בדרך לישראל? ג'ארד קושנר צפוי לבקר מחר בירדן - סרוגים

בדרך לישראל? ג'ארד קושנר צפוי לבקר מחר בירדן

כלי התקשורת בירדן דיווחו כי היועץ האמריקני ג'ארד קושנר צפוי להגיע מחר לביקור במדינה, במסגרתו ידון עם הממשל על "עסקת המאה" המתגבשת. קושנר צפוי לבקר לאחר מכן בישראל, זאת לאחר שניסה לתאם ביקור בשבוע שעבר

בדרך לישראל? ג'ארד קושנר צפוי לבקר מחר בירדן
  ג'ארד קושנר (צילום: שאטרסטוק)

יועץ הבית הלבן וחתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, צפוי להגיע מחר לביקור מדיני בירדן- כך דווח היום (שני) בתקשורת המקומית. קושנר צפוי להיפגש עם בכירים במדינה ולדון עמם על "עסקת המאה" המתגבשת של הממשל האמריקני.

על פי ההערכות, קושנר צפוי להמשיך מירדן לביקורים במדינות נוספות באזור- וככל הנראה גם יגיע לישראל. בשבוע שעבר דווח כי לשכתו של קושנר החלה במגעים לתיאום ביקור של היועץ האמריקני בישראל לפני הכינוס של מדינות ערב בבחריין, שבו תציג תכנית לעידוד השקעות ברשות הפלסטינית כחלק מהאספקט הכלכלי של תכנית השלום המוצעת.

כזכור, הממשל האמריקני הודיע בשבוע שעבר כי תערוך סדנה ב-25 ביוני בעיר מנאמה שבבחריין, שבו יוצג החלק הראשון של "עסקת המאה" העוסק בפן הכלכלי של התכנית. לדברי בכיר בבית הלבן, החלק הראשון של התכנית יעסוק בארבעה נושאים מרכזיים – תשתיות לפלסטינים, תמיכה ופיתוח תעשייה בה הפלסטינים כבר "יוצרים תחרות", פיתוח קהילתי וחינוכי ורפורמות ממשלתיות ש"יהפכו את האזור כדאי להשקעה ככל האפשר".

עם זאת, ברשות הפלסטינית הודיעו כי הם לא ישתתפו במפגש המתוכנן. "אנו מזכירים שלא הסכמנו שאיש יערוך משא ומתן בשמנו" אמר דובר הרשות סעיב עריקאת. "מי שמעוניין לשרת את האינטרס הפלסטיני צריך לכבד את העמדה הפלסטינית. הפוטנציאל הכלכלי הפלסטיני יוכל להתממש רק עם סיום הכיבוש הישראלי, ועם כיבוד המשפט הבינלאומי והחלטות האו"ם".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו