השריפה במבוא מודיעים: "כמעט כל היישוב הוחרב" - סרוגים

השריפה במבוא מודיעים: "כמעט כל היישוב הוחרב"

בשירות הכבאות ממשיכים לטפל בשריפות הקשות במבוא מודיעים וקיבוץ הראל, כשעל פי ההערכות לפחות 16 בתים נהרסו בשריפות. כל תושבי היישובים פונו מבתיהם

author-image
השריפה במבוא מודיעים: "כמעט כל היישוב הוחרב"
  (צילום: שירות הכבאות והצלה לישראל)

בעקבות השריפות בסביבות העיר ירושלים שממשיכות לבעור, בשירות הכיבוי וההצלה הודיעו כי הוחלט על תגבור כוחות ארצי וגיוס יחידות המתנדבים.

בשלב הזה הכוחות נמצאים בשני מוקדי אש מרכזיים – ביישוב מבוא מודיעים וקיבוץ הראל. כ-80 צוותי כיבוי וקרוב ל -200 לוחמי אש נמצאים באתרים השונים ופועלים לכיבוי הלהבות. במקביל, 12 מטוסי כיבוי ו- 2 מסוקים משולבים בפעולות הכיבוי ונמצאים כל העת בגזרות המרכזיות.

(צילומים: שירות הכבאות והצלה לישראל)

על פי שירות הכיבוי, לפחות 16 בתים עלו באש בכל אחד משני המוקדים העיקריים, ובוצע פינוי מלא של היישובים על ידי משטרת ישראל. לדברי עמי אשד, מפקד מחוז מרכז בשירות, כמעט 10,000 איש פונו מבתיהם תוך שעה. "המצב קשה מאד, כמעט כל היישוב הוחרב" אמר.

נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר דדי שמחי ציין כי: "נכון לעכשיו אנחנו מתמודדים עם שני מוקדים. המוקד העיקרי זה במבוא מודיעים. לצערי נשרפו שם קרוב ל-16 בתים, אנחנו מנסים לצמצם את גזרת השריפה. המוקד השני הוא בקיבוץ הראל, גם שם כנראה שבודדנו את הבתים שנשרפו ואנחנו לא ניתן לבתים נוספים להישרף".

"כבאות והצלה לישראל נמצאים בשיתוף פעולה מלא עם כלל הכוחות בשטח: צה"ל, משטרת ישראל, קק"ל ורט"ג. חוקרי כבאות והצלה לישראל נמצאים בזירות וחוקרים את נסיבות פרוץ השריפה" הוסיף. "אנו פונים אל אזרחי המדינה להישמע להוראות כבאות והצלה לישראל, ובשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים, יש להישמע לצו הנציב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אוי
חן | 23-05-2019 20:26
ימח שמם של הערבים המציתים, אבל אשמים אנחנו והוא מצא את עוונינו בארו בזיון. דליקה באה בשל חילול שבת. עם ישראל ערבים.
2
ברוך השם
תהילה ומוריה | 23-05-2019 20:59
הכל משמיים
3
ה' נגד שוחד מרמה והפרת אמונים. המתנחלים...
מי עם ה'. ומי נגד ? | 23-05-2019 21:20
אז מי עם ה'. ומי נגד ?
4
שאלה לשריפה במבוא מודיעים
ליה גלאור | 24-05-2019 7:10
זה התפשט בכל הישוב?נ