הקהילות היהודיות באירופה: "תוכיחו שאנחנו רצויים כאן" - סרוגים

הקהילות היהודיות באירופה: "תוכיחו שאנחנו רצויים כאן"

לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי, ראשי הקהילות היהודיות קראו לתושבים להתנגד למפלגות הקיצוניות ולתמוך במתנגדים לאנטישמיות: "צריכים להוכיח שאנחנו עדיין רצויים כאן"

author-image
הקהילות היהודיות באירופה: "תוכיחו שאנחנו רצויים כאן"
  פרלמנט האיחוד האירופי (צילום: שאטרסטוק)

לקראת הבחירות לפרלמנט האיחוד האירופי שיחלו מחר (חמישי), ראשי הקהילות היהודיות באירופה הביעו את חששם מפני עליית האנטישמיות והתחזקות מפלגות הימין הקיצוני ביבשת. בדבריהם קראו לתושבים להצביע עבור המפלגות שהביעו תמיכה בקהילה היהודית והתבטאו בפומבי נגד האנטישמיות.

"לא משנה אם זה מגיע משמאל או מימין, שני הצדדים הקיצוניים שליליים מאוד" אמרה אריאלה ווייצ'יק, בכירה בקונגרס היהודי האירופי. "הם מפיצים שנאה, גם ברשת וגם במתקפות פיזיות אלימות. זה יוצר תחושת חרדה בקרב יהודי אירופה".

לדבריה, "המסר שאנחנו מנסים להפיץ עכשיו הוא לקרוא לאנשים לצאת להצביע, ולהצביע למפלגה פרו-אירופית. אם לא נעשה זאת, המצב רק ידרדר, ויהודי אירופה ישקלו לעזוב. כשהיהודים עזבו בעבר את אירופה, זה אף פעם לא היה סימן טוב למצבה של היבשת".

"אנחנו יודעים, אולי יותר טוב מכל אחד אחר, על מה נבנתה אירופה אחרי השואה וזוועות המלחמה" אמרה בנאום בבריסל. "אנחנו לא מתייחסים לשלום הזה כדבר של מה בכך".

הרב פנחס גולדשמידט, המשמש כרב הראשי של מוסקבה ונשיא מועצת רבני אירופה, הוסיף והדגיש כי המצב גורם ליהודים רבים לעזוב את הקהילות באירופה. "ב-20 השנים האחרונות יש ירידה משמעותית" טען. "בשנת 2000 היו שני מיליון יהודים באירופה, מאז היה לנו גל טרור שלם בצרפת, בבלגיה, בדנמרק ובמקומות אחרים- והיום יש 1.6 מיליון בלבד".

"מבחינתנו לבחירות האלה יש חשיבות עצומה. אנחנו רוצים להעביר מסר ליהודי אירופה, שיוכיחו שאנחנו עדיין רצויים כאן" סיכם גולדשמידט. "האנטישמיות היא שוב חלק מהמיינסטרים. הפוליטיקאים כבר לא מפחדים להשתמש בה כשהם צריכים. מלחמת העולם השנייה הופכת לזיכרון רחוק, ואנשים שוכחים איך זה לחיות בלי איחוד אירופי וללא הערכים האלה, שחשובים כל כך ליבשת שהייתה במשך מאות שנים במצב מתמשך של מלחמה".

הרב גולדשמיט נשיא ועידת רבני אירופה בראיון שהעניק לסרוגים; "הימין הקיצוני באירופה הוא גזעני"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הצחיק אותי
אירופה מתאסלמת | 22-05-2019 15:57
בזכות האיחוד האירופי
2
קוסמופוליטים שמאלנים
מיכאל בוטביניק | 22-05-2019 19:36
אתם ממש לא רצויים, בחרתם לחיות במדינות של עמים אחרים ועוד מפריעים לאלה שחשובה להם עצמאות לאומית להציל את ארצותיהם. איזו חוצפה! הימין הקיצוני הם התקוה היחידה של עמי אירופה וגם בני הברית הטבעיים והיחידים של ישראל.