תחקיר הפיגוע: הלוחמים לא פעלו כנדרש והודחו - סרוגים

תחקיר הפיגוע: הלוחמים לא פעלו כנדרש והודחו

הפיגוע המשולב בו נרצחו הרב אחיעד אטינגר וסמ"ר גל קיידאן הי"ד מוביל להערה פיקודית למג"ד ולמ"פ ולהדחת לוחמים שלא חתרו למגע.

תחקיר הפיגוע: הלוחמים לא פעלו כנדרש והודחו
  (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)

הפיגוע המשולב בו נרצחו הרב אחיעד אטינגר וסמ"ר גל קיידאן הי"ד מוביל להערה פיקודית למג"ד ולהדחת לוחמים שלא חתרו למגע.

בימים האחרונים הוצג לראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, תחקיר הפיגוע המשולב בכיכר אריאל וצומת גיתי אבישר מלפני כחודשיים, בו נרצח הרב אטינגר וסמ"ר קיידאן ונפצע לוחם נוסף.

הרמטכ"ל ציין לחיוב את סמל-ראשון גל קיידאן ז"ל על מאבקו במחבל טרם מותו וכן את הרב אחיעד אטינגר ז״ל על נסיונו לפגוע במחבל.

התחקיר העלה כשלים מבצעיים שונים הנוגעים למשמעת המבצעית של הכוח, לפעולות החסרות בהכנתם למשימה ובבקרת המפקדים. הרמטכ"ל הצביע על העובדה כי הכוח התנהל בצורה לקויה במהלך האירוע עצמו ולא ביצע את המצופה מלוחמים בזירת פיגוע.

בעקבות אירוע זה ואירועים נוספים נלמדו שורת לקחים הנוגעים לכשירות הלוחמים וחדות הקצה המבצעי באוגדת איו״ש. במסגרת זאת הוחלט כי ינקטו פעולות לשיפור כשירות הלוחמים ברמה המקצועית והמנטאלית ויבוצעו פעולות נוספות לשיפור התשתיות במרחב.

המג"ד והמ"פ קיבלו הערה פיקודית

כמו כן הוצג התחקיר המבצעי והמודיעיני המתייחס למרדף אחר המחבל מיד לאחר ביצוע הפיגוע. הרמטכ"ל שיבח את הגופים המעורבים במרדף אשר במסגרתו יושמו לקחים ממרדפים קודמים ובזכות שיתוף פעולה בין ארגוני הצליחו כוחות הביטחון לאתר את המחבל ולפגוע בו.

לאחר התחקיר, החליט מפקד עוצבת געש, תת-אלוף אבי גיל, על שורת צעדים פיקודיים. מפקד האוגדה העיר הערה פיקודית למפקד הגדוד ולמפקד הסוללה שהשתחרר משירות. כמו כן יבחן אופי שירותו במערך המילואים. בנוסף, הודחו מלחימה מספר חיילים המעורבים באירוע אשר לא פעלו כמצופה מלוחמים בזירת פיגוע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
לא צריך להדיח.תותחנים לא מיועדים ללוחמת חי"ר!
שינוי בתפיסה | 29-05-2019 13:49
אין להם את המיומנות של חירניקים ומגבניקים.הם מקצוענים בתחום שלהם.
חי"ר?כולו אבטחת טרמפיאדה.הבעיה שזה גדוד מעורב
. | 30-05-2019 6:21
.