דוסים מצייצים: הדתיים נכנסים לזירת הממים - סרוגים

דוסים מצייצים: הדתיים נכנסים לזירת הממים

זה היה רק עניין של זמן עד שגם לנישה הכי סוערת בפייסבוק יכנסו הסרוגים. דף 'דוסים מצייצים' שפועל ברשת החברתית הופך לויראלי עם עשרות שיתופים לתמונות, סטטוסים וממים שמצחיקים את הדתיים.

author-image
דוסים מצייצים: הדתיים נכנסים לזירת הממים
  ממים לדתיים. לוגו הדף

משתמשי הפייסבוק שבינינו וודאי מכירים את תופעת השנים האחרונות של דפי סטטוסים, תמונות וממים המופצים ברשת.

בטח יש כאלה שעכשיו מגרדים לעצמם את הראש ותוהים מה זה מם? אז מם בהקשר שלנו הוא תמונה מוכרת שעברה שינוי על ידי היוצר, מה שהופך אותה למצחיקה או מרגיזה וככזאת היא מופצת ברשת על ידי המשתמשים.

דוגמה למם (דוסים מצייציים)

עד היום רוב הממים ברשת,  היו שייכים ליוצרים שמאלנים, שהשתמשו בתמונות כדי להעביר מסרים שמאלניים למשל נגד גירוש סודנים, בעד המחאה החברתית וכמובן המכנה המשותף להפיל את נתניהו. בולטים בהעדרם היו, באופן די צפוי, המגזרים הדתיים והחרדיים.

דתיים מצחיקים

לפני קרוב לעשרה ימים קם דף נוסף אבל שונה באופן מהותי וייחודי מהדפים שהכרנו עד כה. "דוסים מצייצים" הוא דף הפונה בעיקר למגזר הדתי לאומי ומבצע טוויסט מגזרי לדפים ההומוריסטים החילונים. למרות שהוא פונה לציבור הסרוגים, יוצריו אומרים כי כי גם המגזר החרדי יימצא בו תכנים וסיטואציות מוכרות.

מנהלי העמוד הם בוגרי הציונות הדתית וסטודנטים לתקשורת: אביתר גת (האוניברסיטה העברית), חנן גרינווד, תמר גלאובר ומור בן-חמו (ביה"ס לתקשורת אריאל).

היריבות האמיתית של המגזר

פחות משבועיים להקמתו, הדף  מתקרב בצעדי ענק לעבר תרי"ג לייקים, ומהווה ביטוי למדורת שבט באופן חיובי ומשעשע.

הדף מציף ומעלה קטעי הומור ובדיחות מגזריים הנוגעים בנושאים מגוונים מהעולם הדתי: החל משו"ת SMS הידוע, סיטואציות בבתי הכנסת בשבתות ובימי חול ועד לנושאים כמו איך נראה אב כשהבת מבקשת עזרה בגמרא.

אחד המנהלים אביתר גת אומר ל'סרוגים' כי הרעיון התחיל כבר לפני זמן רב: "מזה כמה חודשים אני יוצר תמונות וממים ברשת ושמתי לב שהרשת מוצפת בתכנים מצד אחד של המפה הפוליטית ו/או המגזרית. אמנם יש כמה פעילים שיוצרים תכנים טיפה שונים- אבל הם די מעטים ולא מגיעים לאתרי חדשות אינטרנט כמו חורים ברשת או feeder."

"לאחרונה התחלתי ליצור ממים שנוגעים בעולם הדתי/מגזרי וגיליתי שבאמת יש וואקום בתחום הזה. יש פה שוק לא מנוצל ויש דרישה לזה, אבל אין מי שירכז ולכן גם אין לגולשים מוטיבציה ליצור תכנים חדשים."

לדברי גת, אחרי כמה פרסומים מוצלחים עלה אצלו ואצל כמה חברים הרעיון ליצור עמוד שירכז את הסטטוסים ואת הממים מהעולם הדתי. "למגזר הדתי יש הרבה הומור פנימי, בדיחות פנימיות וסיטואציות מביכות או מצחיקות- ואין דרך ביטוי ראויה לאמצעי התקשורת של היום. שיתפתי ברעיון את שלושת החברים והחלטנו להקים את העמוד."

"העמוד אפילו לא בן שבוע וזכה לדי הרבה לייקים ותגובות נלהבות על עצם הרעיון ליצור מעין 'סטטוסים מצייצים', רק של המגזר הדתי, כשלמעשה המשותף לכל התכנים הוא שמי שלא במגזר מן הסתם לא יבין אותם או שדתיים יצרו אותם."

גת אומר כי קיבל הרבה תגובות מסוג  "סוף סוף קם עמוד שבו אנחנו מרגישים בבית ושההומור שלו שייך אלינו וקשור אלינו".

מלך האריות רואה כוכבים

ואיך אפשר בלי פוליטיקה?

"אנחנו משתדלים שלא לעלות תכנים פוליטיים. יש דתיים ימניים ויש שמאלנים, יש דתיים מתנחלים ויש שלא- אבל ההווי הדתי נשאר קבוע לא משנה מהי העמדה הפוליטית שלך." מסביר גת.

"מה שחשוב לנו זה ההווי הדתי ואנחנו לא רוצים למתג את העמוד כעמוד פוליטי. מטרת העמוד היא כיף, שיתוף בחוויות ותחושת "מדורת השבט" של המגזר הדתי. עמוד הומוריסטי לא חייב שיהיה לו שיוך פוליטי."

וכעת, מם חדש חם מהתנור, בפרסום ראשון:

צחקתם? נהנתם? תנו בלייק לדוסים מצייצים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו