הרב שמואל אליהו מפוצץ את פרשת הרב טל - סרוגים

הרב שמואל אליהו מפוצץ את פרשת הרב טל

שלושה שבועות לאחר הפרסום הראשון בסרוגים, מפוצץ רבה של צפת הרב שמואל אליהו את פרשת הרב טל וקובע כי הוא אינו ראוי להיות ראש ישיבה. "לא ממליץ ללמוד ממנו שום הלכה ושום עצה"

הרב שמואל אליהו מפוצץ את פרשת הרב טל
  (צילום: Flash90)

שלושה שבועות לאחר הפרסום הראשון בסרוגים, מפוצץ רבה של צפת הרב שמואל אליהו את פרשת הרב טל וקובע כי הוא אינו ראוי להיות ראש ישיבה. " לא ממליץ לשום אדם ללמוד ממנו שום הלכה ושום עצה. אני לא ממליץ ללמוד לא בישיבה ולא במדרשה או בבית ספר ליעוץ שלו."

יש לציין כי עד היום פורסמה דעתו של הרב אשר וייס, כי הרב טל יכול להמשיך בתפקידו כראש ישיבה וכראש קהילת 'תורת החיים' ביד בנימין.

הרב שמואל טל וכבשת הרש

תחת הכותרת "הרב שמואל טל וכבשת הרש" מפרט הרב אליהו את השתלשלות הסיפור ואת הסיבה שהוא בוחר לפוצץ את הסיפור דווקא עכשיו: "ארבע שנים אני מטפל בהסתבכות של הרב שמואל טל. עד היום נמנעתי מלומר את דעתי כי מדובר בדברים שהצנעה יפה להם. לצערי מוציאים יחצני הרב טל דברי שקר על כן אני מפרסם את הסיפור."

את הסיפור מתאר הרב במילים: "לפני כ-4 שנים, תוך כדי טיפול בשלום בית של זוג, התברר לי כי הרב שמואל טל מנהל מערכת קשרים לא ראויה עם אישה נשואה. פניתי אליו והזהרתי אותו גם מהקשר האסור, גם מחילול השם הגדול שיצא מזה וגם מכך שהוא משדל את האישה להתגרש מבעלה בתואנה שהם לא מתאימים. אין לו רשות לעשות כן בשעה שהוא מנהל איתה מערכת יחסים אסורה. זה ממש "גזל כבשת הרש".

הרב שמואל טל לא שמע לי והמשיך בקשר עם אותה אישה. הוא גם לחץ עליה להתגרש וכך היא עשתה. בכל התקופה הזאת הוא פרנס אותה ונתן לה דירה, אבל לא היה יכול לשאת אותה לאישה בגלל היותו נשוי ואשתו לא הסכימה שתהיה לו אשה שניה (הוא גם שמע ברוח הקודש שאשתו תמות בתאריך מסויים והוא לא מתה).

לאחר שהתברר לאשה שלחינם היא התגרשה מבעלה, החלו שלוחי הרב טל להשמיץ אותה ולדבר בגנותה. במקום שיבקש ממנה מחילה וסליחה וכפרה על הנזק הנורא שעשה לה הוא נתן יד להשמצות. בשעה זו הבינה האשה את הטעות שעשתה בכך שהלכה אחרי עצתו הרעה וחזרה והתחתנה עם בעלה.

התברר מה שהיה ברור מלכתחילה, שרק הפיתוי של הרב טל היה הגורם המפריד בינה לבין בעלה. אחרי שהחזיר הבעל את גרושתו תבע הבעל הפגוע את הרב שמואל טל על הנזק שגרם לו. הרב שמואל טל ואשתו פנו אלי לפשר ביניהם. בסופו של דבר הרב טל הודה, הכיר באחריותו והתחייב לשלם לזוג פיצויים בסך 500 אלף שקלים, שחלקם כבר שולם. בשלב הזה חשבתי שהרב טל עשה תשובה והוצאתי מכתב שהוא יכול להמשיך להיות ראש ישיבה. את המכתב הפקדתי בידיו של הרב אריאל פרגון."

המחשב שלו מכיל חומרי תועבה

על ההסתבכות של הרב טל, מוסיף הרב אליהו עוד הסתבכויות משנה עם נשים אחרות, תוך כדי העלמת ראיות: "אחרי כמה ימים התברר לי שהרב טל ניהל קשרים לא בריאים גם עם בחורות צעירות וגם עם נשים נשואות. במהלך בירור הפרשות האחרות התברר שהמחשב שלו מכיל חומרי תועבה. על כן סכמתי עם רבנים נוספים מקהילת תורת החיים שהוא לא יכול להיות יותר ראש ישיבה.

סיכמנו עם הרב אשר וייס שליט"א על הקמת בית הדין, כתבתי לבית הדין כי לפני כל הדיונים צריך לקבל את המחשב שלו שבו נמצאות כל ההוכחות על קשריו עם הנשים ועל הבלבול הגדול שנקרא רוח הקודש. אמרנו לבית הדין כי הרב טל יעשה כל שביכולתו להעלים את המחשב ולמחוק את תוכנו. וכאשר חשבנו כן היה הוא העלים את המחשב. במצב זה קשה לבית הדין לראות את הראיות הברורות על מעלליו."

את הסיבות שהביאו את הרב טל לפרשה, הוא תלה ברוח הקודש: "בשיחות רבות שניהלתי עם הרב טל בתקופה ההיא הוא אמר לי כי רוח הקודש הטעתו. בדקתי את העניין רוח הקודש שהוא משתמש בה וגיליתי שהוא נותן עצות במשך שנים רבות לאנשים רבים על פי רוח הקודש, וגרם לנזקים גדולים מאוד לאנשים רבים."

לא ממליץ לשום אדם ללמוד ממנו שום הלכה ושום עצה

לאחר מכן מביא הרב אליהו מספר מקורות מכתבי תלמידי האר"י והבעש"ט על אנשים שהייתה להם רוח שקר ונפלו כי לא הייתה להם הכנה מספיקה לרמה הרוחנית ששאפו אליה.

ובסוף דבריו הוא חותם: "כשראיתי מה הטעויות שהרוח הטעתה אותו התברר לי סופית שהוא לא יכול כעת להיות ראש ישיבה גם בגלל קשריו עם הנשים וגם בגלל הרוח שהוא מנחה את הישיבה על פיה. הטעויות שהיא מטעה אותו מסוכנות לישיבה ולכל שומעי לקחו. במיוחד שהוא לא מתחשב בשום רב ופוסק, ובגאוותו הוא פוסק על פי דעתו בלבד. במצב הזה אני לא ממליץ לשום אדם ללמוד ממנו שום הלכה ושום עצה. אני לא ממליץ ללמוד לא בישיבה ולא במדרשה או בבית ספר ליעוץ שלו."

עיתוי פרסום המכתב – תמוה

מהרב שמואל טל נמסר בתגובה: " תמוה כי גורמים שונים שאינם מהקהילה, המונעים מאינטרסים אישיים ושמטרתם פגיעה במוסדות הקהילה והעומד בראשה, מפיצים שמועות מרושעות, שבינם ובין האמת אין דבר. לאור הפרסום התקשורתי אשר תוכנן ותוזמן על ידי אותם גורמים , ואירועים מצערים שהתרחשו ושחצו כל קו אדום כגון פריצה למחשבי הישיבה, גלגלי רכבים של תומכי ראש הקהילה, פונצ'רו, ביצים הושלכו על ביתו, ומסע הכפשות ולחצים המופעלים על דמויות מפתח כדי לפגוע בכל דרך אפשרית באברכים, בתלמידים ובקהילה, הצהרנו ואנו חוזרים ומצהירים שאנו תומכים בבירור האמת, במקומות המיועדים לכך.

על מנת להתמודד כנגד הפצת שמועות שיקריות, פנה רב הקהילה, הרב טל, לרב אשר וייס, המעורה בנושא על מנת שיחקור ויגיע לעומק הקורה, אך אותם גורמים בוחרים עתה להשמיץ גם את הרב וייס. למען הסר ספק, לא מדובר בקשר אינטימי, שני הצדדים מאשרים כי לא היה כל מגע בין רב הקהילה לאשה, יתרה מכך למען צניעות הפרט לא נפרט את הגורמים אשר גרמו לגירושין של האשה מבעלה ויחד עם זאת אנו פוסלים מכל וכל את הניסיון להאשים את ראש הקהילה בפגיעה באשה.

תמוה עוד יותר העיתוי בו בוחר הרב אליהו להיפרד מאנונימיות ולצאת כנגד הרב טל ואנשי בית הדין. הרב אליהו הסכים לקבל עליו את בית הדין המיוחד ומסקנותיו. יש מכתב משלו בעניין זה. בית הדין המיוחד דרש מהצדדים לשמור על חשאיות גמורה של הדיונים בפניו.

והנה הרב אליהו עושה ההיפך הגמור ויוצא לתקשורת בתואנות שווא. ניתן רק לשער מה המניעים מאחורי זה ולמה, תוך כדי דיוני בית הדין, הרב אליהו חותר תחתיו ונותן לכל הפרשה פומבי."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
253 תגובות - 125 דיונים מיין לפי
1
קרדיט
יאיר | 29-05-2019 9:34
לאיזה הרב שמואל אליהו לתת קרדיט לרב שמואל מהמאמר של סרוגים מאמש או לרב מהיום?
עכשיו מתברר
שמואל אליהו | 05-07-2019 1:54
שפשוט שיקרתי!! או אולי דמיינתי???? או שזה פשוט רוח הקודש שיש לי שהטעתה אותי.... בכל מקרה- אני צריך לקחת פסק זמן ולא לעסוק בדברים כאלו יותר אחרי הפאדיחה שהיתה לי....
שמעתי שידוע היה בציבור שהאישה היתה אישה מוכה
מתעניינת | 01-07-2019 22:31
ואף יש מי שראו את בעלה מכה אותה ולכן הרב טל המליץ לה להתגרש, לא?!
אהמ אהמ פרטים חדשים על הפרשייה..
יודעת את כל הפרטים | 26-06-2019 13:58
אז בסוף אין תמונות, ואין נשים, והרב אליהו פחד מעוד שיינברג אבל מתברר שהרב טל נקי. סיפור אחד ויחיד, שגם הוא ללא שום מעבר על ההלכה, שום נגיעה, ושום גילויי חיבה.
יש לי כמה שאלות
שואל | 19-06-2019 22:51
שאלתי אותם כמה רבנים, ואפילו את הרב שמואל אליהו ולא קיבלתי תשובות. 1. האם מותר לרב לספר לשון הרע ולהוציא שם רע? 2. האם מותר לרב לשקר? 3. האם מותר לרב לבזות תלמיד חכם (אפילו אם הוא חטא)? 4. האם מותר לרב לדון יחידי? 5. האם מותר לרב לחתור תחת ביד? 6. האם מותר לרב להפוך כל שמועה לעובדה? 7. האם מותר לרב לנפח סיפורים? 8. האם מותר לרב לעזור לאשה לסחוט רב אחר? התשובה לכל אלה היא לא, ב-א' רבתי. אבל יש אחד בצפת שלמרות שהתשובה היא לא, עשה את כל אלה.
עדיף לא להאמין
אל תאמין | 12-06-2019 21:20
גם כי זה סתם לשון הרע לפי כל הגדרים. וגם כי זה שקר. יש בית דין שדן על זה, אולי שמואל אליהו מתבאס שהוא לא חלק מהבית דין אז הוא מחפש כותרות..
לשקלאר.ר' אליהו כותב בעד עצמו מסיבה עניינית
מורדי | 31-05-2019 4:17
נכון שברור שהרב אליהו מפרסם את כל התגובות שמעריצות אותו. אבל ככה זה בפוליטיקה. אם אתה רוצה שיקבלו את מה שאתה אומר , אתה צריך שייראו בך אדם מוסמך, חשוב . ובמקרה שלנו גם תלמיג חכם כאילו וכל מה שיש בתגובות ההערצה האלה
רק בידיעה עליו יש זרם מכתבי הערצה11 12 23 .
אלי שקלאר | 30-05-2019 22:15
רק כשיש ידיעה על הרב שמואל אליהו יש מיש זרם מכתבי הערצה כלפיו. ראו תגובות 11 12 23 31 32 56 65 70 13 19 מי כותב תגובות אלה? ניחשת נכון !
הפוסל במומו
הרב שמואל | 29-05-2019 13:28
יש לנו פה עסק עם סוטה מין מצד אחד, וגיזען שפל מצד שני. הלך הזרזיר אצל העורב
רק היום זה הרב מואל אליהו, אתמול זה סתם אדם,
ג | 29-05-2019 12:40
שחשב שבגלל שהרב אליהו לא פוצץ את הפרשה, אז הוא לא רואה בה בעייתיות.
2
יישר כח לרב אליהו.
רואי צור | 29-05-2019 9:38
אין אפוטרופוס לעריות.נקודה.
עכשיו מתברר יישר כח כפול
דוד הירשמן | 05-07-2019 1:55
הבן אדם הוציא מכתב מלא נאצות ושקרים על רב בישראל, ובית הדין אפילו לא העיר לו נקודה קטנה אחת בפסק הדין. פשוט אלוף יחצנות הבן אדם...
למה?
הרב אליהו מלא במעשים | 30-05-2019 20:38
בגלל הרב אליהו יש עכשיו מלא חילול ה'. לצערי הוא מתנהג כמו ילד קטן. חבל שהוא לא עושה דברים דרך הבית דין. למה אני צריך לשמוע דבר שעל פי ההלכה אסור לי לשמוע? הכל בגלל שהרב שמואל אליהו לא תלמיד חכם גדול.
שמואל אליהו
דוד | 29-05-2019 19:41
זו לא פעם ראשונה ששמואל אליהו מנסה לתפור תיק לרבנים, הציבור מכיר רק את המקרים שהתפרסמו כנכונים, אך אינו מכיר סיפורים אחרים שהתגלו כשקרים גסים של שמואל אליהו, כשרבנים שישבו אתו בדין טענו אחכ שהוא הטעה אותם, אי אפשר לסמוך על שמוליק
הרב אליהו התחייב להקשיב לבית דין!
עמי | 29-05-2019 17:44
הרב אליהו הלך נגד ההתחייבות שלו לבית דין לקבל את הכרעת בית הדין!
ראיתי לנכון להבהיר
גיא | 29-05-2019 16:32
ההלכה הכרחית. בלי הלכה אין יהדות ואין קדושה. אבל היא לא מספיקה. באופן כללי - זה שיהודי לא עבר על ההלכה (באופן שטחי - כי כשמסתכלים רואים שבסיפור בגמרא אף על פי שלא כתוב שנגע בה יש עבירות על ההלכה כגון לא תחמוד אשת רעך) - לא אומר שהוא לא יכול לעשות דברים שחזל מסבירים את עומק החורבן שבהם. בשביל זה בגמרא יש גם אגדה.
"יהודי"-עצוב לקרוא את ה"הלכה" שלך.דברי אגדה:
גיא | 29-05-2019 15:49
שים לב ששולית הנגרים עליו מספר רב יהודה עשה הכל לפי ההלכה: אמר רב יהודה אמר רב, מאי דכתיב: ועשקו גבר וביתו ואיש ונחלתו (מיכה ב', ב')? מעשה באדם אחד שנתן עיניו באשת רבו (מורו), ושוליא דנגרי הוה (= ושוליה של נגרים היה). פעם אחת נצרך רבו ללוות, אמר לו: שגר אשתך אצלי ואלוונה, שיגר אשתו אצלו, שהה עמה שלשה ימים. קדם (השכים) ובא אצלו. אמר לו: אשתי ששיגרתי לך היכן היא? אמר לו: אני פטרתיה לאלתר, ושמעתי שתינוקות (נערים) נתעללו בה (אנסו אותה) בדרך. אמר לו: מה אעשה? אמר לו: אם אתה שומע לעצתי גרשנה אמר לו: כתובתה מרובה אמר לו: אני אלווך ותן לה כתובתה עמד זה וגרשה, הלך זה ונשאה. כיון שהגיע זמנו ולא היה לו לפורעו, אמר לו: בא ועשה עמי בחובך. והיו הם יושבים ואוכלים ושותין והוא היה עומד ומשקה עליהן, והיו דמעות נושרות מעיניו ונופלות בכוסיהן. ועל אותה שעה נתחתם גזר דין (חורבן בית המקדש). [גיטין, נח א].
חבר'ה תפסיקו בבקשה, אתם מגדילים את הפאדיחה
משה | 29-05-2019 14:00
לטעון אודות מה שהיה במחשב של הרב טל ''מי שלקח את המחשב עשה זאת כמו גנב'' זה דבילי. כי כן, מותר לגנוב כדי לבדוק האם הרב הוא ישר או נוכל. מה הבעיה? אם אין לך איך לפרוך את הנתונים המדאיגים האלו, עדיף שפשוט תשתוק. ולא תנסה לזרוק בוץ על מי שחשף את האמת. הקהילה מתנהגת עדיין כמו מעגל התומכים של הרב ברלנד. לוקח לאנשים כמה שנים להתעורר.
זאביק אינו ראש המדרשה כבר כמה שנים
יהודי | 29-05-2019 10:54
ואם היית מדקדק בדבריי היית רואה מהי הגדרת רב 'אנשי הלכה' זאביק אינו איש הלכה אלא כולו רוח. משה כהן אולי בקיא אך העיון שלו חלש מאוד ואינו יודע הלכה כלל
הרב זאביק לא רב והרב משה לא רב??
תלמיד | 29-05-2019 10:23
אתה פשוט בדיחה. הרב זאביק עד כמה שידוע לי הוא ראש המדרשה. והרב משה מכהן כרמ בישיבה . ככה שאתה מדבר שטויות. הם הגיעו למצב שהבינו שיש להם עסק עם*** ונטשו אתכם. אז הם כבר לא רבנים...אדיוט.
הר שמואל אליהו משקר במצח נחושה
יהודי | 29-05-2019 10:12
ראשית אין שום רב מהקהילה שתומך בדברי הרב שמואל אליהו. אין. זאביק הראל ומשה כהן אינם רבנים אינם אנשים הלכה כלל ועיקר. שנית, הרב שמואל אליהו שיקר גם בכל הקשר עם הרב אשר וייס שליטא. כל אלו שנתמכים על ידי הרב שמואל אליהו אמרו שהרב אשר וייס אינו תומך ברב טל שליטא. וגילה שקרם לעיני כל בכמה מכתבים שהוציא הרב אשר וייס בתמיכה ברב טל. וכן בסרטון תמיכה בקמפיין גיוס התרומות. כך שגם בזה הרב שמואל אליהו שיקר. שלישית, הרב שמואל אליהו יודע בודאות שהקשר האסור כדבריו לא היה דומה כלל ועיקר למה שקרה מתחת לאף שלו במשך שנים ומשום מה הוא לא שם לב (פרשת שיינברג). במקרה הזה הרב טל הוא זה שפנה לרב שמואל אליהו בכדי למנוע חילול השם. רביעית, הרב שמואל אליהו לא אמר איך הגיע המחשב של הרב טל שליטא לידי נתמכיו. זאת אומר לכם - הם פרצו למשרדי הישיבה כגנבים וגנבו את המחשב והחזיקו בו וגם שמו בכליהם דבר שלא היתה להם רשות לעשות.
3
''הרב'' טל
חנניה | 29-05-2019 9:44
אלה הגלויות לנו, ומה על הנסתרות? כמה עוד יש? מתחייבת רוטציה גם בתפקידים כאלה, אולי יהיה זה חלק מהפתרון, או אחת לשנה כל ראש ישיבה או קהלה יצטרך לענות על שאלות בפוליגרף, כתנאי להמשך תפקידו
אין נסתרות
יהושע | 19-06-2019 22:53
וגם הגלויות הם ניפוח מגעיל ושקרים מכוערים. צדקת הרב טל תצא עוד מעט לאור.
הרב טל
יצחק | 12-06-2019 21:16
הרב טל יצא זכאי בבד בעה, כי כל התלונות הם כלום, באף סיפור אין אפילו נגיעה וקו לא דברים שמעבר.. כל הדיון הוא אם זה ראוי או לא, אבל זה ודאי לא אסור אבל מה ששמואל אליהו עשה זה ודאי אסור. כי הוא הוציא שם רע, חילל את ה', שיקר ועוד. רק חבל שבניגוד לרב טל שלקח אחריות על כל מה שהוא עשה, והקים על עצמו בד, שמואל אליהו ממשיך בדרך המסריחה שלו. אביו הקדוש בטוח מתהפך בקברו בגללו...
אני מבין את הפראנויה שלך
חיים | 30-05-2019 20:37
אם אתה כל כך פרנואיד אז מכווווולם תפחד. יש דרך.
4
הרב טל
יצחק | 29-05-2019 9:45
הרב אליהו הינו אדם ישר ואמיץ. שמוכן להגיד אמת גם כשהיא כואבת. בניגוד לרבים אחרים שמעדיפים לשתוק. בזמן שאסור לשתוק !
דוקא אחרי שהוא שהוא התחייב לבית דין?
מיכל מחולון | 30-05-2019 21:42
זה לא אמין בכלל!!!!!!!!
אף אחד לא שותק! פשוט מחכים לבית דין!
יאיר | 30-05-2019 14:44
הרב דב ליאור אומר לחכות לבית דין. הרב אליהו בעצמו התחייב לקבל את מה שיאמר בית הדין אז באו נכחה גם אנחנו. במקום לשחוט אנשים על הקולמוס
הסטיות של הרב טל
יהודי | 29-05-2019 17:34
נכון מאד.
נכון מאוד!!, ברוך ה' שיש לנו רב ישר ונקי כמו
רחמים | 29-05-2019 12:42
הרב שמואל אליהו שליטא. שה' יהיה עימו, ובכל אשר יעשה יצילח!! אמן!.
צמ
נכון | 29-05-2019 10:07
מ
5
הכתבה הנ"ל
גיל | 29-05-2019 9:47
אויייי מה היה לנו
6
כל הכבוד
עידן | 29-05-2019 9:48
לרב שמואל אליהו על האומץ שלו!
באמת כל הכבוד על האומץ לעקוף את הבית דין
באמת | 19-06-2019 22:54
את התורה ואת ה'. יש הרבה מקום בגיהנום למחללי ה'.
למי בישראל מותר לעקוף בית דין
חיים הזועם | 30-05-2019 21:44
גם לפושעים יש אומץ!!!!!!
7
תודה לרב שהוא מנקה את הציבור הדתי מחולייו
ליאת פרידמן | 29-05-2019 9:48
תודה לרב שמואל אליהו, על האומץ והיושרה ועל שהרב מנקה את הציבור הדתי מחולייו.
"על היושרה"
נו נו | 19-06-2019 22:55
דבר אחד בטוח שאין לרב שמואל אליהו, וזה גם כל אוהביו אומרים בפה מלא: יושרה.
זה לא כבוד!
חיים הזועם | 30-05-2019 21:45
יש אלוקים בישראל ויש בית דין רב שחותר תחת בית דין זה לא כבוד!!!
8
מו"ר הרב טל
דוד | 29-05-2019 9:55
למה אצה לר' שמואל אליהו הדרך להוציא מכתב (שכמעט אף אחד לא נותן לו ערך כלשהו) ולמה אינו ממתין למוצא פיהם של גדולי התורה שמונו לשבת בבית דין לדון בעניין? יש כאן ריח רע של קנאה וצרות עין
ארבע שנים עברו?
יקירה | 30-05-2019 14:47
אז למה הרב אליהו לא יכל לחכות עוד שבועיים? מה בער לו כל כך?! ביהדות האורתודוקסית לא שופכים דמים בלי אישור בית דין.
4שנים עברו.....
ציפ | 29-05-2019 12:58
זה היה נצרך. כי הדברים כבר הופצו. תודה לר' שמואל אליהו שבחר להוציא את הפרשה לאור.
צריך לבדוק את הרב אליהו
למה הרב אליהו בוחש ? | 29-05-2019 11:41
מידיעה אישית ומקרה אחר: מהקהילה שלי הלך אליו ברנש שרצה לפגוע ברב,והרב אליהו אמר לו שאכן צריך להוקיע ולסלק את הרב לפי מה שהלה מספר. מה לא עשה הרב אליהו? לא בדק מי האיש, מה מניעיו, לא שאל וחקר את הרב המושמץ מאומה. ואותט רשע המשיך לפגוע וללכלך עד שה' סילק אותו מהעולם.
ליאת, מי אמר לך שלא תובעים?
משה | 29-05-2019 11:36
?
בדק בית
המשקיפה | 29-05-2019 10:24
קנאה וצרות עין.?! לאיזו שפל מדרגה צריך אדם להגיע כדי לאפיין הוצאת האמת לאור כקנאה שמא קנאת נשים? זה עוד לא אמרת אולי הגיע הזמן לנקות את האורוות ואת הדירים ולשלוח את כל המנצלים את כוחם ומרותם באנשים שזקוקים לעצתם.ולשים אותם במקומם.כי שהיה להם מקום מכובד להיות הם דאגו לרמוס את המעמד כרב כאישיותב כאדם.אוי לאותם שנותנים יד לעוולה .ידוע ונוער התופעה הזאת שרוצים להלל ולשבח על חשבון הנפגעים ואחר כך כל האפשרויות יוצא והם מאחורי סורג ובריח. ומה עם המשפחה האישה והילדים הוא לא חושב עליהם? כשיבדקו את המחשבים תראו את הסרטים שאתם חיים בהם. תנו לגדולים לעשות את עבודתם והסכיתו.עוד הסיפור בתחילתו אל תשפטו ואל תזלזלו במי שלא צריך.
אתה מוציא שם רע על הרב אליהו!
יאיר | 29-05-2019 10:14
ככה התחילה פרשת הרב מוטי אלון ופרשת הרב עזרא שיינברג
אם באמת אלו דברי הסתה ושפיכות דמים אז
ליאת פרידמן | 29-05-2019 10:08
אם באמת אלו דברי הסתה ושפיכות דמים, -למה לא יתבעו בגין לשון הרע? אם הללו דברי שקר אפשר להכניס את הרב אליהו להרבה זמן לכלא על לשון הרע!!! יש סיבה שאין תגובה! מפני שהאמת עם הרב שמואל אליהו שליטא. כל הכבוד לו על האומץ לנקות את הישיבה.
9
היכן ההסתייגות?
יהודי | 29-05-2019 9:57
שאלה לרב אליהו, היאך מצויין בכתבה ללא הסתייגות כי האשה חזרה לבעלה? על בסיס המידע בכתבה כי בגדה בבעלה הרי היא אסורה הלכתית לבעלה ולבועלה. אם אכן חזרה לבעלה היכן ההסתייגות מכך בכתבה שכולה מבוססת על נאמנות להלכה היהודית.
היכן ההסתייגות
יהודי | 29-05-2019 11:00
תודה על התגובה הראשונה, היא עניינית וחשובה. אציין רק כי אם לא היה קשר אסור, מן הראוי היה לציין זאת בכתבה. הן כדי להסיר ספק, ובעיקר כדי למנוע ספק לשון ההרע( שהרבה יותר גדול מהאמת) על הרב טל. הרבה פרטים בכתבה כן מאפשרים לתהות על כך.
אם אותה אשה היתה מהמשפחה הקרובה שלכם ח"ו
יוני | 29-05-2019 10:55
תחשבו רגע, מה ההגנה על ראש קהילה שחטא? אותה אישה יכולה להיות.הבת.שלכם, אחותכם. וגםמאם לא, היא בת ישראל ויכולות להיפגע עוד נשים חס וחלילה.
אף אחד לא כתב שקיים איתה ממש מעשה אסור
משה | 29-05-2019 10:16
כנראה שהיה קשר אישי אך לא מעשה ממש אסור וכל זה בעודה בעודה נשואה. אך איננה אסורה על בעלה.
שאלה
אב | 29-05-2019 10:10
מעניין מאין לך לדעת שאכן אותה אישה נבעלה עי הרב טל שקבעת שאסורה לבעלה ...
תלמד הלכה
רפאל | 29-05-2019 10:03
וגם דרך ארץ
10
שמואל טל
אברהם | 29-05-2019 9:58
כל הכבוד.. לא מפחד מאף אחד רב עם יושר וכבוד שעושה קידוש שם שמים ונותן דוגמא
11
וואו
אליהו | 29-05-2019 9:58
אני פשוט המום. אבל הכתב היה על הקיר. מי שאומר שיש לו רוח הקודש צריך להזהר ממנו. לרבי מליובביץ אולי היה רוח הקודש, להרב מרדכי אליהו גם כן יכול להיות, אבל הם היו צנועים ואף פעם לא אמרו שהיה להם רוח הקודש.
גם להרב מלובביץ וגם למרן הרב מרדכי אליהו היה
דוד ואזנה | 29-05-2019 13:23
אין ספק שלרבי מלובביץ זצוקל היה רוח הקודש ולמרן עטרת ראשנו הרב מרדכי אליהו זצוקל היה רוח הקודש וכשכן לבית מרן ראינו וזכות צדיקים יגנו בעד כלל עם ישראל ונזכה לחזרה בתשובה וכל אחד וגם רבנים שטעו יפנו לכבוד הרב ובנם של קדושים עד מרן הבן איש חי והוא הרב מזכה הרבים הרב שמואל אליהו שליטא רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית
12
ישר כח גדול למו"ר הרב שמואל אליהו שליט"א
רפאל | 29-05-2019 9:59
אתה עוגן השפיות והתקווה הגדולה שלנו בדור כל כך מבולבל.
הרב שמואל טל שליט"א
רב קהילה בצפון | 19-06-2019 22:58
תודה רבה מור הרב טל על שנים של תורה ואהבה! בזכותך צמחתי וגדלתי. תודה על הדרכות אמיתיות! עלה והצלח! בע''ה תצא זכאי מהסיפור הזה בקרוב, ויראו שונאיך ויבושו.
מי שפוי?
דוד אליהו | 30-05-2019 21:48
מי שהולך הפוך מבית דין הוא שפוי?
אני מסכים איתך
אבי יוחננוף | 29-05-2019 10:10
ממש. תודה רבה על המאמץ של הרב שמואל אליהו שליטא למען נקיון הציבור.
13
תודה לרב אליהו.
מיכל | 29-05-2019 10:01
כל מילה נוספת מיותרת.
מילים נוספות אינן מיותרות כלל
יוסי | 19-06-2019 23:02
צריך להוסיף: תודה ששפכת דם של תלמיד חכם ושל קהילה בלי שום ראיות ועדויות, תודה שאתה משקר לעם ישראל ולתקשורת, תודה שאתה רומס את כל מי שבדרכך.
14
בסרוגים שכחו לפרסם את תגובת הרב טל:
תגובת הרב טל | 29-05-2019 10:05
כפי שפורסמה באתר אחר שפירסם את המכתב: מהרב טל נמסר בתגובה: תמוה כי גורמים שונים שאינם מהקהילה, המונעים מאינטרסים אישיים ושמטרתם השתלטות על מוסדות הקהילה, מפיצים שמועות מרושעות, שבינם ובין האמת אין דבר. לאור הפרסום התקשורתי אשר תוכנן ותוזמן על ידי אותם גורמים , ואירועים מצערים שהתרחשו ושחצו כל קו אדום כגון פריצה למחשבי הישיבה, גלגלי רכבים של תומכי ראש הקהילה, פונצרו, ביצים הושלכו על ביתו, ומסע הכפשות ולחצים המופעלים על דמויות מפתח כדי לפגוע בכל דרך אפשרית באברכים, בתלמידים ובקהילה,הצהרנו ואנו חוזרים ומצהירים שאנו תומכים בבירור האמת, במקומות המיועדים לכך. על מנת להתמודד כנגד הפצת שמועות שיקריות, פנה רב הקהילה, הרב טל, לרב אשר וייס, המעורה בנושא על מנת שיחקור ויגיע לעומק הקורה, אך אותם גורמים בוחרים עתה להשמיץ גם את הרב וייס. עוד הוסיף הרב טל: למען הסר ספק, לא מדובר בקשר אינטימי, שני הצדדים מאשרים כי לא היה כל מגע בין רב הקהילה לאשה, יתרה מכך למען צניעות הפרט לא נפרט את הגורמים אשר גרמו לגירושין של האשה מבעלה ויחד עם זאת אנו פוסלים מכל וכל את הניסיון להאשים את ראש הקהילה בפגיעה באשה. תמוה עוד יותר העיתוי בו בוחר הרב אליהו להיפרד מאנונימיות ולצאת כנגד הרב טל ואנשי בית הדין. הרב אליהו הסכים לקבל עליו את בית הדין המיוחד ומסקנותיו. יש מכתב שלו בעניין זה. בית הדין המיוחד דרש מהצדדים לשמור על חשאיות גמורה של הדיונים בפניו. והנה הרב אליהו עושה ההיפך הגמור ויוצא לתקשורת בתואנות שווא. ניתן רק לשער מה המניעים מאחורי זה ולמה, תוך כדי דיוני בית הדין, הרב אליהו חותר תחתיו ונותן לכל הפרשה פומבי.
תגובה אנמית. מוכיחה את הטענות
קורא | 29-05-2019 14:04
מה יש בתגובת הרב טל? לא היה מגע. אוקיי. היה רוח הקודש, היה בלבול כאילו הרבנית יפעת עומדת למות. הזיותתתתתת ברמותתת מטורפותתתתת. ראש ישיבה? ממש לא שייך.
הם הוסיפו אחרי שכתבתי.
הכותב | 29-05-2019 14:02
.
אתה עד כדי כך עיוור בתמיכתך ברב שלא ראית
ש | 29-05-2019 11:57
שהתגובה אותה טרחת להביא מופיעה כולה אות לא חסרה בה בגוף הכתבה עצמה . דילגת על ברכת פוקח עיוורים
המגיב אליהו משקר
הכותב | 29-05-2019 11:35
הרב אליהו הרי עומד מאחורי פיצוץ הפרשה בטלוויזיה ומשם לכל כלי התקשורת. הוא ולא אחר. כל זה במהלך בית הדין. הישיבה נאלצה להגיב, ואז הוא בא והוציא את כל הטענות עצמן, שמתבררות בבית הדין.
תועה ומתעה
אליהו | 29-05-2019 10:44
הרב שמואל יצא בפומבי, אחרי שרבני תורת חיים הפרו את השתיקה ויצאו לפרסום פומבי
15
משהו כאן ממש מסריח
יניב | 29-05-2019 10:07
מתנהל בית דין. כל הטענות שהרב אליהו מתאר במכתב נידונות בבית הדין הזה. הרב אליהו חתום על הסכמה לקיומו של בית הדין. 2 הצדדים חתומים על שתיקה, ופתאום הרב אליהו יוצא לתקשורת? מסריח מאוד.
אה, נפלא. אז כבר לא צריך בית דין.
יניב | 29-05-2019 14:05
כי כביכול הרב טל הערים על בית דין. וכי הדיינים כל כך אהבלים, שאפשר להערים עליהם בקלות ומותר לרב אליהו לשבור את הכלים? זהו, הרב אליהו טען שהעלימו את המחשב ופסו דיני ראיות מן הארץ?
הרב אליהו הסביר, שהרב טל מחק את תכולת המחשב
יעקב | 29-05-2019 11:31
והערים על בית הדין.
הרב אליהו צדיק אמיתי
חגית | 29-05-2019 11:28
כי התחילו ללכלך עליו ולהאשים אותו. היהדות מלמדת להוציא תאמת לאור במיוחד שהשקר מתחיל להזיק לך! למען ה שלאנשים יתחיל להיות קצת שכל ישר!
למה צריך דיון, אין מנוס שכנראה היה מעשה ה' יש
יוני | 29-05-2019 10:57
מי שנצרך לדיונים ובירורים סיצן שיש לו דבשת.
מסתיר עובדות
אליהו | 29-05-2019 10:38
מי שהפר את השתיקה אלו רבני תורת חיים
16
מקור הבעיה
משה | 29-05-2019 10:09
יש בציבור שלנו פתיחות מאוד גדולה בין גברים לנשים ולכן מקרים כאלה יכולים להיות מקלות רבה.
בקהילת תורת החיים יש "סגירות" גדולה מאוד כמו
דוד | 29-05-2019 12:47
בקהילות החרדיות הסגורות ביותר!!. זה ממש לא נכון מה שאמרת, בדיוק להיפך!!!. בזה הם תמיד התגאו, אך גם נפלו בזה לצערינו.
בדיוק להיפך
ישראל | 29-05-2019 11:41
הדברים האלו קורים דווקא כי אין פתיחות, ודווקא בקהילות סגורות בהן יש לרב מעמד עליון.
17
איזה צירוף מקרים מוזר
יניב | 29-05-2019 10:09
בדיוק כשתורת החיים יוצאים לקמפיין גיוס המונים, הרב אליהו מחליט לפוצץ את הסיפור בתקשורת. האם באמת יש כאן רצון לבירור האמת, או אינטרסים עלומים לפגוע בישיבה?
כך גם אמרו בתחילה חסידיהם של אלון ושיינברג
בנימין | 29-05-2019 14:56
כתלמיד בישיבת אורות הארי, אני זוכר טוב מאד את חסידים השוטים שטענו כי הרב אליהו מקנא בשיינברג ועוד גיבובי שטויות, כאילו שחסרים לו תלמידים. בסוף המציאות טפחה על פניהם.
או שהגיוס כספים נועד למימון הגנה על הרב טל
אחד | 29-05-2019 12:49
סוללת עורכי דין ואנשי יח''צ עולה הרבה מאוד כסף
למה אתה מפרש את זה כרצון לפגוע בישיבה אולי
מפוקחת | 29-05-2019 12:12
דווקא למנוע מציבור לתרום למקום כזה כסף ? למה שהציבור יבזבז את כספו למטרות לא טהורות ?
18
למה לא משתמשים בפורום תקנה??
יאיר | 29-05-2019 10:12
בשביל מה הקימו את פורום תקנה אם לא בשביל מקרים כאלה?
פורום תקנה בודקים היתכנות פלילית.
מישהי | 29-05-2019 11:58
שלחנו להן לא מעט עדויות על רב אחר בעייתיות. אבל זה בתחום האפור מבחינה פלילית. אז חוץ מלהזהיר את הרב הם לא פועלים.
?
מישהו | 29-05-2019 11:34
מי הקים?
והתשובה:
שאלה טובה | 29-05-2019 10:40
הם נכנסו לזה אבל גילו שאין 'בשר'
19
יישר כח לרב שמואל אליהו
יהודה | 29-05-2019 10:16
בנם של קדושים, אוהב אמת וחותר רק אליה,מציל נשות ישראל מרבנים חומדי נשים,הרב מרדכי אליהו זצל גאה בו בשמיים,ועושה נחת רוח ליוצרו,נפעם מזה שהרב שמואל אליהו ,אשרינו שזכינו לרב כזה,העיתוי של הרב אליהו עכשו,מכוון שהבית דין שמינה הרב אשר וייס מקבל עדויות עד היום,ותוצאת הבית דין ידועה מראש שהם היו נותנים לרב טל להמשיך בתפקידו,עכשו שהרב אליהו פירסם את מה שידוע לו שנים על הרב טל הם יהיו בבעיה ויצטרכו לחשב מסלול מחדש.
20
וזה רק קצה הנזק של הרשע הזה
יעקב | 29-05-2019 10:18
האיש הזה שמואל טל כבר גרם נזק כה גדול כשהסית רבבות ילדים תמימים נגד מדינת ישראל וחבר לגרועים שבחרדים עם מדבקות ודגלים פאתטיים של ה' הוא המלך עכשיו מתחיל להיגלות קלונו ברבים. יהי רצון שיימח זכרו מקרבנו.
מוחה קשה על מה שאמרת, אין זה דרכנו
ציוני דתי | 29-05-2019 12:49
אף שגם אני חלוק על הרב טל. ממ זה לא סיבה כלל וכלל ולרעתו, אדרבה תמיד אהבתי אותו למרות המחלוקת. נקווה שלא נגיע למקרים כאלה שוב!, זה ממש מצער.
21
שבתאןת ממש
חיים | 29-05-2019 10:20
לא ברור איך עם פרשיות ניאוף וזימה, איך עם טירוף שתק הרב אליהו ארבע!!! שנים תמימות, ועכשיו שהפשרה הכספית שהוא בישל התפוצצה, זזועק הרב אליהו גוואלד!!! משונה
לא היה קשר מיני מוחשי, למיטב ידיעתם.
ר | 29-05-2019 12:50
וזה כבר היה בתהליך של חזרה בתשובה. עד שרבני הישבה שיקרו והעלימו ראיות וכו וכו, כז כפי שכתוב במכתב של מורינו הגאון הרב שמואל אליהו שליטא.
22
ערוץ 7 פרסמו את הכתבה ל10 דקות
משה | 29-05-2019 10:22
והופ העלימו את הכתבה למטה למטה,הכסף והקשרים של משפחת טל חזקים.
23
אשריך הרב שמואל אליהו
אהרן דרעי | 29-05-2019 10:22
אשרינו שעדין בדור הנבוך והמסכן הזה. יש לנו מורה נבוכים שעומד בפרץ.ונלחם בחירוף נפש מול הרוחות הרעות.כמו אביו הרב מרדכי אליהו.כל אחד יעשה חשבון נפש איך הגענו לפרצות האלה.שאיש שהיה נחשב לבעל שיעור קומה ומורה אנשים נשים.ובחורי ישראל.גוזל כבשת הרש.הורס משפחות בישראל.בשביל תאות בשרים.
24
שהרב אליהו מדבר עליהם?
איפה הנשים | 29-05-2019 10:28
למה לא תשלח אותם לבית הדין להעיד? הם מפחדות מבית הדין?? אם אלו מילים שכתב הרב שמואל אליהו, תמה אני אם יוציא שנתו. זהו הוצאת שם רע על אחד מגדולי התורה, והפך גמור ממה שלימדו אותנו כנסת הגדולה: הוו מתונים בדין, קל וחומר כאשר אינך הדיין.
מגיב להגבה השלישית
שמואל | 11-05-2020 23:49
פשוט שקר, יש עדויות של המלמדים של הילדים שלהם, שהם היו ממש מוכים, וחוץ מזה היא הלכה להרבה רבנים (וגם לרב שמואל אליהו) וכולם יעצו לה להתגרש, אבל כל הרשעים מדגישים רק את הרב שמואל טל
הם הלכו לבית דין
יהודי שמצא את האמת | 14-06-2019 17:28
נא לא לשקר
שתוק כבר
רפאל | 29-05-2019 12:58
הכי הזויים כאן זה אלו מהקהילה שממשיכים לתמוך בו. כמו ברלנד.
25
הרב טל
לייט | 29-05-2019 10:29
לפחות הוא לא אנס/הטריד. היה פה משהו לא מוסרי, אבל לא מעבר, ב, בעלה של האשה היה בעל מכה ומסומם (לא כ'כ מופרך שהוא יגיד לה להתגרש) וזה בא גם מהאשה הרוח הקודש שהם צריכים להתחתן
שקר גס
חבר של... | 15-06-2019 23:07
הבעל היה יהודי טוב ומתוק ועודנו והעובדה כשאדון שמוליק טל יצא מהתמונה הם חזרו וחיים באהבה .
דת שלמה
אריאל | 29-05-2019 13:46
מבוססת על מה שיצא מאשה ומרוח הקודש.
26
צריך לבדוק עם הרב אליהו אם זה מכתב מטעמו
משה | 29-05-2019 10:29
זה נראה כמו מכתב של מישהו אחר. הרב שמואל תמיד מוציא מכתבים עם לוגו. מכתבים שלו תמיד עוברים הגהה. יש שם יותר מדי שגיאות שלא מתאימות לו. וכן המכתב נחתם בשם שמואל אליה ולא שמואל אליהו כמו בשאר המכתבים.
27
ערוץ 7 פירסמו ל10 דקות
ליאור | 29-05-2019 10:33
ומיד הורידו למטה למטה את הכתבה בלי יכולת לכתוב תגובות,צבועים ומגינים על חומד אשת איש.
כנראה הרב מלמד איש הלכה
ערוץ 7 | 29-05-2019 11:35
אז אמר להם שיש הלכות לשון, וההגדרה של הערוץ שלהם: תוכן יהודי. אז הם מחוייבים להלכה.
28
הדיבר הכי חשוב
דון קישוט | 29-05-2019 10:33
ואהבת לרעך כמוך. ולא תגנוב את קופת המדינה. חרדים -אתם הורסים את מדינת ישראל עם הבטלנותן שלכם
29
מאמר חשוב בנושא:
ישי | 29-05-2019 10:34
https://www.srugim.co.il/119330-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%90-%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C-%D7%91%D7%A4%D7%97-%D7%A9%D7%9C-%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%96%D7%95%D7%99%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D?fbclid=IwAR2l3jxud4iaS-vWrFVnhXcX2Qu543xxhJkavAy1yUxOK1d98du_3QQjIcs
30
שמואל מתנקם בשמוליק
הצגת השנה | 29-05-2019 10:41
הנאה צרופה
31
תודה הרב שמואל אליהו שליט"א
אביהו | 29-05-2019 10:41
עושה נחת רוח לה' יתברך,ועונג לאביו הרב מרדכי אליהו זצל ,נלחם מלחמת ה' בנואפים וחומדי נשים נשואות,דואג ליהודי הפשוט מכוחות הרשע,שיתן ה' כח לרב אליהו להרביץ תורה לגלות את הרבנים החומדים,ולרב טל לך לגלות במקום רחוק ותפסיק לתת לתלמידים השוטים להמשיך לנסות לשקר אותם ואותנו.
יישר כוח לרב אליהו
שירה | 29-05-2019 10:59
בכל הפרשות שבהן רבנים הוציאו לאור פרשיות כאלו בציבור הדתי התברר שהם צדקו. כך היה בפרשת מוטי אלון ובפרשת עזרא שיינברג. כשרב ברמתו של הרב אליהו מפרסם דבר כזה זה נעשה רק אחרי שהוא שוקל את הדברים בצורה ראויה ולראיה שהוא לא הזדרז להוציא פסק כזה וכשסבר שהרב טל עשה. תשובה הוא לא פירסם את הדבר. רק אחרי שהוא חזר בו מהסיכום והרב אליהו הבין שהסתבך גם עם נשים נוספות הוא פירסם זאת ווודאי שלא היה עושה כן אם לא היה משוכנע גם בשל חשש לשון הרע וגם מחשש תביעת דיבה. מקווה שכל החסידים השוטים של הרב טל יתפכחו כמו שקרה לחסידי הרב אלון לבסוף.
32
כל הכבוד לרב אליהו שמציל אותנו שוב מעבריינים!
אלעד | 29-05-2019 10:42
גם תלמידי הרב אלון והרב שטיינברג ועוד היו בהכחשה בהתחלה.. סוף האמת לצאת לאור!
33
בושה
שרה | 29-05-2019 10:47
הרב אליהו כאביו זצל צדיק גמור.אדם כזה יכול להיות אור לגויים.אני מאמינה לכל מה שיוצא מפיו של הרב הנערץ.וטל שמואל שאינו רב בעיניצריך ללכת להצטנע ולא לדבר סרה על אנשים שהיו יועציו.תחזיר את המפתחות ולך לגלות. בושה וחרפה!
34
כנסו לקרוא מה מרכז טיפולי של הרב טל כותב:
ציון | 29-05-2019 10:48
מרכז טיפול תורת החיים הוקם עי הרב שמואל טל בעקבות צורך הולך וגובר מן השטח למתן מענה תורני אמיתי לבעיות אישיות ומשפחתיות, מתוך מחשבה ורצון לעזור לאנשים להתחבר אל עצמם ולהתמודד עם אתגרי החיים. הרב מלווה את פעילות המרכז מקצועית ותורנית באופן אישי, וברוך ה' החזון מתגשם מול עינינו.
מה זה אומר
יונה | 29-05-2019 11:19
שלכן מותר לרב ליעץ לנשים באופן פרטי וקבוע ולאכסן מידע אישי של מטופלים במחשבו הפרטי? ממש תלמיד חכם ששקוע בתורה
35
שמואל אליהו לא ראוי להיקרא רב!!
הלב | 29-05-2019 10:48
האם ככה דנים דין של תורה? איפה הקדושה שקיבלת מבית אביך? האם אתה דיין? אם עד עכשיו תפסתי ממך עכשיו כלום!! לא מכירה את הצד השני ויכול להיות כי הוא לא נקי. אבל עדיין!!! גואל נפש של התנהלות!
שמואל אליהו
'רב' עם כולם | 29-05-2019 19:49
מי שאינו ממתין לפסק דינם של גדולי ישראל שהודיעו שהם דנים בעניין ותוך שבועיים יוציאו פסק דין, אינו יכול להקרא רב ואפילו לא יהודי מאמין
עפר לפיך, חצופה.
נתנאל | 29-05-2019 14:58
בינתיים בכל המקרים בהם הרב עסק, הדברים יצאו לאור לעיני כל.
נכון
אברום | 29-05-2019 12:14
הרב אליהו הוא גואל נפש ואתה גועל נפש
36
שקריו של הר"ש אליהו שליט"א
דניאל | 29-05-2019 10:50
ואולי יסביר לנו הרש אליהו איך הוא זה שביקש שיהיה בית דין, וכעת הוא מפוצץ את הפרשה לפני שהבית דין בכלל דן בעניין? האם זה לא ניסיון שפל להטות את דעת הדיינים ולהלך אימים עליהם? הרי אם הוא היה בטוח בצדקת טענותיו כלפי הרב טל הוא היה אמור לשבת בשקט שעד שידון הבית דין. כל ההתנהלות העבריינית שלהם מראה שהם לא הולכים להקישב לבית הדין אם יפסוק לטובת הרב טל. על כן לדרך השקר של הרש אליהו אי אפשר להאמין
אל תהיה חסיד שוטה
אלי | 29-05-2019 11:16
ממתי מותר להוציא לעז על רב אם אתה לא מסכים לדרכיו ולפסקיו.
37
יש מצב
מאיר | 29-05-2019 10:52
לפרסם רשימת רבנים שאפשר ללכת ולהתייעץ איתם?
38
הציונות הדתית והחרדים התגלו במערומיהם
אור הרמבם | 29-05-2019 10:53
הסיבות לכך כתובות באתר אור הרמבם.
מאמר
אור הרמבם | 31-05-2019 1:00
אם אפשר קישור למאמר שמסביר סיבות הדבר
חזק וברוך!
ד | 29-05-2019 12:33
התגובה שחיפשתי :)
39
פתאום הרב אליהו משנה את דעתו ולא מקשיב לבי"ד?
מגיב | 29-05-2019 10:57
פרשה תמוהה והתנהלות תמוהה. חבל שכך מנוהלים הדברים.
אולי בגלל שהקהילה
אלי | 29-05-2019 11:14
מנסה עכשיו להתרים כספים ומכפישה כל מי שמדבר על הרב לכן הרב רואה שאין ברירה אלא לפרסם את האמת
40
מה יהיה על הרבנים
ציון | 29-05-2019 11:03
בושה וחרפה.מהנקורה במחוזותינו.הרבנים האלה עדיין לא מבינים שהם הורסים ציבור שלם ובמיוחד הנוער שלנו...לא פלא שיש דתלשים וכו
41
מיסטר מוקיון טל
יוסף | 29-05-2019 11:10
כל הכבוד, הרב שמואל אליהו. בין הבודדים אם לא היחיד שעומד בפרץ. ללא מורא. ללא חשבונות של: כבוד, מישרה, ממון ושאר מירעין ביישין להקת החנפנים. וכל מי שבידו למחות ולהעיר קינאה יעשה זאת. חובה עליו לעשות זאת! מין הגדול ועד הקטן. להשמיע קול: צעקה, כאב , אכפתיות. ובמיוחד ״רבנים״ שיודעים היטב וממלאים פיהם שתיקה. או מתעלמים ואף כאלה שיוצאים להגנתו של המטונף והשחקן עם לבוש התפילין לראשו, הליצן: טל! די די דיייייייי די למשחק, לפחד, לכאילו, להכות ברע בעודו באיבו. לא לחזור על הטעות שנעשה עם המטונף: מוטי אילון. ושפורום תקנה הודו שטעו שמהתחלה לא נקטו צעדים חמורים. וכמוהם: ברלנד הרשע והנואף והגנב. ועכשיו עוד כוכב מירושלים: מיסטר ינון יונה. שגם אני ואישית לצערי ״טעמנו״ את ״ייעוצו״ בעינייני אישות.
הרב שמואל
טל | 11-05-2020 23:50
איזה רשע יוסף הזה
42
חומץ בן יין
תלמיד שהאמין בהתחלה | 29-05-2019 11:15
לרב שמואל אליהו: האם גם בו שגה מור אביך כמו שיינברג? ראה מה הרב מרדכי אליהו כותב על הרב טל בהסכמה לספריו ההלכתיים? 'יפה למד ויפה לימד, וכל מין דין כתובו לנא. ויהי רצון שחפץ ה' בידו יצלח וירחיב גבולו בתלמידים, וכל אשר יפנה ישכיל ויהי ה' עימו כמו שאמרו חזל על דוד המלך שהלכה כמותו. ויתבדרון מיליה בבית כנישתא ובבי מדרשא אכיר. כדאי לך לקרוא שם את כל הכתוב גם בהתחלת הדברים, בשבח שיטתו אליבא דהלכתא. איפה האמון המוחלט שלך ברוח הקודש של אביך? את כוחך הפוליטי קיבלת בזכות גדולתו של מור אביך הקדוש. ועתה אנו רואים את מה שהזהירו אותנו חכמים, שלא כל מי שאביו צדיק הופך להיות כמותו בלי עמל. הנה עכשיו יצא המרצע שלא אמת התורה ובית דין חפצת, אלא אינטרסים שפלים פיתוי אותך לעקוף את כל הלכות לשון הרע, ואיך מתבצע דין, ומתי מותר לפרסם על יהודי קדוש דברי בזיון. עקפת את כל אלו בפס לבן, בטרם בית הדין יוציא את אמת בירורו. נפנפת כל הזמן באחריות הציבורית. האם זוהי אחריות?????
אם בדברי מרן הגרמ אליהו עסקינן
לתלמיד החצוף | 29-05-2019 15:01
אני מציע שתלך ללמוד מעט מדברי הרב על בנו שליטא.
תראה מה הרב שפירא כתב בהסכמה
דוד | 29-05-2019 14:08
הכל יפה, ללמוד, אבל להלכה רק שוע ונושאי כליו. אין חכם כמו הרב שפירא, הכיר את תלמידו.
43
אוי לנו מנביאי שקר
יהודי | 29-05-2019 11:18
מתברר שהרב טל סוטה קטן. והסביבה הקרובה שלו תומכת בסוטה. תתבביישו לכם, אנשי שקר. ההתנהגות שלו ושלכם לאחר מעשה היא רשעות ותתנו את הדין על כך ביום מן הימים. ה הוא המלך. לא הרב טל...
יפה לך, מאמין לכל שטות שנאמרת
דוד | 30-05-2019 20:42
אם אני רב גדול אז מותר לי ללכלך על אנשים בלי לשמוע כראוי? ומותר לאנשים לשמוע לי? תלמד הלכות לשון הרע לפני שאתה מאמין וסוחף את עצמך לעזאזל
44
שמואל טל
למה לא | 29-05-2019 11:18
אדם שרשרת לשמו תואר רב ועשה מעשה חילול השם.. יתירה מכך שנתן עצות איוולת ורוויות יצר הרע, במיוחד לנשים... לא ראוי לשם רב. שמואל טל היקר, מי שפשע זה אתה. הרב שמואל אליהו, הוא לא יברך אלא הסמכות השיפוטית של הקלקול שלך. הוא לא צריך לתרץ. אתה צריך. אם ירא שמים אתה, לך לארץ גזירה ותמרק את עצמך. אם ירא שמים אתה. מעשיך יוכיחו. בינתיים? בוש והיכלם לך. בוש והיכלם. חילול השם!
45
גם רוח הקודש של
תושבת גוש קטיף | 29-05-2019 11:19
אבא שלו הטעתה אותנו כשאמר היה לא תהיה.. מריח כמו משהו אישי של הרב אליהו נגד הרב טל..
46
לא השארתם ברירה
ישתבח שמו | 29-05-2019 11:24
תודה לקבה. לצערנו שככה.
47
ה׳ יחזיר את כולנו בתשובה ויעזור לנו להלחם ברע
יצחק | 29-05-2019 11:25
יהי שלום בחילך שלווה בארמנותיך אמן .
48
מתי תתעוררו ותבינו שהשיטה שלכם רקובה
חילוני | 29-05-2019 11:34
פעם אחר פעם אתם נופלים עם מנהיגים סוטים צבועים ומנוולים, למה? מה קורה לשיטה שלכם?
49
בושה
מירית | 29-05-2019 11:38
אבוי לאשתו של טל אבוי לילדיו, אבוי לציונות הדתית. פרשת קופולוביץ , שיינברג, אילון. אבוי לדור שאיבדו מנהיגים. עליהם להיות בבית האסורים עם גברים בלבד!!!!!!!!
פחח, אצל החילונים וגם אצל החרדים הדברים האלה
3ק | 29-05-2019 12:55
קורים יותר.
50
מה עושה את הרב שמואל רב?
דניאל | 29-05-2019 11:40
הוא כתב על עצמו באתר כיפה שהוא לומד פעם בשבוע בליל שישי.. לא יודע, הגס ליבו בהוראה - שוטה רשע וגס רוח הוא היה אומר אל תהי דן יחידי יש לי הרגשה שהרב שמואל אליהו הוא בכלל אלוף בפרסום ופחות בהלכות... מפיל ראשים סדרתי...
וזה באמת לשון הרע
שלמה | 29-05-2019 12:06
זה שאין לך כבוד לחכמים זה בעיה שלך תחסוך מאתנו
הרב שמואל אליהו
אברך בישיבה | 29-05-2019 12:05
לא יכול להתנצח בהלכה אפילו עם אחד מרבני הישיבה, וגדולי תלמידי החכמים שלומדים בה. בן של רב גדול יכול להיות פוליטיקאי בקלות, אך לגדול בתורה כמו אביו הוא צריך לעמול על התורה.
51
איזו עליבות!
יהודי | 29-05-2019 11:41
עלוב עלוב עלוב. גם אם רוצים לומר דברים נגד יש צורה ודרך לעשות את זה. לא ככה מדריכה אותנו התורה. וכשהצורה של כל מה שנעשה זה להט של אש.. להפליל ולהוציא לאור ברור שנדרשת זהירות כפולה מלקבל את הדברים הנאמרים. בואו נחכה לשמוע את פסק הבית דין ולא חלילה ניפול שוב במחלוקת קורח ועדתו שגם היה מגדולי הדור ונפל נגד משה ואהרון..
52
כל מקום שבו אני רואה הערצה עיוורת לרב אני בור
יהודי | 29-05-2019 11:44
המבנה הקהילתי הזה הוא מתכון לאסונות
53
הרב אליהו
עופר | 29-05-2019 11:48
הרב אליהו הוא איש אמת וכל הרבנים למיניהם המשמשים בנפשם וההוזים בנפשם מטעים את הציבור הטיפש שנוהה אחריהם כעדר מטופש. אין מחילה על חילול השם הגדול. חיזרו בתשובה
54
כל הכבוד לרב אליהו!
רחל | 29-05-2019 11:51
אמיץ וישר. לא חת מפני איש
55
מה האמת לגבי היעלמות המחשב של הרב טל
דורש אמת | 29-05-2019 11:53
אם הרב טל נקי כפיים, אז אנא שימסור את מחשבותיו לרב וייס ולצוות הרבנים. כולנו נשמח להיווכח הניקיון כפיו. בנוסף, מה יכולה להיות העילה להתנהלות הרב אליהו בפרשה. הרי אינו יריב אומבריה פלוגתא של הרב טל ועד כה נהג תמיד בעיניינים ובניקיון כפיים.
56
הרב שמואל מדבר רק אמת .. וכל המלעיזים שתיקה
עמר אורי | 29-05-2019 11:55
אם לא היה מפרסם מי היה יודע ? ולחוצפנים הרב חס וחלילה משקר אין להם יראת השם..רק ברבנים
57
הסיפור תמוה בעיניי
דנה | 29-05-2019 11:59
אם האישה קיימה יחסי מין עם הרב טל הרי היא בפירוש אסורה על בעלה ועל בועלה...כלומר שלא היתה יכולה לעולם לחזור לבעלה והיא אכן התחתנה איתו בשנית.מוזר מאוד,לא מובן!!!!לא כדי להסיק מסקנות נמהרות.האמת נעדרת בדורנו.
תגובה
אני | 29-05-2019 13:35
נאמר במפורש שלא היה שום קשר אינטימי בין הרב טל לבין המתלוננת. מדובר בקשר אישי ללא שום נגיעה פיסית. גם המתלוננת אינה מדברת על קשר של מגע פיסי. התלונה על קשר נפשי.
מאיפה הבנת שהיה קשר אישי?
מורה ללשון | 29-05-2019 13:21
יש תרגיל פסיכולוגי שהמוח משלים דברים לבד בלי שיהיו כתובים כאן זה לא עובד נשמה
58
כל הכבוד לרב אליהו
חיים | 29-05-2019 12:00
שומר משמרת הקודש... איש על העדה שמציל את עם ישראל מקוצים שוטים !!!
59
מחאה על בזיון תלמיד חכם
שלמה | 29-05-2019 12:02
אני מבקש מהרב אליהו לזכור את פרשית הדין תורה אצל הרב ליאור בקשר לדירה בירושלים ואת הפרשיה של הנפקת תעודות רבנות מזויפות ולחשוב האם פרשיות אלו פוסלות את המעורב בהם להיות רב. וכשם שכתר דן את המעורב בפרשיות אלו לכף זכות כך ידון את הרב שמואל טל לכף זכות.
60
סיפור מהבעשט
נ נח | 29-05-2019 12:03
אמר הבעשט מי שימנע את עם ישראל מהגאולה יהיו הרבעס שיהיו באותו דור. והם יהיו כמו צאק מאק(שום שום באידיש) מובא בספר הר ברכה לרבי מקומרנא
61
סיפור מהבעשט
נ נח | 29-05-2019 12:03
אמר הבעשט מי שימנע את עם ישראל מהגאולה יהיו הרבעס שיהיו באותו דור. והם יהיו כמו צאק מאק(שום שום באידיש) מובא בספר הר ברכה לרבי מקומרנא
62
סיפור מהבעשט
נ נח | 29-05-2019 12:04
אמר הבעשט מי שימנע את עם ישראל מהגאולה יהיו הרבעס שיהיו באותו דור. והם יהיו כמו צאק מאק(שום שום באידיש) מובא בספר הר ברכה לרבי מקומרנא
63
פרשייה נוספת
ממה | 29-05-2019 12:05
אין צדיק מהרב אליהו!!! ישר וירא שמיים!! מטיפול אישי בפרשה חמורה הרבה יותר!!!!
64
יהודה גליק קיבל הנחת סאלב, בגלל הפרשה הזו
בר | 29-05-2019 12:05
משפחת טל השתיקה את פרשת המאמנת המינית של יהודה גליק, כי רצתה שקט. כך בפרשה שלו, שהושתקה במכון המקדש.
65
הרב אליהו
Yos | 29-05-2019 12:06
צדיק וישר תומכי טל, מה קורה לכם? לא הייתם כאן בשנים האחרונות עם הפרשות של שיינברג ואיילון תפתחו את העיניים, כמה שזה קשה ויפה שעה אחת קודם! מספיק עם חסידות שוטה, כמה דוג' עוד נצטרך?
66
אם זאת היתה אישתי
דורש אמת | 29-05-2019 12:10
אם זאת היתה אישתי הייתי שולק לו את הביצה השמאלית.. איפה היה הבעל המ*גר הזה בזמן שאדי*ט משחק אם אשתו?? אשמח לתשובה
מנסה להתקרב
יהודי | 11-05-2020 23:53
לא מדברים כך
67
כשלא מלמדים מה ההבדל בין מרא דאתרא לרה"י
יוחאי | 29-05-2019 12:14
.
68
לא נעים
אח | 29-05-2019 12:27
פרסמו על שהשליכו ביצים על ביתם. אולי הם רוצים לעורר את רחמי תלמידיהם הטועים
69
הרב טל
גקי | 29-05-2019 12:28
כל מי שמאמין ברבנים הוא בסוף נופל בפח ואלה אנשים מסכנים התמימים לרבנים או לב אנשים אכזריים היום תעודת רב זאת תעודת שחיתות
70
תזהרו בכבוד הרב חכם ש אליהו!!!!הי״ו
פינחס הוא אליהו | 29-05-2019 12:37
גדול האומה. בנשק מבוזה נרדף קנאי הקדושה לא יודע מה קורה כאן , הרב שמואל אדם לא קטן בחשון המעטה. אבל שחברה גם משם יזהרו לא להכניס ראשם ומשרבט על הרב שמואל שליטא. הוא מיוחד שבמיוחדים והזלזול של כמה מכונים חרדים גם וכיסי שמפחדים מהגודל אור שלו.
71
איכסה לשון הרע מסריח
שלומי | 29-05-2019 12:39
גועל נפש של רבנים עשה או לא עשה מה עניין של כל עם ישראל לשמוע את הפרטים.. כל הגלות והשנאה של עם ישראל בגלל המנהיגים של שקר. לא סתם אמר מי שאמר. מפורסמים? של שקר. אני לא מקבל כלום גם אם עשה או לא עשה לא מעניין אותי. וגם את הערבי שרוצה להרוג אותנו לא מעניין אם דתי או חילוני אם עשה או לא עשה.. אבל אותנו מעניין. כי אנחנו טפשים
היפי רואים שאין לך דעת תורה
יהודה | 29-05-2019 13:01
לא איכפת לך כלום לך תלמד קצת הלכה יתחיל להיות איכפת לך
72
טוב שיש את הרב שמואל אליהו, לפחות אחד שאפשר לסמוך עליו.
משהי | 29-05-2019 12:59
את טועה. פורום תקנה מטפל.
יודעת | 29-05-2019 15:09
את לא יודעת איך פורום תקנה פועל. פורום תקנה פועל קודם כל כשאין התכנות פלילית אך יש פגיעה בנורמות המקובלות בעולם הדתי והאנושי. כשיש התכנות פלילית הוא קודם כל מדווח לפרקליטות ומקבל את אישורה של הפרקליטות לפעול.
73
שמוליק אבא שלך מתהפך בקבר
אסף | 29-05-2019 13:11
שמוליק אבא שלך מתהפך בקבר
ובערת הרע מקרבך
ggg | 29-05-2019 14:16
יש דבר חמור יותר בעשרת הדברות שביימנו אנשים בכלל לא שמים לב אליו. לא תחמוד אשת רעך, לא תחמוד בית רעך שורו וחמור וכל אשר לרעך...לא לחינם הסיפור של דוד ובת שבע מפורסם בתנך לך תלמד מה הוכיח אותו הנביא ומה קבל דוד עונש על כך למרות שעשה תשובה ולא עבר על איסור עריות והייתה מותרת לו...
74
התיאוריה שלי שוב מוכחת
בשלב זה אנונימי | 29-05-2019 13:15
הציבור הדתי לאומי חסר מסורת. כל פעם צומח לו איש אחר, רב, שיש לו כוחות מיוחדים או תכונות מיוחדות שסוחפות אחריהן ציבור גדול. כל מיני אנשים שאין להם בית אב. ממציאים תורה משל עצמם וזה חשוד. הרב בני אלון - המציא תורה חדשה והסתבך. שיינברג - המציא תורה חדשה והסתבך. עכשיו הרב טל - יש לו תורה חדשה והנה הוא מסתבך. לכו לאנשים שמעבירים תורה עם בית אב. יהיו מהר עציון, יהיו ממרכז הרב ובנותיה, יהיו מכל אחד, אך אלה הממציאים תורה חדשה, זה יושב אצלם על משהו נפשי לא תקין. הנה זה קורה לנו שוב. אני חוזה את המקרים הבאים.
צא ולמד
אריאל | 29-05-2019 13:48
הרב טל חרדי, תלמיד של הרב שמואל אויערבך זצל
75
בושה למגזר
סיגל | 29-05-2019 13:15
ככה מי שלא מבין יכול לחשוב הבעיה שזה קורה בציבור החרדי ישר משתיקים את זה ומגלים את האישה מהארץ או שולחים אותה לאישפוז בכפיה בכל אופן מי שלא מבין את הכוחות הפועלים ישר יפסול מגזר שלם בגלל חוסר הבנה או יכולת להבין וחבל
76
במה דברים אמורים
שלמה | 29-05-2019 13:50
בדברים שבין אדם לחבירו אבל בדברי שמים אם לא חזר בו בסתר מכלימין אותו ברבים ומפרסמין חטאו ומחרפין אותו בפניו ומבזין ומקללין עד שיחזור למוטב.. רמבם הלכות דעות פו הז
77
הרב טל
משה | 29-05-2019 14:07
נראה מוזר שהרב שמואל כל הזמן פוסל רבנים אחרים אולי הבעיה אצלו?
78
תגובה
איתן | 29-05-2019 14:09
אם הרב אליהו היה ממתין להכרעה של הרב וייס, הייתי יותר רגוע. אבל מה שנכון, יותר מידי רוח הקודש עפה פה באויר. בכלל. כל רב שמייעץ ברוח הקודש צריך בדיקה אחריו, כי קרוב לודאי שהוא שרלטן במקרה הטוב ומכשף במקרה בפחות טוב.
79
הרב אליהו היקר
אחד ממאות תלמידים | 29-05-2019 14:14
לא ברור לי למה אתה מנסה לפרק קהילה של מאות בתי אב בריאים, ובית מדרש של תורה לשמה בכמויות שעם ישראל ככ זקוק להם. אתה כובש במות ציבוריות בשנים האחרונות, מפרסם בערוצים שיחות ודעות, ומתוך המקום הזה, עם הרייטינג שצברת בנושאים האפלים שחשפת, אתה נכנס בקלות ראש גדולה להפיל קהילה ענקית ועוצמתית בישראל מלאה תורה ויראת שמים. עם טענות שאף אם ההזויה שבהם נכונה, אסור לך בכזה חוסר אחריות ל'פוצץ' בצורה תקשורתית גסה, בחוסר עדינות ורגישות. האכלת כעת את ערוצי התקשורת הכי מגעילים במזון העכור שממנו הם ניזונים, איך תחזיר אחורה את חילול ה' שאתה גורם. על בזיון תלמיד חכמים חובה למחות, וה' ישלם לך כפעלך. מה אתה מחפש? לאן אתה חותר? בא ונעבור אחד אחד על שיעורי הרב טל ורבני המוסדות ונראה יחד איזו תורה אתה רוצה למחוק שלא תמשיך ולא תשמע יותר! הפוליטיקה הטתה אותך ברוב לקחה. חזור בך!!! שוב בתשובה!!! אתה ממיט חו אסון על עם ישראל.
אולי זה בא כי לא השאירו לו ברירה
שלמה | 29-05-2019 14:52
התנהלות שלא מראה על תלמיד חכם אלא על פושע שמתגונן ופוגע בכל מי שמדבר עליו
80
ובערת הרע מקרבך
ggg | 29-05-2019 14:15
יש דבר חמור יותר בעשרת הדברות שביימנו אנשים בכלל לא שמים לב אליו. לא תחמוד אשת רעך, לא תחמוד בית רעך שורו וחמור וכל אשר לרעך...לא לחינם הסיפור של דוד ובת שבע מפורסם בתנך לך תלמד מה הוכיח אותו הנביא ומה קבל דוד עונש על כך למרות שעשה תשובה ולא עבר על איסור עריות והייתה מותרת לו...
81
מעניין..
עניין של זמן | 29-05-2019 14:15
כמה זמן יקח עד שיתפרסם סיפור גם על הרב שמואל אליהו?
מי יפרסם?
אחד | 29-05-2019 16:00
אין מי שיפרסם
82
הרב אליהו רוצה להיות דמות על
שמואל ירושלים | 29-05-2019 14:33
המעשה של הרב אליהו חמור יותר מהטענות של הרב טל, בזמן אביו זצל כשהיו טענות כנגד רב מפורסם בעניני צניעות והרב זצל התנגד לאותו רב, הרב שמואל אליהו תמך באותו רב, זו מלחמה של שליטה וכבוד, תוך רמיזה והלבנת פנים של הרב טל, אני רוצה להזכיר הרב טל לא עבר על ההלכה, אפילו לא על איסור יחוד,
טעות. כן עבר על ההלכה
מדוייק | 29-05-2019 18:12
א. לא תחמוד. מעשרת הדיברות. ב. לתכנן את פטירת הרבנית זה מעשה מכוער. להגיד שהוא לא עובר על ההלכה? נבל ברשות התורה.
ובערת הרע מקרבך
עע | 29-05-2019 16:10
מה עם לא תחמוד אשת רעך... להזכירך זה בעשרת הדברות מפי הקבה..
לא עבר על הלכה?
אליהו | 29-05-2019 15:18
השם ישמור אותנו מדעותיך
83
התייעצויות
דוד | 29-05-2019 14:43
מציע לכל הציבור הדתי ולא דתי,אם צריך ייעוץ ללכת עם האשה, אם זה לרב או יועץ,לדבר פתוח על הכל,אין לתת לאשה ללכת לבד,לא משנה מי הרב ומה מצב הזוג,וגם לא לרבנים שמתעסקים בקבלה מסוימת,זה לא לשון הרע,זאת גמרא מפורשת,אין אפוטרופוס לעיירות,וגם מה שהיום מפיצים נשים על כל תזוזה או מילה של רב או יועץ,קשה להגיע לאמת,לכו ביחד זה הכי טוב.
84
אנשים שוכחים
איל | 29-05-2019 15:09
שיש סיכוי שנשים נפגעו ומפחדות לדבר. לכן חשוב לפרסם ולא לפחד מכלום
85
הרב אומר שבדק ומצא
אליהו | 29-05-2019 15:14
שהוא נתן שנים רבות עצות על סמך רוח הקודש ואנשים נפגעו.. לא מספיק לכם?! רק זה כשלעצמו מספיק כדי שאדם כזה יישב בבית. שיהנה מרוח הקודש שלו בביתו ובהסגר
86
רבנים רבנים נפלתם ושוב נפלתם ולא למדתם לקח ?
תמרה | 29-05-2019 15:21
מה עוד צריך להיות? זה מה שקורה שנותנים לרבנים לנהל את חיינו את מפלגותנו את ילדנו. רבנים שיעסקו אך ורק בדברי תורה וזהו זה.
87
אם הרב טל היה פונה לרב דרוקמן
נחום | 29-05-2019 15:22
הוא היה משאיר אותו ראש ישיבה,ומבקש ממנו למסור שיעורים באור עציון,הרב טל לא לומד היסטוריה? כשחוטאים כמו קופולוביץ ואלון יש מומחה לטיטוא...
88
הסרוגים-תשמרו על סייג הצניעות מביתה"ס
יהודי | 29-05-2019 15:37
כבר תקלה 2 יוצאת מבית מדרשכם. הרי אין אפטרופוס לעריות ולכן יש את הסייגים לצניעות. הפרדה,שידוכים ולא מפגשי ערב שבת בין נוער בנים לבנות. מה אתם מלאכים ללא יצר הרע??? הבעי'ה אצלכם שורשית בדרך החינוך וההשקפה ולא בסטי'ה או מעידה של איש פרטי שמעד!
לא פוסלים מגזר אולם החופשיות היא שיטה פסולה
אזרח | 29-05-2019 22:45
יראת שמים היא עבודה של כל מגזר,אולם הגיע הזמן לתקן את ההתערבבות בין בנים לבנות מגיל קטן. לא מעמידים נסיונות כשיטה! אתם ציבור איכותי וחובה לשים סייגים ולתקן פירצות. מלבד זאת, ההערצה שלכם לרב גובלת בתמימות. לא מדובר בצדיקים מלאך השם צבקות,אלא ברבנים שכבודם גדול,אולם הם בני אדם ולא מלאכים ולכן, תשמרו מרחק וסייגים. משהו לא מאוזן אצלכם ב2 מישורים , והבנות צריכות הדרכה והבנה שהחיים מורכבים. ורבים מהרבנים במגזר (ללא הכללה חו ועם כל הכבוד הראוי) שיפסיקו לחשוב שהם צדיקים גמורים ושיש להם רוח הקודש וכו'. בהחלט יש כבוד לתורתם אולם הם אנשים כערכנו, שהשקיעו בלימוד והגיעו להשגים, אבל צדיק זה מהות נפשית אחרת, וידע תורני וקיום מצוות לא הופך אדם לצדיק במהות. לדוגמא,כל הסיפור עם שיינברג הזוי ביותר. בנות או נשים נשואות לא אמורות לדבר לבד!!! עם רבנים. כללי ההלכה ברורים. אני מכיר מקרה מזעזע ממגזר אחר, שמנהיג קהילה שטיפל בשלום בית של מקורביו!!! התחתן בסוף עם האשה לאחר גרושיה, ובנוסף הבדל השנים בניהם כ25 שנה. מתי יפסק החילול השם הזה??? מתי תפסק התמימות הטיפשית הזאת? חובה לצאת בכללי צניעות, הן לרבני המגזר והן לנשים. ואל תסמוך על עצמך כלל. בכל הכבוד הראוי....ומחילה מראש על הדברים.
מה הקשר
שמשון | 29-05-2019 17:51
בציבור החרדי יש אפילו יותר מקרים שמעלימים מהציבור זה לא שייך זה קורא בכל מגזר השאלה למה מפרסמים ומה ההשלכות של הפירסום לצערנו אנשים חושבים כמוך לפסול ציבור שלם וחבל
89
ט
יהודי | 29-05-2019 16:24
צריך בד אמיתי שיבחן את הדברים ולהיזהר משמוש בתקשורת ובלשון הרע.... אני ממליץ על לערב את רבני הר המור הם באמת אנשים קדושים ותח עצומים ופיקחים...יש להם קבלות במשך עשרות שנים....חושים מחודדים וזהירות מחד וגבורה מאידך.
90
הרב אליהו...
ינקל | 29-05-2019 17:00
אם כול הרבנים שהוא מאשים מדברים של זנות בסוף יגלו שהוא הבעייתי האמיתי
נבואה לתנה ל...
יחזקל | 29-05-2019 17:53
לא חכמה לחמם אל תהיה לנו נביא תודה
91
התאווה
גבי | 29-05-2019 17:59
כשכוחה של תאווה משתלט על נפשו של האדם הדרך סלולה לאובדן.
92
בושה וחרפה
משה | 29-05-2019 18:17
אלה לא רבנים ולא נעליים. כל אישה שהולכת לרב מסתכנת כי הם נואפים שילכו כפרה על רבני מרוקו שהייתה להם רוח קודש. לרב טל יש עגבת לא רוח הקודש.
93
נקודה למחשבה
דורון | 29-05-2019 18:44
מעולם לא ראיתי דן יחידי, דן דיני נפשות....
94
2 תמיהות על האמור בכתבה
תלמיד בישיבה | 29-05-2019 18:57
א. לפני שלושה שבועות הרב אליהו אמר לתלמיד בישיבה (את הסמס ראיתי בעיניי) הרב טל וודאי לא נוכל. הוא אולי טעה ובוודאי עשה תשובה. מה השתנה מלפני שלושה שבועות? הרי הרב אליהו טוען שהוא כבר הרבה זמן יודע על כמה קשרים של הרב עם נשים. מה קרה עכשיו? ב. הרב אליהו לא שמע על הגמרא שאין דן יחידי אלא הקבה? איך הוא מרשה לעצמו לחרוץ גורלות בצורה כל כך חד משמעית, לבד, ועוד בשעה שבית דין מכהן יושב על המדוכה! למה אין לו אמון פשוט בתח?
95
מו"ר הרב טל
דוד | 29-05-2019 19:37
שמואל אליהו חסר תורה ומחפש כותרות בדמות 'חשפתי עוד רב סוטה', אני מציע לו שיפתח את ספר מור הרב טל שליטא, הוא לא יבין אפילו מהלך אחד, למה אצה לו הדרך? האם אי אפשר לחכות שבועיים עד שגדולי התורה שישבו בדין זה יוציאו פסק הלכה? הדבר אומר דורשני ומגלה טפח על מניעיו של שמואל אליהו
אכן
תלמיד | 29-05-2019 20:20
'שומו שמיים על זאת' מוציא הדיבה ר' שמואל אליהו יבוא על עונשו משמיים. מה המריצך כי תענה?
טיפש מטופש אתה מגיב 95
שמעון | 29-05-2019 20:18
רבך הרב טל עבר על התורה, עבר על ההלכה, יש לו דמיונות מהסיטרא אחרא ויצר הרע, אינו מלאך ואסור ללמוד תורה מפיו. אז סתום פיך טיפש מטופש מגיב 95, הפסק ללכת אחרי רב שלך הרב טל שבגד בקדוש ברוך הוא ובאשתו
96
שיינברג אלון טל
ניר | 29-05-2019 21:19
לפני 500 שנה נכתב ספר הזוהר, המכיל סיפורי בדים. עי משה דה לאון . רבנים לומדים קבלה חושבים שהם חצי מלאכים, לא יציבים בדעתם ובנפשם . לפני 500 שנה היו צריכים היהודים לאמץ את הרעיונות של ניוטון ללמוד על העולם , ולחתור לאמת בתוך המדע, ומתוך המדע. לא להתעסק בעשר ספירות שלא קיימות , לא מוזכרות במשנה ובגמרא. המשיח יבוא יעשה סדר, לא סומך על רבני הדור שלנו, עד שיגידו את האמת על רבי שמעון בר יוחאי מנוחתו עדן.
הצד ההיסטורי לא הכי חזק אצלך הא?!
אלון | 29-05-2019 23:47
השענותך על התושבע ותושבכ מבוססת על אותם כלים של מאמיני הזוהר.
פה מפיק מרגליות!
יישר כוח! | 29-05-2019 21:41
אשריך.
97
אז מה אם טל עשה קצת חים? הרב אליהו מלשן
גדסי שמואל | 29-05-2019 22:03
ד
98
תרגעו
יהודי | 29-05-2019 23:13
מזכיר רק שתרגעו כולם, אתם לא יודעים דבר וחצי דבר חוץ ממה שהתקשורת מאכילה אותנו. וחוץ מזה גם אם הדברים נכונים וגם אם לא-צריך לזכור שיש כאן בקהילה ובמוסדות המון אנשי קודש ואנשי תורה שחלקנ ו לא מגיעים לקרסולים שלהם. ואין שום סיבה לזלזל בכבודם או להפיל את הקהילה של הצדיקים האלה. אני לא מבפנים אבל מכיר מקרוב מאד ויודע מה אני אומר
התייפיפות בלתי פוסקת
ר | 30-05-2019 6:59
הבעיה שלכם שאתם קוראים לעצמכם צדיקים וקדושים. יותר חשוב לכם השם שלכם מהאמת... בושה
99
שמואל אליהו
חותה בגחלים | 30-05-2019 0:26
כל מי שמקרב נפשות להשם יתברך מיד מצמיד לו השטן את שמואל אליהו וחסל שעושה משפט שדה ואיננו מתנהל לפי ההלכה
100
"שזכות אבותם מסייעתן"
נתן | 30-05-2019 0:28
בואו נראה מה יגיד בית הדין, מה שבטוח שבין כה וכה אני מאמין לרב אליהו שליטא בעיניים עצומות כי מעבר לזה שהוא איננו איש שקר יש כאן טענת מה לי לשקר שהרי אין לרב אליהו שום אינטרס לגרום לחילול השם העצום שנוצר עקב הפרשיה אאכ יש צורך מובהק לפרסם את שנעשה. ותכלס, בינינו, גם מי שמקלל עכשיו את הרב אליהו עכשיו רגע לפני הפרשיה הוא העריץ אותו והיה משוכנע שהוא רב גדול, לכן סביר להניח שהטענה שהוא שקרן נובעת מהאומללות שאופפת כרגע את תלמידיו. כמובן שגם אני מצפה שפרשיה זו תיגמר בחפותו של טל אך בואו נהיה הגיוניים ונסתום את הפה עד שהיא תיגמר, או שלחלופין נאמין לרב אליהו שליטא שהוא רב גדול ירא שמיים שזכות אבותיו מסייעתו ולכע (גם לדעת תלמידי תורת החיים) הוא אינו שקרן כאמור
בתור אחת שמקורבת למשפחת אלון...
רעיה | 30-05-2019 9:38
גם שם הדברים התנהלו בצורה מחפירה, לא הלכתית ועם הוצאת שם רע וחילול ה' גמור.. נעשתה עוולה גדולה. לא צריך ללכת בעיניים עצומות, חוביתנו לברר ולהינצל מלשון הרע!
101
הרב טל
עמי | 30-05-2019 6:26
אם זה לא נכון שיגיש תלונה על הוצאת דיבה
הרב שמואל אליהו
רוצה הלכה | 30-05-2019 20:28
יש לו רייטינג חזק, אפילו אם הוא טועה יהיה קשה לצאת נגדו.
ניצול נשים במצוקה
א | 30-05-2019 11:35
חח בכיות ושקרים נו שיתבע מישהו כבר. רק מילים ריקות יש מהרב טל.
הוא באמת צריך להגיש הוצאת דיבה
הצלחה | 30-05-2019 9:37
המכתב מלא שקרים!! הבעיה, שעכשיו הרב שמואל טוען שהמכתב הוא טיוטא שלו שמישהו הדליף..... טעטעעע איפה משיח?!!
102
איך אתם לא מפחדים מהעולם הבא שלכם?
גאולה | 30-05-2019 9:49
רב בישראל לא אמור לרוץ ולפרסם מכתבי נאצה נגד רבנים אחרים בזמן שבית דין יושב ובודק את הראיות בשיקול דעת. מדובר פה בחילול ה'!!! רב בישראל אמור להיות זהיר מאוד מאוד מאוד שמדובר בחילול ה' יתברך! אין על זה כפרה.. הרב שמואל בטוח שהרב טל נוכל ופושע? שכוייח. תחכה שבועיים תפרסם אחרי פסיקת בית הדין. איך הוא דן יחידי ובכך מוריד מכוחו של בית הדין שיושבים בו דיינים שיראתם קודמת לחכמתם והם ניטרליים לחלוטין. איך רב בישראל גורם לפילוג אדיר בעמי? ולאש המחלוקת לדלוק? זהו רצון ה'? תהיו כנים עם עצמכם!!
יש בין דין ברקע!!! זו בדיוק הבעיה עם הרבשמואל
ברכה | 30-05-2019 13:00
.
כמה אפשר להשתמש בתירוץ קדוש
שלום | 30-05-2019 11:32
הוא מחכה ארבע שנים נשמה. ואין בית דין ברקע... כל יום שעובר יהודים מתרחקים והגאולה מתעכבת
103
לפי ההלכה לאחר שקיים יחסים אסורים אם אישה
בהנחה שהסיפור נכון | 30-05-2019 14:34
נשואה אסור לה לחזור לבעלה רק שאלה
מה אתה רוצה?
דניאל | 30-05-2019 16:48
.
104
דווקא מסר את המחשב ישר...
מישהו | 30-05-2019 17:10
בנוגד למה שכתוב ונכתב כאן הרב מסר ישר את המחשב שלו בתמימות רבה . אין לו מה להסתיר.
לא נכון
שכן | 30-05-2019 23:42
הוא לא מסר
105
מה יהיה איתנו
אני | 30-05-2019 18:09
עזבתי את הישיבה ..לא יכול ללמוד אם ראש הישיבה שהכי הערכתי סרח...מקוה שהבורא יתברך ימצא לי מקום שבו אוכל ללמוד מרבנים יראי שמים וצנועים אמתיים..אני כולי בצער וכאב מזה...
אחי היקר
חבר | 30-05-2019 23:46
כמו שנאמר כבר בטוקבקים אחרים תיקח את הטוב שקיבלת, תדחה את הרע. כולנו יהודים עם נשמה בגוף שטועים.. העולם מורכב. ה' אוהב אותך
אם אתה מאמין ללשון הרע לפני שבא בית דין ודן
לשון הרע | 30-05-2019 20:33
אז בהצלחה תמיד בהמשך החיים, (וגם בחיים שאחריהם..)
עצוב אין אפוטרופוס לאריות בגלל זה יש גדרי
ר | 30-05-2019 19:25
צניעות ולא סתם צריך להיות חרד לדבר ה כמה שצוחקים על הדוסים שהם מהדרים נשים .יתכן והם צודקים שומרים על הנשים ושומרים על עצמם ,גם אדם הראשון חטא .צריך לעשות גבולות. כמובן שאינני נכנס למה שכתוב כאן כי אסור לקבל לשון הרע. עד שמתבהר הדברים .אבל כבדהו וחשדהו. תשמרו על הצניעות צ כתוב אל תרבה שיחה עם האישה
106
תמווהה מאודדד
מעיין | 31-05-2019 1:30
למה הרב ליאור, הרב נבנצל ועוד בצד של הרב טל, ועם הרב אליהו אין אף אחד? ( סליחה שלא החשבתי את כל האנשי תקשורת והרב שרלו וכאלה) נשמע לי מוזר שהרב אליהו ככה לא אכפת לו מדין תורה.
תשובה
למעיין | 31-05-2019 10:11
אכפת לו מאד יקרה. פשוט הבריונים והמערכת המשומנת לא מאפשרים בית דין. זה לא כמות התומכים זה האיכות והאמינות. ה' יאיר דרכך.
107
לעשות תשובה
יהושע | 31-05-2019 1:54
את עניין התשובה מזכירים רבות ביהדות. אבל לעשות תשובה זה לא קל. במקרה שבית הדין יפסוק נגד הרב טל, לרב טל לא יהיה קל לעשות תשובה. אבל מינגד אם הבית דין יפסוק בעד הרב טל, אז לרב אלינו לא יהיה קל לעשות תשובה. כולי תפילה שלא משנה איזה אחד מהרב שמואל יתגלה כחוטא, אז הוא יעשה תשובה
אין שמחה כהתרת ספקות
משה | 31-05-2019 10:16
לנו הרבה יותר קל לעשות תשובה כי אנו רק אנשים פשוטים שרוצים לעשות טוב ולבדוק מה רצון ה'. הרב שחטא ולא ביקש סליחה ומעכב בית דין זה יותר רציני... אתה מבין? לך תברר תשאל את הבעלים של הנשים. תפעיל את המחשב והלב שה' נתן לך. ועל כולם צדיקים. הם לא פחות יהודים מרב גאון.
תבדקו
ליהושוע | 31-05-2019 10:12
יהושוע יקר יש לך אפשרות לברר את כל הפרטים ממקור ראשון ולבחון אינטרסים אל תישאר במצב של ספקות. דבר עם הרב אליהו.
108
ממתי הרב שמואל אליהו מתנגד
תמוה מאוד | 31-05-2019 10:17
לשימוש ברוח הקודש? הרי כשהוא רצה להיות הרב הראשי, אבא שלו הרב מרדכי פנה אישית לכל אחד מה12 שופטים לומר להם שהוא ראה ברוח הקודש שהבן שלו צריך להיבחר!!! זה לא נשמע מישהו שמתנגד ככ ... איפפפ, משהו כאן מסריח....
109
אני מחכה שיורידו את הלוט מעל האבידות בנפש
ממתין | 31-05-2019 14:40
שבישיבות הקו. חבל שלא מדברים על האבדות בנפש כמו על ההטרדות האלו
110
מה זה
אח | 02-06-2019 11:51
אם מישהו היה גונב ורוצח לא היו מחכים לבית דין. אז למה אדם שטועה ופוגע בנפשם של אנשים ובמשפחותם צריך לחכות שירכיבו מצורךו בית דין לפי שיקוליו?
111
כואב לחכות לבי"ד?!?!
מה קורה לו | 02-06-2019 15:55
קצת אמונה בדין תורה
112
עד אחד פסול
שכחתם את התורה?! | 02-06-2019 16:04
אל תדון יחידי
113
הרב שמואל אליהו שליט"א בנם של קדושים
דוד ואזנה | 03-06-2019 16:49
כל מי שחולק על הרב שמואל אליהו שליטא צריך לבקש ממנו מחילה והאם יעלה על הדעת שבנם של קדושים תצא תקלה על ידו חלילה וזכות אבותיו הקדושים מגנה עליו מרן עטרת ראשנו הרב מרדכי אליהו זצוקל ומרן הבן איש חי זצוקל והסבא מכדולי המקובלים חכם סלמן אליהו זצוקל שמרן הבן איש חי אמר עליו שנשמה כזו יורדת לעולם אחת למאה שנה וכו
114
אסקוזידו וטל צמד חמד
תורת החיות | 06-06-2019 7:56
שותפים עוד מהגרוש
115
כבוד הרב שמואל אליהו
מנחם | 07-06-2019 10:56
יפרסם הרב ברבים את מספר הנייד שלו .כדי שיודע לעיני כל .מה ידעותיו בתורה .כלל אצל הרבנים הוא להסתיר .
116
שקרים
ידידיה | 11-06-2019 11:14
אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו. הרב שמואל בחיים לא ידבר לשון הרע זה הוצאת שם רע אסור להאמין בשום פנים ואופן!!!
117
"לא תחמוד אשת רעך"
א | 12-06-2019 1:51
האיסור מעשרת הדברות הוא על עצם החימוד, גם אם לא נעשה מעשה
118
נראלי שהוא מפחד
משה | 12-06-2019 21:12
בה עכשיו שמואל אליהו מפחד, לא רק שהוא לא קיבל את מה שהוא רצה (שחברה שלו תקבל חצי מליון ושהרב טל יעזוב), עכשיו גם הוא הולך לקבל תביעת דיבה, וגרימת נזקים חמורים למוסדות ועוד..
119
ניסיתי ללמד זכות, אך הרב אליהו חצה את הקווים!
דוד | 16-06-2019 8:45
לא נירא ולא נפחד מרשעותכם ומדרכיכם. יושב בשמים ישחק וישלם לכם. כבר נתנבא עליכם דוד המלך, על דרככם ועל סופכם: יַכְרֵת ה' כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת. אשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ. הַוּוֹת תַּחְשֹׁב לְשׁוֹנֶךָ, כְּתַעַר מְלֻטָּשׁ עֹשֵׂה רְמִיָּה. אָהַבְתָּ רָּע מִטּוֹב, שֶׁקֶר מִדַּבֵּר צֶדֶק, סֶלָה. אָהַבְתָּ כָל דִּבְרֵי בָלַע, לְשׁוֹן מִרְמָה. גַּם אֵל יִתָּצְךָ לָנֶצַח, יַחְתְּךָ וְיִסָּחֲךָ מֵאֹהֶל, וְשֵׁרֶשְׁךָ מֵאֶרֶץ חַיִּים, סֶלָה. וְיִרְאוּ צַדִּיקִים וְיִירָאוּ, וְעָלָיו יִשְׂחָקוּ: הִנֵּה הַגֶּבֶר לֹא יָשִׂים אֱלֹהִים מָעוּזּוֹ, וַיִּבְטַח בְּרֹב עָשְׁרוֹ, יָעֹז בְּהַוָּתוֹ. וַאֲנִי כְּזַיִת רַעֲנָן בְּבֵית אֱלֹהִים, בָּטַחְתִּי בְחֶסֶד אֱלֹהִים, עוֹלָם וָעֶד.
120
מי שמוציא מכתב כזה, גם אם הכל אמת
משה | 18-06-2019 1:01
אין לו חלק לעולם הבא. פשוט לא ייאמן שכך עושה רב בישראל!!!!!!!!! ובפרט שבכלל לא מדובר פה על משהו שקרוב למגע באותה אישה. פשוט חרפה.....
121
לקרוא את המכתב
אברהם ועקנין | 27-06-2019 23:50
אם קוראים את המכתב של הרב שמואל אליהו,שהוא אישית טיפל במקרה של האשה שהתגרשה עוד לפני ארבע שנים,אז ברור שלצערינו הרב הזה אינו ראוי להנהיג עוד בשום צורה.זה פשוט שכל ישר של אדם לא צריך להיות חכם גדול להבין את זה!
122
סייג לחכמה
ישראלי | 08-07-2019 10:37
במקום להתנצל בבושה הרב טל ממשיך דרך הדוברת?! (לא מאמין שהעא עדין מוכנה להתבזות ולשמש בתפקיד המחשיד) ומשחרר הודעות צדקות. והתלמידים כעדר תועה נאחזים בקש על שפת המצוק. דוגמא מסבירה לדברי חכמים על האמת הנעדרת וחוצפה יסגי
123
שמואל אליהו הרשע...
מתוך הלב שלי... | 27-12-2021 23:46
שמואל אליהו הרשע והאכזרי. אין לך מושג מה אמת ומה שקר אתה לא מפסיק להפליל רבנים קדושים בלי לדעת מה האמת ואתה גם לעולם לא תוכל לדעת מה האמת כי רק ריבונו של עולם הוא הדיין האמיתי. אין לך מושג בכלל מה זה להתעסק בחשבונות שמיים. ואם אתה כל כך דואג לאנשים וכל כך לא רוצה שהם יפגעו אז הנה אני יכולה להגיד לך שאתה גרמת לי אישית לבכות כל כך הרבה ופשוט פגעת בי ודקרת לי את הלב. הרב טל הצדיק והמתוק הוא במקרה סבא שלי הכל כך אהוב. אני בחיים לא יצליח לסלוח לך. אמן והאמת תצא לאור. ה' יתברך בבקשה תושיע אותנו. וסבא היקר שלי. אני פשוט אוהבת אותך.....
כנראה לא ראית מה כתוב ביומנים
משה | 03-01-2022 1:03
איאיאיאי מי שיודע מה כתוב שם כבר יודע את האמת המרה והעצובה והראייה שכולם עזבו את קהילת תורת החיים
124
גמר את חיים ולדר, ולפני זה ניסה לגמור את הרב
חי | 29-12-2021 0:55
גמר את חיים ולדר, ולפני זה ניסה לגמור את הרב טל, הרב שמואל אליהו איש מסוכן
איזה קשקושים והבלים
משה | 03-01-2022 1:02
איזה קשקושים והבלים
125
היצר הרע ניצח
ניר | 11-03-2022 11:39
אם יהודים רבים מבזים אחד את השני ומעיזים חוצפה כנגד רבנים אז היצר הרע הוא בימאי טוב והשחקנים עובדים בכפיה אצלו , הלו לשון הרע ודיבורי ביזוי גרוע משלוש עבירות שבתורה יחד מעבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים הרב טל הלך או לא הלך עם אשת איש זה ימים יגידו בנתים רצחתם , גיליתם עריות והשתחוויתם לפסל , ועוד ועוד ...