פנו אלי בני תורה המלמדים במוסדות חמ"ד את לימוד התנ"ך, שנתבקשו ללמוד וללמד תנ"ך בשיטה חדשה שיש בה לקרב את התנ"ך לנוער, והראו לפני מי המרצים ואת פרסומיהם על התנ"ך.
ראיתי רק חלק מהמאמרים ונמנעתי מלהמשיך לקרוא כדי לא להכשל בקריאת דברים אסורים, לפי שיש בדבריהם בזיון התורה וזלזול באבותינו הקדושים, כל השיטה שקוראים לה "למוד התנ"ך בגובה העיניים" לא רק שבטעות יסודה אלא שהיא מקעקעת את יסוד האמונה וקדושת עם ישראל, ושומר נפשו ירחק מהם.
על ההבדל בין הדורות הורו לנו חז"ל "אם ראשונים כמלאכים אנו כבני אדם, ואם ראשונים כבני אדם אנחנו כחמורים" (שבת קי"ב) …
וכוונת חז"ל במאמרם, אם ראשונים כמלאכים, שכוח ידיעותיהם, קדושתם, קירבתם להקב"ה ולאמת אינם בתפיסתנו כלל, ואין לנו תפיסה ביחס לגדלותם הרי אנו כבני אדם, ואם נחשיב קדושתם, ידיעתם, וקירבתם לאמת כמושגי אנוש, והם כבני אדם, הרי אנו שחסרים לנו תכונות אלה, ואין לנו כל מושג בקדושתם ובידיעותיהם, כחמורים, כפי שחמור חסר לו מושגי יסוד שיש לבני אדם, ועל כן אין לנו לנסות ולהעריך, או לדמות תורתנו לתורתם.
לצערנו אותם שחושבים את הראשונים כבני אדם, ובפרט את האבות הקדושים בגובה העיניים כבני אדם, מבקשים ללמד תורה את ילדי ישראל כשאין להם כל מושג בקדושתם ומעלתם של אבות האומה, וח"ו לתת בידם את חינוך ילדי ישראל.
והראו לי שבמגמתם לא רק ללמד תנ"ך בשיטה חדשה, אלא שכל חינוך ילדי ישראל עובר ח"ו למגמה חדשה. ראיתי הצעה לחוברת לנוער שיש בה כדי ללמד על טעות ביסודות התורה, בחוברת סדרת שאלות שעל תלמיד לציין, מה דעת ההלכה ומקביל מה דעתו האישית. פרוש הדבר, שמחנכים את הילד מקטנותו שדעתו האישית חשובה גם כנגד ההלכה, וח"ו לחנך בדרך זו שדעת האדם היא הקובעת.
איני מבין איך יהודים שאומרים בכל יום, ש"אתה חונן לאדם לדעת" ומאמינים שכל הדעה וההשכל מאיתו יתברך, יכולים לחנך את הילד שדעתו ושיקוליו שקולים כנגד דעת תורה.
ראיתי שרבנים גדולים כבר התריעו על כך ואף מחו בראשי החמ"ד ואמרתי שחייב גם אני למחות על כך ולהזהיר את כל מי שחינוך בניו יקר לו להשמר מטעויות אלה, ועל מחנכים אלה נאמר "מה לך לספר חוקי ותשא בריתי עלי פיך" (תהלים נ'), ולצערנו כל עוד לא פורסמו דברים אלה החרשתי, אולם עתה חל ההמשך כהמשך הכתוב שם "דמית היות אהיה כמוך" ורצונם ללמד ילדי ישראל, ועל כך מחובתינו להוכיח ככתוב: "אוכיחך ואערכה לעיניך" אני תקוה שיתוקן הדבר 'והאמת והשלום אהבו'.

מה דעתך בנושא?
5 תגובות
0 דיונים
לא יעזור לכם כלום אתם מפסידים בכל המערכות (חוץ בווינט ומקור ראשון): עולם הישיבות והמכינות כבר מזמן בשליטת בתי המדרש של הרב קוק (מישהו יודע כמה תלמידים יהיו בשנה הבאה...
לא יעזור לכם כלום אתם מפסידים בכל המערכות (חוץ בווינט ומקור ראשון): עולם הישיבות והמכינות כבר מזמן בשליטת בתי המדרש של הרב קוק (מישהו יודע כמה תלמידים יהיו בשנה הבאה בגוש ובפתח תקוה? רמז: לא הרבה); לימוד תורה לנשים שהותחל על ידי קולך ולינדבאום נשלט בידי מדרשות הרובע ובניין שלם; ועד עכשיו פשוט לא היה אלטרנטיבה לתנ"ך אז המורים (שהיו זקוקים אגב לגמול השתלמות) הלכו להרצוג. אתמול נפתח כינוס תנ"ך אלטרנטיבי מתוך יראת שמים ו(שהיה מוגבל רק לנשים) וכבר הגיעו 300. עוד 5 שנים היחס יהיה לטובתם כמו כנסי בניין שלם לעומת קולך. קשה. קשה להיות לייטי בימינו. החרדלי"ם משתלטים. איזה באסה. לא נותר לנו אלא לסמוך על צופי סיינפלד בלילות (בית הלל). אהה, והכי חשוב: לא לשכוח להוסיף אנחה: "אחח. איך אפשר להוסיף שנאה בימי החורבן... אמנם אנחנו רפורמים שבזים להלכה ולרבנים ועושים מה בראש שלנו, אבל איך אפשר לצאת נגדנו? הרי אנחנו בימי החורבן. אחח...
המשך 17:55 25.07.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישי
אסכולת לימוד התנ"ך מבית הגוש ממשיכה להגדיל תורה ולהאדיר עם אלפי לומדי תורה חדשים. איפה עוד מתכנסים אלפי אנשים ללימוד תנ"ך? בסוף האמת תנצח
16:01 25.07.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עמיהוד
נצר ליואל בן נון חוקר התנ"ך בגובה העיניים שכולם אצלו טפשים אם לא חושבים כמו הדעות השמאלניות רפורמיות שלו
15:53 25.07.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שולה
לאריאל , כבוד הרב לא מונע משינאת חינם אלא מאהבת התורה - איפה אתה רואה "שינאת חינם" הרב מנמק בדיוק מה הבעייה . מדוע צריך לקרוא הכל - האין אפשרות לעיין...
לאריאל , כבוד הרב לא מונע משינאת חינם אלא מאהבת התורה - איפה אתה רואה "שינאת חינם" הרב מנמק בדיוק מה הבעייה . מדוע צריך לקרוא הכל - האין אפשרות לעיין בחלק מהדברים ולהסיק על הכלל ?
המשך 13:36 25.07.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יצחק
בזה אתם מומחים הרי. כשחולקים עליכם אתם מתפרעים כמו חולים
10:39 25.07.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר