הדרמה הלילית בכנרת: צפו בתיעוד רגעי החילוץ - סרוגים

הדרמה הלילית בכנרת: צפו בתיעוד רגעי החילוץ

10 שעות היו בני משפחת שאבי אבודים בכנרת לאחר שמפרשית בה שטו התהפכה. רק בסביבות השעה 1:00 בלילה הגיעו כוחות חילוץ והצלה ומשו אותם מהמים. כך זה נשמע ברשת הקשר

author-image

הדרמה הלילית בכנרת.

אמש (ראשון) סמוך לשעה 21:00 בערב התקבלה הודעה במוקד 100 של המשטרה לפיה ישנם 5 נעדרים, בני משפחה וחברים, בלב הכנרת ואבד עמם הקשר מספר שעות קודם לכן לאחר שיצאו לשייט בסירת מפרשית שהתהפכה בשל רוחות עזות.

כוחות משטרה גדולים הכוללים שיטור ימי, כוחות אוויריים וגופים חבירים, החלו בסריקות לאיתור הנעדרים. בסמוך לשעה 01:00 בלילה אותרו הנעדרים במים וחולצו ע"י שיטור ימי כנרת כשהם באפיסת כוחות לצד סירתם ההפוכה.

(צילום: דוברות המשטרה)

מוקדם יותר תיאר שאול שאבי, שהוא וילדיו יצאו אתמול להפלגה בכנרת ונעלמו למשך 10 שעות, את רגעי האימה מהרגע בו הסירה התהפכה ועד הגעת כוחות החילוץ.

בראיון לחדשות הבוקר עם נסלי ברדה בערוץ 12, סיפר שאבי: "היו פה ניסים ונפלאות. אין לזה הסבר מצד הטבע. חזרנו ממירון אחרי שהיינו שמה שלושים שעות, עבדנו לשם שמיים, עסקנו בחלוקת אוכל. החלטנו לצאת קצת לכנרת עם הסירה, להתפרק קצת מהלחץ, להוריד את המתח".

שאבי תיאר את הרגע בו הכל החל להסתבך: "חצי שעה בדיוק אחרי שיצאנו, ב-16:00, היו גלים חזקים שהפכו את הסירה. מאז היינו על המים, אחזנו בידינו בסירה, שעה אחרי שעה, צועקים לבורא עולם שמישהו יראה אותנו. הכוחות שלנו אזלו, כל רגע ראינו את המוות מול העיניים".

"אף אחד לא ידע בכלל שאנחנו תקועים, הבנו שאף אחד לא רואה אותנו", סיפר שאבי. "ראינו סירות פה ושם אבל הגלים הסתירו אותנו. הדבר היחיד שהציל אותנו זה האמונה בבורא עולם, ביקשנו מהקדוש ברוך הוא שיציל אותנו. כשהגיעה החשיכה ראינו את כוחות ההצלה, צעקנו אבל אף אחד לא שמע ולא רואה אותנו. זה היה קשה".

"היה קר במים, אבל לא חשבנו על הקור. הבטחתי להם שהשם יעזור, שהחסד ינצח. אמרתי להם שמי שמחלק אוכל לעניים, הקדוש ברוך הוא עוזר לו. 'השם יעזור, אני מבטיח לכם, אל תוותרו'. הם אמרו לי: 'אבא, זה קשה, אנחנו לא יכולים'. צעקתי ובכיתי להם: 'תחזיקו מעמד, השם איתנו, באים להציל אותנו'. היו רגעים שגם הם חיזקו אותי".

על הרגע בו הגיעו סירות ההצלה סיפר שאבי: "אספר משהו מרגש, אני מתרגש מלהגיד את זה: אחד מהחברים שעדיין בבית החולים, הוא כנראה היה הכי חלש, הוא לא אכל ארוחת בוקר. ברגע האחרון הוא אמר 'זהו, אני לא שורד' וצעק שמע ישראל. באותו הרגע הגיעו כוחות ההצלה. בכל הסיוט הזה שעברנו זה היה הרגע הכי מרגש, שבדקה ה-99 כשהוא כבר החליט שזהו, כוחות ההצלה הגיעו. תודה לכל כוחות ההצלה ולכל המסייעים שעשו, השתדלו והיו שליחים של בורא עולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תודה לאל
אנה | 28-05-2019 0:31
תודה לאל