צפו: הצצה ראשונה לסרט "הדברים הקטנים" - סרוגים

צפו: הצצה ראשונה לסרט "הדברים הקטנים"

הרב מנחם פרומן ז"ל שהיה דמות שנויה במחלוקת עבור רבים, נחשף כעת בסרט חדש שצילם בנו הקטן, יהודה המתעד את מסעו האישי על ציר תקוע - תל אביב- יחד עם הבמאית מיכל אהרונסון- צפו בהצצה ראשונה מהסרט

צפו: הצצה ראשונה לסרט "הדברים הקטנים"
  רגעיו האחרונים של הרב פורמן זצ"ל (צילום: מתוך הסרט)

כ-6 שנים לאחר פטירתו, הרב מנחם פרומן חי-שלום שהיה רב הישוב תקוע ומי שנחשב לדמות שנויה במחלוקת בעקבות תפישת עולמו הפוליטית שמבוססת על יצירת קשרים בין רבנים לבין אנשי דת מוסלמים, נחשף כעת בסרט חדש הדברים הקטנים", שצולם על ידי בנו.

יהודה, בן הזקונים של הרב פרומן ז"ל החליט לחשוף את התקופה הסוערת בחייו, שבמהלכה הוא חווה תמורות רבות כנער דתי החי על ציר תקוע – תל אביב: השיחות האחרונות שלו עם אביו חולה הסרטן – הרב םרומן ז"ל, הלימוד המשותף שלהם והפרידה ממנו.

צפו: הדסה פורמן, אשתו של הרב פורמן זצ"ל ויהודה הולכים לנפתלי בנט

"היה לי ברור שיהודה הוא גיבור לסרט" מספרת מיכל אהרונסון, בימאית הסרט "לצערי או לשמחתי הוא לא הסכים להיות מושא ישיר לסרט, אבל הציע שאהיה המורה שלו לצילום. וכך נולד הסרט, שהוא למעשה יצירה משותפת, המורכבת מחומרים שיהודל'ה צילם, ביניהם דיאלוגים נדירים כנים ורגישים עם בני המשפחה שלו-משפחת פרומן, ששופעים אהבה ואינטימיות, הייחודים לבית הזה".

חיבוטי הנפש האמונים של יהודה, שבחר להוריד את הכיפה ולחזור בשאלה לאחר פטירת אביו. הופכים את הסרט למסע בעקבות שאלות תהומיות על החיים,ומיזוג הקצוות של העולמות השונים.

בשנת האבל יהודה המשיך לתעד את חייו כיוצא בשאלה, הכוללים את שיטוטיו בתל אביב, את שיעורי הצילום והשיחות עם מיכל הבמאית, את גיוסו לצה"ל ואת המבט החדש שלו על משפחתו ואורח חייהם. משפחתו מצידם, מנסים בדרכם להבין את השינויים שהוא עובר. נקודת האור היא אלישבע, חוזרת בתשובה יתומה מאם, שנכנסת לחייו כנפש תאומה, בדיוק ברגע שבו הוא מאבד את האמונה שימצא דרך.

"הדברים הקטנים", סרטם של מיכל אהרונסון עדי בר יוסף ויהודה פרומן עורר התעניינות רבה ואף יוקרן לראשונה בפסטיבל 'דוקאביב'. הקרנת הבכורה לסרט תתקיים במסגרת פנורמה של פסטיבל דוק אביב בתאריך 28 במאי, בסינמטק ת"א ובקרנה חוזרת ב-30 למאי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
"המופע של פרומן"
יהודה | 24-05-2019 10:22
שם יותר טוב.. מציע...
2
הרבי
נועם | 10-05-2021 10:54
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף