בדרך לעסקת המאה: קושנר וגרינבלט נחתו בישראל - סרוגים

בדרך לעסקת המאה: קושנר וגרינבלט נחתו בישראל

על רקע המשבר הקואליציוני, היועץ ג'ארד קושנר והשליח ג'ייסון גרינבלט נחתו בישראל לאחר ביקור בירדן. בעבר אמרו כי תכנית השלום לא תפורסם לפני הבחירות- אך כעת נאמר כי בחירות חוזרות לא ידחו את פרסום החלק הראשון

author-image
בדרך לעסקת המאה: קושנר וגרינבלט נחתו בישראל
  קושנר וגרינבלט בפגישתם הקודמת עם נתניהו (צילום: מתי שטרן\שגרירות ארה"ב)

יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר והשליח האמריקני למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט נחתו הערב (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון. השניים הגיעו לישראל לאחר ביקור בירדן, וצפויים להיפגש מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר.

בשבוע שעבר דווח כי לשכתו של קושנר החלה במגעים לתיאום ביקור של היועץ האמריקני בישראל לפני הכינוס של מדינות ערב בבחריין, שבו תציג תכנית לעידוד השקעות ברשות הפלסטינית כחלק מהאספקט הכלכלי של תכנית השלום המוצעת.

הביקור של הבכירים האמריקנים מגיע על רקע המשבר הקואליציוני החמור, שעלול להוביל לבחירות נוספות בישראל. בבית הלבן אמרו בעבר כי פרטי תכנית השלום לא יפורסמו לפני הרכבת הממשלה החדשה- אך כעת עדכנו כי איום הבחירות לא ישפיע על הצגת התכנית. "ישראל היא דמוקרטיה משגשגת ואין בכוונתי להיכנס לתהליך הרכבת הקואליציה שלה" אמרה סגנית דוברת הבית הלבן, מורגן אורטאגס. "הבית הלבן לא תדרך אותי בשינויים הקשורים בוועידה ואני לא צופה שיהיו"

כזכור, הממשל האמריקני הודיע בשבוע שעבר כי תערוך סדנה ב-25 ביוני בעיר מנאמה שבבחריין, שבו יוצג החלק הראשון של "עסקת המאה" העוסק בפן הכלכלי של התכנית. לדברי בכיר בבית הלבן, החלק הראשון של התכנית יעסוק בארבעה נושאים מרכזיים – תשתיות לפלסטינים, תמיכה ופיתוח תעשייה בה הפלסטינים כבר "יוצרים תחרות", פיתוח קהילתי וחינוכי ורפורמות ממשלתיות ש"יהפכו את האזור כדאי להשקעה ככל האפשר".

עם זאת, ברשות הפלסטינית הודיעו כי הם לא ישתתפו במפגש המתוכנן. "אנו מזכירים שלא הסכמנו שאיש יערוך משא ומתן בשמנו" אמר דובר הרשות סעיב עריקאת. "מי שמעוניין לשרת את האינטרס הפלסטיני צריך לכבד את העמדה הפלסטינית. הפוטנציאל הכלכלי הפלסטיני יוכל להתממש רק עם סיום הכיבוש הישראלי, ועם כיבוד המשפט הבינלאומי והחלטות האו"ם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו