מתחשב בשום רב ופוסק, ובגאוותו הוא פוסק על פי דעתו בלבד. במצב הזה אני לא ממליץ לשום אדם ללמוד ממנו שום הלכה ושום עצה. אני לא ממליץ ללמוד לא בישיבה ולא במדרשה או בבית ספר ליעוץ שלו."

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
99 תגובות - 56 דיונים מיין לפי
1
פרשיות הרב
בני | 30-05-2019 8:46
ישנה איזו תופעה במגזר הדתי לאומי ,לחסות למסמס פרשיות מיניות ,השאלה למה ?
איך הרבנים ישמרו על מעמדם?
אם בארזים נפלה | 07-07-2019 17:58
שלהבת
אין עניין לכסות
דוד | 30-05-2019 17:30
פשוט לא היה כלום ..וסתם לשפוך דם של בן אדם לפני ששמעו אותו ..
מסכים לגמרי. תמיד היו מגננות על ידי רבנים
יעקב | 30-05-2019 13:21
לכן קשה לסמוך על 'הכרעה'. .כל ידן. כי תחושתי היא שיש חוסר אמון בטהרת כוונותיהם. פחד מ'חילול ד' כביכול. שבעצם הוא פחד מ'חילול המעמד' . שגורם ל'יילול הצדק' על ידם. שוב ושוב. אבל צריך להתבגר. אי אפשר לנסות להסתיר שוב ושוב
דווקא זיהיתי תופעה הפוכה
מאור | 30-05-2019 12:16
ממהרים לפסול אנשים בלי דין, בלי דיין ובלי ראיות. והציבור כמו עדת כלבים מורעבים קופץ ובולע כל דבר.
תיזהר, אף רב אינו טוען לעניין מיני!!
יעקב | 30-05-2019 12:02
רחל
חונטה בולשביקית שמגינה על עצמה
כבוד למיגזר | 30-05-2019 9:41
דרוקמן עם מוטי אלון. הדוב ליאור עם שלל סוטי מין, גזענים, כהניסטים ומה לא...
אין עשן בלי אש
שרה | 30-05-2019 9:21
בושה וחרפה תכסה את פניהם הנותנים יד למה שקרה.תפסיקו לכסות את הדברים.הם יהיו לצערי.ומי שיעז לפגוע באדם כמו הרב אליהו.שבצער רב חשף פרשיה מלוכלכת.יהיה לו מהדורה נוספת של מוטי אילון.בושה!!! ראש ישיבה צריך להיות נקי כשלג.
2
מצווה לחשוש
שלומי | 30-05-2019 8:49
אכן אסור להאמין, אבל מצווה לחשוש ולהתרחק ממנו. מי שמורה אחרת יישא באחריות הכבדה לכל מי שייפגע, כמו שאומרת הגמרא על גדליה בן אחיקם. וכי לא די בשמועות הקשות כדי לחשוש ולהתרחק? קודם כל צריך להזהיר את הציבור על כך!
עפתם לגמרי!!!!
אמונה ליבוביץ | 30-05-2019 22:06
מה השטות הזאת 'שיפגעו עוד אנשים'? אם למרות שמנסים לקחת לעדים מרכזיים כל מי שרק פעם חשב שאולי הרב טל פגע בו והטענות הם כל כך מזעריות ולא קריטיות, אז בא נחכה את הזמן בשקט, נעשה את המאמץ לשמור על חזקת הרב כל עוד לא היה פסק, עד שיבוא פסק של בית דין.
היזהרו משקרים!!
יעקב | 30-05-2019 12:04
היתכן שהרב אליהו טועה? אופס, אסור לחשוב...
לצערינו, לכל עבריין כזה יש עדת מעריצים
מוטי | 30-05-2019 10:27
השיטה הנפוצה היא לאיים על מי שמתבטא כנגד הרב העבריין כאילו אין להעלות על הדעת שהרב הצדיק וכו' וכו'.
שלומי, אל תפגע זו שאלה באמת.
באמת באמת שאלה. | 30-05-2019 9:13
מעולם לא הוכחו דבריך... אתה לא חושש לומר את הדברים שלך כשייתכן שזו גם טעות. ואם הוא צדיק? אם יש זילופי אמת? איך תוכל לעשות על זה תשובה? הרי יש סיכוי שאם רבנים גדולים שכאלו אומרים כך הם מודעים לאמת. לא? זו לא פזיזות למהר להגיב במילים חורצות גורלות שכאלו? זה הרי לשון הרע בסיסי שאסור לחשוד בתלמיד חכם (ועל פי ספריו של הרב טל זה המשתמע מכך) אלא אם כן ראית בעצמך את הדברים הנאמרים הנל? לא חבל לעבור על כזו עבירה בשביל מה?!
שקר
שיר | 30-05-2019 8:54
מצווה לחשוש במקום שיכול להיות היזק, ובתנאי שסנו שומעניה, אין לו שונאים וזה קלא דלא פסיק. לך ללמוד הלכה לפני שתורה הוראות ברבים
3
כמה נמוך עוד ימשיכו
הם לא מוכנים להגיד ט | 30-05-2019 9:00
הרב נגר והרבה השני נפלו בפח. בטח גם כן קיבלו הרבה פוצי מוצי בעבר התארחו ביד בנימין ומשפחת טל או תומכיו השוטים הלכו להתבכיין אצלם במעטפת צדיקות. ויהי רצון שהשם יפקח עיניהם ואת כל עיני עם ישראל ושנזכה לתשובה ולאחדות
כן, כל הרבנים נפלו בפח. כולם תמימים ונאיביים.
נחום | 30-05-2019 14:01
רק הרב אליהו הוא קדוש עליון, לא יכול לטעות, לא מונע משום אינטרס, ולא נשכנע לשום לחצים. כל כך קדוש עליון, שהיה אתמול עסוק בתורה ולא שם לב שהודלף בשמו מכתב שלא היה אמור להתפרסם, לדבריו.
לכבוד הגאון הכותב
יעקב | 30-05-2019 12:06
מניין לך שחרצת דין על אדם? ועוד על תלמיד חכם?
4
הרב אליהו אמר שהמכתב דלף לתקשורת
מהקהילה | 30-05-2019 9:05
זו היתה טיוטה
חוצפה
חוצפה | 02-06-2019 13:53
הזהרו בתלמידי חכמים ובטח ובטח ברב אליהו.
לגבי הרב אליהו
דובר האמת | 31-05-2019 8:21
צריך לזכור שהרב אליהו הוא לא אביו. כל ספריו הם ספרי סיפורים ומעשיות, הוא לא פוסק. הוא גם בקושי לומד תורה כמו שכתב בעצמו בכתבה באתר כיפה כיוון שאינו מוצא זמן ללימוד תורה בגלל פעילותו הציבורית הוא מקדיש את כל ליל יום חמישי ללימוד ועושה זאת בקבר רבי יהודה בר עילאי. כבר פעמים רבות שהוא נוהג בחוסר אחריות ושיקול דעת, ממהר לרוץ לתקשורת והורס קהילות ולאנשים את החיים בלא עוול בכפם. גם פה לצערנו הוא שיקר לאורך כל הדרך מספר רב של פעמים. לכן חשוב שבאו תלמידי חכמים אנשי הלכה עם שיקול דעת ואחריות וקצת שמו לו רסן
אז שיפרסם התנצלות!!
הצלחה | 30-05-2019 13:38
בנתיים נשפך דם של תלמיד חכם ואש המחלוקת דולקת. ככה רב בישראל לא מתנהג!
5
מוטי היקר
מוטי היקר | 30-05-2019 9:15
מוטי היקר, הרב שמואל אליהו חתם על פי שיקול דעתו בבית הדין הזה. אתה לא מונח בפרטים איש יקר.
6
תפסיקו לגרום צער ותתקפלו
ידידיה | 30-05-2019 9:20
לא החרבתם מספיק נפשות? עד מתי?
7
האמת של עצמו
ששי | 30-05-2019 9:20
יודעים ששיכור לא משקר . אבל אים שואלים אותו אתה שיכור מה התשובה שאתה מקבל
8
ככה גם היה עם ברלנד
ה' הוא התומך | 30-05-2019 9:28
גם שם התגוננות והביאו תומכים
ההבדל הוא שכל הקהילה מקשיבה לבית הדין
עמי | 30-05-2019 14:05
ומה שבית הדין יאמר הקהילה תעשה אתם יודעים, כמו יהודים ארתודוקסיים.... אצל הרב ברלנד המאמינים בו סוברים שהוא עומד מעל ההלכה. חד משמעית זה לא המצב כאן.
שטויות. אצל ברלנד אין ספק על העובדות
יאיר | 30-05-2019 14:00
יש וידאו שלו מלטף אישה, יש הקלטה של שיחה שלו עם אשתו שהוא מודה בהכול. ועם כל זה חסידיו השוטם נוהים אחריו. ומה יש לנו כאן? טענות של הרב אליהו, בלי דין ובלי דיין ובלי ראיות, וכל זה באמצע שבית דין הוקם, עובד, וגם הרב אליהו חתם שהוא סומך עליו. אתה משווה??
9
שמואל אליהו רוצה שליטה בלעדית על הציבור נוכל מעצורים
עזרא | 30-05-2019 9:28
ששששששש
עזרא, הרב שמואל אליהו בשבילך.
צבי | 30-05-2019 11:14
עזרא, הרב שמואל אליהו בשבילך.
10
"הרב" טל
ורדינה | 30-05-2019 9:37
אם אלו הרבנים שאמורים להנהיג. מה לנו כי נלין? חסרי חוט שדרה. בושה וחרפה.
11
עכשיו לציונות הדתית יש אליאור חן משלה
שי | 30-05-2019 9:43
כזכור, גם באליאור חן תמכו כל מיני רבנים בני 80 פלוס שאחכ הבינו לאיזה בור נפלו.
12
עיתונאי נוכל
ירון דהאן | 30-05-2019 9:46
איזה איש קטן אתה, איש רדוד, איש ללא אישיות, מה לא תעשה בשביל עוד רייטינג קטן, מה לא תעשה בשביל עוד קצת נייס, מה לא תעשה בשביל עוד קצת.... אבל אני כל כך שמח, כי בסוף זה יגמר, וכשזה יגמר כולם ידעו וכולם יבינו
13
איך אתם לא מפחדים!?
גאולה | 30-05-2019 9:47
רב בישראל לא אמור לרוץ ולפרסם מכתבי נאצה נגד רבנים אחרים בזמן שבית דין יושב ובודק את הראיות בשיקול דעת. מדובר פה בחילול ה'!!! רב בישראל אמור להיות זהיר מאוד מאוד מאוד שמדובר בחילול ה' יתברך! אין על זה כפרה.. הרב שמואל בטוח שהרב טל נוכל ופושע? שכוייח. תחכה שבועיים תפרסם אחרי פסיקת בית הדין. איך הוא דן יחידי ובכך מוריד מכוחו של בית הדין שיושבים בו דיינים שיראתם קודמת לחכמתם והם ניטרליים לחלוטין. איך רב בישראל גורם לפילוג אדיר בעמי? ולאש המחלוקת לדלוק? זהו רצון ה'? תהיו כנים עם עצמכם!!
זה לא הפעם הראשונה שהרב אליהו מתנהל כך
יהודי | 31-05-2019 8:24
בכללי צריך לדעת שהוא לא איש הלכה וכבר פגע בהרבה אנשים וקהילות בגלל פזיזותו רק מלהסתכל בשני מכתביו ניתן לראות הבדלי גרסאות ושהוא לא טורח לדייק. אני חושב שעיקר הבעיה שבגלל שהוא נראה כמו אביו מייחסים לו יותר מידי חשיבות וכובד משקל, הוא מעולם לא הוציא ספר הלכה, רק סיפורי מעשיות על אביו וסידורי ילדים
הרב טל
מוסר וצדק | 30-05-2019 10:40
אנחנו ישראל מאמינים בני מאמינים קיבלנו עלינו בברית ושבועה את חוקי האל ותורתו. היאך יתכן כדבר הזה שבנושא ככ רגיש שהזהירות בו צריכה להיות גדולה ועצומה אנחנו נסחפים אחרי שמועות יהיו אשר יהיו ואיננו נוהגים לפי חוקי התורה. הרי כל מי שקצת מכיר את ספרי הנביאים יודע שאחד הדברים החמורים ביותר מבחינה מוסרית הוא עיוות הדין לרדוף אדם שלא כתורה והמצווה. כאשר המשפטים בעם אינם מונהגים לפי חוקי היושר והצדק אנדרלמוסיא באה לעולם וכל עיוות הכי קטן בדברים חמורים כאלו גורר בעקבותיו דברים חמורים יותר ויותר עד שהדברים יוצאים מכלל שליטה. אנחנו שומרי התורה צריכים להחליט אם אנחנו מעוניינים במשפט צדק או בדין רשע. כמובן מתוך ידיעה אלו השלכות נוראיות ועצומות משפטי רשע יכולים להביא עלינו בפן הלאומי הרחב. יש כמה פסקי צדק המובאים בשוע חומ שהוא ספר הפסיקה המסכם של כלל ישראל. הנוגעים לצורת ההתנהלות שהדין היה אמור להתנהל לפיו. בעיקרון הלכות אלו נוגעות לדיינים אולם בעקבות החשיפה התקשורתית לפרשייה הזאת יש צד שכל אחד יש בו בחינה של דיין ביחס האישי שלו לפרשה זו. דבר ראשון מי יכול לדון. בשולחן ערוך חושן משפט הלכות דיינים סימן ג: אין בית דין פחות משלשה. וכל שלשה נקראים בית דין, אפילו הדיוטות. פחות משלשה, אין דיניהם דין, אפילו לא טעו, אלא אכ קבלום בעלי דינים או שהוא מומחה לרבים. ובזמן הזה אין דנין דין מומחה לרבים שידון ביחידי בעל כרחו של אדם כל שאינם שלשה ולא קבלום עליהם ואינם מומחים לרבים אפילו הם סמוכים באי, הודאה שמודים בפניהם כמי שמודה חוץ לבית דין, ויכולים להחליף טענותיהם שטענו בפניהם. הלכה נוספת שנוגעת לכללים שהדיין צריך לנהוג בבואו לדון את הדין. בשולחן ערוך חושן משפט הלכות דיינים סימן י: כל מי שבא לידו דין ומדמהו לדין אחר שבא לידו כבר ופסקו, ויש עמו בעיר גדול ממנו בחכמה ואינו נמלך בו, הרי זה בכלל הרשעים שלבם גס בהוראה. בשולחן ערוך חושן משפט הלכות דיינים סימן יז: אסור לדיין לשמוע דברי בעל דין האחד שלא בפני בעל דין חבירו. הדין של אחד שהחליט לדון שלא בצדק. בשולחן ערוך חושן משפט הלכות דיינים סימן כה: אבל מי שאינו מומחה, ולא קבלו אותו בעלי דינים, אף על פי שנטל רשות, הז בכלל בעל זרוע, ואינו בכלל הדיינים, לפיכך אין דינו דין, בין טעה בין לא טעה. ובנוגע לקבלת עדויות. בשולחן ערוך חושן משפט הלכות עדות סימן כח: אין שנים ראויין לקבלת עדות; ואם קבלו, לא עשו כלום. כלומר שצריך לפחות שלשה. בשולחן ערוך חושן משפט הלכות עדות סימן כח: אין מקבלים עדות שלא בפני בעל דין; ואם קבלו, אין דנין על פיו. אני מקווה שהדברים האלו קצת יחזירו כל מי שחוש מוסרי כל שהוא מפעפע בו לשפיות ביחס לפרשה זו. וגם כאן אני רוצה לשאול האם הרב אליהו שליטא נהג לפי כללים אלו או לא?. האם החשיפה התקשורתית ההמונית הזאת לפרטי פרטים לפי הגרסא שהוא מקבל תואמת את החוקים של התורה? אני לא משוכנע בכך. במיוחד שהוקם ביד שחתימה שלו עצמו מאשרת את הסכמתו לפסקי בית הדין. האם אין בדבר זה בכלל רשעים שלבם גס בהוראה? אהם אין זה בכלל בעל זרוע? אני לא יודע לענות על שאלות טבפרט שגם ביחס לדינו של הרב אליהו בעקבות המקרה הזה איני מוסמך לדון אבל תמיהות מכל מקום אני חושב שרשאים להעלות. חושבני שהחשש היותר גדול שקיים פה וזה בין אם הרב טל יצא מוצדק בדינו ובין אם לא. הוא מכך שיש בציבור שלנו בעל השפעה ככ גדול שנוהג בנו כבשלו בלא להיות כפוף לכללי התורה בהלכות דיינים. האם אנחנו לא נותנים לא שליטה מוחלטת עלינו יותר ויותר שלא כרצון התורה? לה' פתרונים.
14
כמה חילול ה׳ מביאים לנו רבנים סלבס
יזדי | 30-05-2019 9:52
15
מי שמתבלבל
רעיה | 30-05-2019 9:53
אין להם כנראה מושג בפרטים הקשים וגם שהם מסרבים לבית דין שקבעו ורוצים בית דין נגוע. מה שפורסם זה רק קצה הקרחון.
שקר!!
יעקב | 30-05-2019 12:26
מסכנה
אם הוא נגוע, למה הרב אליהו קיבלו?
עמי | 30-05-2019 11:37
הרב אליהו קיבל על עצמו את הבית דין במכתב שנחתם על ידו. אז למה הוא פתאום מפרסם?
16
למה אתם למדים מהעיתונאים הרשעים
אשר | 30-05-2019 10:26
בכותרת זעקה לא להאמין... ולבסוף הבהרה חשובה שמכתבם לא מגן על הרב טל מפני הטענות אלא הם באים ,בצדק, להעיר שיש בית דין שדן בטענות מן הראוי להמתין למוצא פיו. גם בזה הלכתם אחרי העדר החילוני שכל מוצאות פי האתון העיתונאית מתקבלים כאילו דברי נבואה והרי הם שופכים דמם של נחקרים או חשודים, עוד טרם נגזר הדין
שקר
יאיר | 30-05-2019 14:02
הרב טל וכל הקהילה קיבלו על עצמם את בית הדין. בית הדין עצמו כתב: לאחר שהוסמכנו לדון על ידי הצדדים בעניין ישיבת תורת החיים. משמע ששני הצדדים הסמיכו עליהם את בית הדין. אבל לשקר לא עולה כסף ולא משלמים על זה כאן בארץ....
מייחל לסדר ולחיים תקינים
בידי שלטון לא ישר | 30-05-2019 10:44
כי הם מנמיכים אנשים. הם מתוקים ואדיבים עד שמישהו רוצה להביע דעה אישית ולהתבטא ממקום טוב ובריא. הם משתיקים עושים פרצוף מאשימים מצערים ועוברים לסדר היום. ויש הרבה כמוני ביד בנימין שמפחדים לחיות פה לצדם כי אם אתה לא בזרם מנדים אותך באופן סמוי. בתי ספר התורניים הם בחזקתם אז זה ממש לא מאפשר ולא הוגן. זה כואב.
רב עם עצמו
עם ישראל חי | 30-05-2019 10:35
הרב טל לא הסכים לבית דין ורוצה לבחור לבד את הדיינים. זאת שתלטנות. חוסר ישרות. ומתווסף לעוד הרבה עקמימות. די חבל. הנשמה שלכם טהורה תתעוררו. יש מספיק עדים שחוו שקרים ומרמה. אז תמשיכו לרקוד עם השקרים שלכם בשם תורה והעם ישתוק? בושה
17
רבנים יקרים. שבו בשקט . קצת צניעות
ירון | 30-05-2019 10:31
18
הרב טל
גדי | 30-05-2019 10:38
רבנים הם מורמים מעם ולכן מרשים לעצמם הכל ועל בסיס האמונה והדת. ואחרים פשוט שותקים. על איזה בסיס? להבנתי רב מהווה דוגמה ו מורה דרך לציבור המאמינים. ????????
אתה מכיר את קצה קצהו של אחד הספרים?
יעקב | 30-05-2019 13:31
או אחד התלמידים? אבל לא משנה, התקשורת אמרה....
19
מתוך הן אתה שומע לאו.
אחד שיודע | 30-05-2019 10:48
רק רבנים איזוטריים תומכים ברב טל, שהוא דמות איזוטרית כשלעצמה. הרב נבנצל והרב ליאור תלמידי חכמים עצומים, אך כבר אינם חלק מהוויה הציבורית, והרב משה צוריאל שמעולם לא היה חלק אינטגרלי מהציונות הדתית, והוא דמות מעניינת אך איזוטרית ביותר, והרביעי הרב רביד ??? מי זה בכלל.
ככה את פותח ומדבר ?! על רבנים ת״ח? ו
הרב רביד צדיק עליון | 31-05-2019 5:09
ככה לא כותבים וואלה את מסכן בעולם הבא
איני מתיימר להכריע
אבי | 30-05-2019 13:26
כך או אחרת, אבל הרב צוריאל הוא מבכירי ישיבת שעלבים שהרב שמואל טל למד בה לפני שיצא להקים את תורת החיים בנווה דקלים. לומר על הרבנים איזוטרים זו שטות.
20
גם אני נגד הפשעים
בגדי המלך החדשים | 30-05-2019 10:49
הפשע הכי חמור שנעשה סילוף חמור לצכתה הרבנים. כותרת שאומרת כמעט את ההיפך מהמכתב. במכתב בסך הכל כתוב להמתין להכרעת בית הדין. אין שום תמיכה שם. כתוב רק שנשפך דמו. השאלה היא האם נשפך דמו בצדק או שלא בצדק
21
זה מה שזה
דוד | 30-05-2019 11:02
נראה לי שהרב טל ותומכיו משכנעים את עצמם שהם צדיקים וקדושים ונקיים וכשרים וטובים עד שהם הגיעו לשיגעון. הכחשה כוחנית ביותר. ממש בכל מחיר רוצים לצאת צודקים. כמה עלוב. ממשיכים לבלבל את התלמידים והילדים שלהם. לסכסך בעם ישראל. חבל כל כך.
מסכן, רואים שאינך מכיר אף אחד מהקהילה היקרה
יעקב | 30-05-2019 13:33
העיקר שהתקשורת פרסמה...
22
שתי תובנות למדתי מהרב אליהו
אב"ד הרב אליהו | 30-05-2019 11:13
א) בית דין זה דבר לא רציני. אפשר לעקוף את סמכויותיו כשלא נח לך. אפשר לרצוח מי שנראה בעיניך חייב לפני הכרעת בית הדין. ב) הלכות לשון הרע זה בגדר המלצה בעלמא. אם הטענה על תמונות תועבה היא כזו שאי אפשר להוכיח אותה, איך הוא מפרסם אותה בתקשורת בתורת ודאי??? הרב אליהו עצמו ראה תמונות? יש עדות ברורה על הימצאותם?
תגיד לי, האם בדקת עם הרב אליהו לפני שלכלכת?
בני | 30-05-2019 14:23
רק נסה להיזכר מה היה בפרשת שיינברג.
23
תופעה קשה
זועק | 30-05-2019 11:15
בגלל אנשים כמו הרב טל אחיינו היהודים הם תינוקות שנשבו. ההתנהגות שלכם מכסה את התורה היפה והקדושה. ואתם נותנים לזה שם של קירוב לבבות וזיכוי הרבים. בשביל אינטרסים אישיים. תתחילו לעשות תשובה ותעשו טובה לכם ולנו.
מסכן, מאמין לתשקורת במקום לרבנים
יעקב | 30-05-2019 13:29
גם הרב אליהו לא טוען לעניין מיני
24
פשוט בושה.
שיר | 30-05-2019 11:18
חבל שבמקום לחכות לפסק דין וודאי ואמיתי אנחנו עסוקים בלכלך על רבנים ותח פשוט לשון הרע נוראי!
שאלה לשיר
שירה | 30-05-2019 15:42
את גם נשואה במצוקה שמחפשת משמעות בתפקיד מפתח?
25
לכבוד ה'
בן | 30-05-2019 11:25
אני המגיב פה ירדתי להגיב פה לטינופת שבישלתם כבר כמה שנים ובמקום לכבות את הגז בכבוד אתם מגבירים את אש השקר. ירדתי לפה לשם שמיים וביטלתי זמן יקר לרצון השם יתברך ששם אותי פה כדי לעורר אנשים לא ליפול במלכודת החמקמקה הזאת. כל עורכי הדין ההתבכיינויות ההכחשות לא יעזרו כי האמת היא אחת. השם רוצה את הלב, וגם אם המגיבים פה נאלצו להלבין נגיד ושזה ככה כי זה לא מדוייק או מה שלא יהיה הכל היה לשם שמיים כדי לגדל דור ישרים ולחסל את ההצטדקות החיצונית והחכמולוגית שהמצאתם.
26
ההסטוריה חוזרת
יוסי | 30-05-2019 11:26
נורא. נורא ואיום. הזוי. והיית משוגע ממראה עינך... מקומם מטריף את הדעת אבל רבותיי, ההסטוריה חוזרת.... : קורח ועדתו. 200 ראשי סנהדראות לא רביד נגר משה צוריאל. וסופם של ה 200....
27
ושוב ושוב
יוסי | 30-05-2019 11:35
כך היה עם ברלנד וכך היה בהתחלה עם מוטי אלון וכך עתה עם ינון יונה אוי לכם אוי לנו. אוי לכם מסבל וצער הבריות שסבלו מהנ״ל שאתם עומדים על דמם... רבותיי מי שעוד דעת בין כתפיו ואמת וכאב בליבו ונפשו סוערה, למחות. למחות. למחות. ללא פחד ומורא. זו חובתנו!!!! זה לא שמועות. זה אמת. כתובה, מצולמת, עדויות של עשרות שנבדקו ואומתו מעל ספק. לא נוותר!!! אנשים ונשים יקרים תביעו תכתבו תמחו.
יוסי הצדיק- יש בית דין.
שלומי | 30-05-2019 14:07
מה אתה מפחד? חכה לבית דין, למחות בלי אישור בית דין זו הלבנת פני חבירו ברבים, ואין לו חלק לעולם הבא, חבל לך, אתה בחור טוב כנראה.
28
"לא להאמין"
א. | 30-05-2019 11:35
יש אנשים שלא מאמינים אוטומטית לכל דבר שאומרים בתקשורת. ממש קשה להאמין.
29
סיפור הרב מרדכי אלון חוזר
אדי | 30-05-2019 11:46
בדיוק!!!!
30
לא יאומן!!!
אדווה | 30-05-2019 11:51
רב בסדר גודל כזה , שיש לו השפעה על מאות אם לא, אלפי משפחות. חובה מוסרית להתריע ולהזהיר את הציבור מהנזק שהוא גורם למשפחות לעם ישראל. אם הוא היה רב ספרדי הרב ליאור בטוח לא היה מגן עליו. פשוט שערוריה !!
אתה מוציא לעז נוראי על הפוסק האדיר הרב דב ל״
חם בגהנום | 31-05-2019 5:13
צססססס תתרגל זה הרעש של סטייק בגהנום
הרב ליאור לא הגן, רק ביקש לשתוק עד שבית דין י
מד | 30-05-2019 14:43
יאמר דברו
31
היתכן שהרב שמואל אליהו טועה? או חמור מכך?
יעקב | 30-05-2019 12:01
אופס, כתבתי משהו אסור??
32
כתבי סרוגים היקרים:
תלמיד | 30-05-2019 12:22
למה תמיד אתם מוסיפים את דברי הרב שמואל אליהו אל הכתבה, כאילו זה המילה האחרונה?עשוי להראות לא יפה.
33
זה לא חכמה
חכם בלילה | 30-05-2019 12:24
שכל הרבנים שבעדו הם מחזיקים ממנו צדיק. למה לא מתעסקים בזה רבנים נטרליים?
34
הרב טל
ישראל פלדמן | 30-05-2019 12:31
לא יעלה על הדעת שרבנים ינהלו את בזוי פניו של רב בישראל יחרצו גורלו כבל עם ועדה אויי לנו תורה תורה חיגרי שק ואפר על ראשנו עדיף לעשות קריעה ולהעביר את החורבן להיום מפחיד אני גר קרוב לציונה של רחל אימנו ואני הקטן אומר לה אמא רחל בכי בכי אמא שכך ניראים בנייך ורבנייך
35
אש בנעורת
חמי | 30-05-2019 13:03
מצער מאד. אצל הציבור הסרוג לא ידוע ולא קיים ההתרחקות מעריות זה נראה שאצלם זה ענין חסידות. או ענין חרדי. השוע כתב מפורש יתרחק אדם מעורה מאד מאד. אם לא היו משוחחים עם נשואות ופניות. לא היו מגיעים לכאלו מצבים
36
חוסר אמון ב'בית-דין' הזה שיושב.
יעקב | 30-05-2019 13:17
כל הרבנים שיעסקו בדין הזה, הם בגדר 'קרובים' שפסולים לדון. בהחלט יש להם נגיעה אישית בדבר. מפחדים על 'כבוד הרבנות'. קשה לסמוך על כך שלא יהיה אינטרס 'לטאטא' ולהחליק דברים. לכן כל הכבוד לרב אליהו. הוא יודע, את האמת העצובה,שכמו שבכל הפרשיות הקודמות הידועות ואלו שעדעין אינן ידועות, הייתה תמיד מגננה רבנית, שבמקום ללכת לאור ציווי התורה וזעקות השבר של הנביאים של עמ''י למגר את הנגעים ולחשוף את השחיתויות המוסריות ואת גידולם של בעלי השררה,. במקום זאת הם חרדים ל'מעמד' ול'חילול ד' ' כביכול.
הוא - הרב אליהו -יודע.....
ואתה יעקב ? | 30-05-2019 21:36
ומנין לך שהוא יודע ? אלא , שאתה ממליץ לנו לסמוך על ידיעתך. על זה כבר ניתן לחלוק
מעניין מה שאתה אומר. רק שהרב אליהו הסכים לו
יאיר | 30-05-2019 14:05
הוא חתם שהוא תומך בהקמת בית הדין הזה, וסומך עליו. פתאום הדיינים נגועים? ואולי הרב אליהו נגוע, כי האשה באה אליו לייעוץ אישי תקופה ארוכה??
37
הם לא מגנים על הרב
יהודי | 30-05-2019 13:40
הם פשוט אומרים שלפני שבית דין מחליט לא צריך לקבוע את הפסק זה הכול אל תכניסו בפיהם דברים שהם לא אמרו
38
הערה
פסח | 30-05-2019 13:43
הרב שמואל אליהו חיכה ארבע! שנים עד, שפתח את העניין. לא רואה שיש לו אינטרס אישי. כנראה הגיעו מים עד נפש
כן כן
מתפלל | 30-05-2019 15:39
הוא ציין שהוא חשב שהרב עשה תשובה. נפל במלכודת המתוחכמת והמתייפייפת. כמו ששמתם לב זה קרה רציני של היצר הרע והסתרה על הסתרה
זה שקר
שקר | 30-05-2019 14:06
לפני שנה וחצי הוא דיבר בכנס של תורת החיים, שיבח והילל את הרב טל. על מי הוא עובד?
39
אם הרב שמואל אליהו לא היה מכונת יחצ"נות לעצמו
ישעיהו פלק | 30-05-2019 13:43
הייתי בטוח שלפחות חלק מדבריו נכון . אבל במצב כמות שהוא , אני סומף על הרבנים הגדולים שאומרים , שאסור לקבל מה מפיץ כאילו זה אמת. וצריך להניח לבית הדין ( שהרב שמואל טל ביקש שיקימו !!! ) לבדוק ולקבוע.
מעניין מאד אם זה מה שאמרת גם אחרי
נתנאל | 30-05-2019 14:26
הסיפורים של שיינברג ואלון, שהוא היה כמעט היחיד שהוקיע אותם נגד השמש, כשכל הרבנים הגדולים כאן ישבו על הגדר.
40
אחרית הימים
קובי | 30-05-2019 14:43
וכך כתב הבעל שם טוב שבדור הזה יהיו רוב נשמות הרבנים מצד הסיטרה אחרא... היום רוב הרבנים הם עסקנים שקרנים נואפים. אם רב טוען שהוא אכל עוברים ואנס נשים ועדיין יש רבנים שנוהרים אחריו זה אומר דרשני.. אם רבנים עוברים בפרהסיה על איסורי תורה זה אומר דרשני.. אין פוצה פה ואין מי שיוכיח. מצפים לישועת ה'
41
תגובה
יקותיאל | 30-05-2019 14:56
לא צעקה הנערה.ואם בשדה ואין מושיע לה כאן יש עדים כמכחול בשפורפפת אמנם צעקה אבל מתוך satisfactio. אין לה טענה של נאנסתי
42
שמים את רביד נגר בשורה אחת עם
יאיר | 30-05-2019 15:15
גדולי דור מבוגרים??
43
הרב רביד נגר, הוא אברך ברמה רדודה, ולא בר
ר | 30-05-2019 15:39
הכי בכלל להגיב בנושא הזה. זה כמו שאח שלי יוסיף חתימה למכתב, זה לא משנה כלום. זה רק בנוגע לרב רביד, שנים האחרים באמת גדולים.
הרב רביד נגר צדיק
יודעות ומכירו | 30-05-2019 19:53
אשריך שאתה אברך ברמה גבוהה שבכוחו לשפוט או להגדיר אברכים אחרים ולקבוע מי ברמה גבוהה ומי לא. אשריך שבלשונך אתה מכפיש ומקטין כאילו היית חלק מבית דין של מעלה. אם היה לך מושג קלוש כמה בעלי תשובה זכו להקים בתים של תורה בזכות הרב רביד נגר היית נזהר בכבודו. ונניח שדברים הבלע והשטות שכתבת נכונים דווקא מכח זה שאדם פשוט כמו הרב רביד נגר הצליח לעשות מאות אלפי נפשות בישראל ראוי לכבוד ולהעריכו. אגב הרב לא תומך הרב טל הוא פשוט תומך בזה שהדברים לא צריכים לצאת ולהתפרסם כך בתקשורת אלא בבית הדין. בכל מקרה כל המבזה תלמיד חכם דינו ידוע. תעשה תשובה לפני ששוב תשלח את האצבע הקלה שלך על ההדק. ותתבייש. היזהרו בכבוד תלמידי חכמים.
44
מה קרה למחשב הנייד של הרב טל?
מחשב נייד | 30-05-2019 16:06
האקר פרץ למחשב ומחק הכול. חחח- דוקא למחשב של הרב טל ודווקא עכשיו כשבית הדין ביקש את המחשב. צירוף מיקרים נדיר- אולי ברוח הקודש המחשב נמחק.
45
טינופת במסיכה
דורון | 30-05-2019 17:06
אוי אוי על איך שאתם מרחיקים אןתנו מהדת אבל לא מבורא עולם. מאסתי ברבנים הסוטים הרמאים, החרמנים, הגנבים המושחתים. כסא האלוקים רועד ואני כולה רק מסורתי שביקשתי להאמין שישנם עוד אנשי דת ואמת, כנראה שאין. טינופת של אדם ועוד מתקרא רב
46
הרב צוריאל מלמד בישיבתו של הרב ל ונוגע בדבר.
יעקב | 30-05-2019 17:58
לכן אסור לו להביע עמדה בעניין. לא ברור גם מי זה רביד נגר ואיך הוא קשור לרב. .
47
אני לא מבין את המגיבים פה
מתבונן מהצד | 30-05-2019 21:45
מישהו פעם הזכיר שעוללו על האדם הזה משהו? אמרו שלא מדובר בדברים כמו נגיעה וכו', אז איך הוא הפך להיות פתאום עבריין מין? מה הטענות נגדו מלכתחילה?
48
ושוב הר' שמואל אליהו מפציץ
דוד גרב | 31-05-2019 2:15
לא יודע למה. אבל פשוט מפתיע אותי למה יש לו אנטרס לפוצץ ככה פרשות מין. שיטת פעולה מכוערת
49
למה משנה הפרטים עם האישה..טוען שיש רוח הקודש
אביחי | 31-05-2019 3:10
הרב נבנצל הוא אחד מגדולי הדור ולכן בעניין האישה..כדאי להתאזר בסבלנות..אך שהרב מאזוז שהוא גדול הדור בעזיבתו של הרב עובדיה, אומר מפורשות שהאיש השתגע וביקש רוח הקודש...לא די בכך להפסיק את השערורייה הזו...חלאס...ללמוד תורה בצניעות...במופלא ממך אל תחקור..על ציטוטים של רוח הקודש...על זה הייתי מרחיק את האיש מקהילה.
50
אדם שיושב במערכת.המשפט חייב להיות נקי כפיים
מציאות | 31-05-2019 11:13
נקייי כפיים טהור דוגמת שלמה המלךךךךך המשפטים שלא היו לתפארתתתתתת דין אמת
51
האם יש רבנים ספרדיים מביתר עלית גם תומכים ?
האם יש רבנים ספרדיים | 01-06-2019 21:54
האם יש רבנים ספרדיים מביתר עלית גם תומכים ? האם יש רבנים ספרדיים מביתר עלית גם תומכים ?
52
לקח
חבר | 02-06-2019 9:41
אחרי מה קרה כדאי שהתלמידים לפחות יורידו את התפילין כשהם מסתובבים ברחוב ומסתכלים לנשים נשואות בעיניים
53
קשה לסרוגים להאמין שיש רבנים שמאמינים לבי"ד
יהודי שעוד עובד את ה | 02-06-2019 15:53
ולא עושים נגד ההלכה
54
עגלה מלאה - ברבנים המלאים בעצמם ובסוטים
לא למדו מפרשת אילון | 07-07-2019 17:57
קודם דרוקמן עכשיו דב ליאור ונבנצל.
55
השניים מכובדים, אך לא שייכים בעדות זאת
דוד | 08-07-2019 9:06
האחד, מחובר לישיבה ולעומד בראשה, והאחר אף אינו רב בהכשרה אלא מחזיר בתשובה מבלי לפגוע בזכויותיו ומעלתו.
56
אל תכסו
בת ישראל | 08-07-2019 10:48
אינני תמהה על תופעת הרבנים התומכים. אני כואבת את הבושה הזו. כשהיו דברי בלע נגד איש אמת כמו הרב פרדס זצל - אף רב לא קם להגן על האמת אבל כאשר יש ויש עובדות אמת על מעלליו של הרב טל - הרבנים בוחרים לתמוך זה מה שלמדו אותנו על הביזיון בחבלי משיח כאשר האמת נעדרת ונסרחת לפחות הייתם נמנעים מלהביע עמדה כל שהיא כי הסרחון באשר הוא כבר לכלך כואבת ומאבדת אימון ברבנים כאלה