למה איחוד הימין זונח את הספורט והתרבות? - סרוגים

למה איחוד הימין זונח את הספורט והתרבות?

ההתעקשות של איחוד מפלגות הימין להיות הימין החדש 2 ולדרוש את תיק החינוך לרב רפי ותיק המשפטים לסמוטריץ' - מפספסת הזדמנות אמתית לשינוי והשפעה ולא הפגנת כוח סתמית

למה איחוד הימין זונח את הספורט והתרבות?
  אילוסטרציה. צילום: Hadas Parush/Flash90

ההתעקשות במו"מ הקואליציוני על תיקי החינוך והמשפטים  – חסרת הפרופורציות וגם לשווא, פתאום כולם אנשי חינוך ולכולם חשוב לגרוף תשואות במאבק מול בג"ץ, התעקשות זו מאבדת את ההשפעות שיכול המגזר להביא פי מאה ויותר בתיקים משמעותיים שניתן לבצע בהם מהפכות ענקיות: במיוחד בתפקיד הפנים, התרבות והספורט, ואפילו בשיכון ובדתות.

אם איחוד מפלגות הימין יחזיקו בתיק החינוך ההשפעה שם תהיה זניחה, אין רפורמה שכבר לא ביצעו בעבר ולא יבצעו בעתיד, ודווקא שם ההשפעות כשר סרוג וימיני לא באות לידי ביטוי (ע"ע בנט 5 יחידות מתמטיקה – ההישג הגדול ביותר שלו. מה ההבדל בין דתי לחילוני?).

לעומת זאת בתיק התרבות והספורט, יכול להתקיים שינוי משמעותי כאן ועכשיו עבור כבוד השבת, עבור אלפי צעירים מהמגזר שמנסים לפרוץ את דרכם בעולם חילוני למהדרין ונתקלים במחסום השבת, מחסום הצניעות מחסום הכשרות בחו"ל ועוד ועוד.

האם לא נאה לאיחוד מפלגות הימין להיות שר התרבות ספורט?

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שלח אתמול (שלישי) לשרה מירי רגב על "הדרת האוהדים שומרי שבת ממשחקי ליגת העל בכדורגל". הטענה: בשבת הקרובה יתקיימו משחקים לפני זמן יציאת השבת "ש לאפשר לאוהדי הכדורגל שומרי השבת לקחת חלק ולמנוע את הדרתם ממגרשי הכדורגל".

אבל זהו מכתב לריק רק כדי להראות שהנה – אנחנו שומרים על השבת בספורט, בלי שום תכנית מסודרת, בלי שום בסיס, ואפילו בלי לצפות לתשובה – כי המאבק למען השבת הוא שלי כאשר מהצד השני ניצבת נשיאת העליון.

תארו לכם שבפעם הראשונה בהיסטוריה מתמנה שר תרבות וספורט סרוג. תארו לכם מהפכה שמפסיקה את הכדורגל בשבת אחת ולתמיד – מאבק שהחל עוד בימי הרב קוק ויסתיים בסגירת מעגל של הרב רפי – שחקני כדורגל חילונים ודתיים כאחד יוכלו לנוח ביום השבת עם בני משפחותיהם.

תתארו לכם שר ספורט אקטיבי ואידיאולוג שהיה מפעיל מהפכה בבריאות וכושר בישראל למניעת מחלות עתידיות והשמנת יתר, הוספת מתקני ספורט, מועדונים לנוער וילדים במקום שיסתובבו ברחובות, קידום ענפי ספורט – וגם לנשים ולבעלי מוגבלויות – כמה שם שמיים במקום אחד שיכול להאדיר את עם ישראל ותורת ישראל.

תתארו לכם שר ספורט שנלחם בתרבות ההימורים בישראל, שמנקה את הימורי הספורט כצעד ראשון ואת מפעלי הלוטו שנמצאים בכל רחוב משל יש בכך חשיבות כמו מכולת. תתארו לכם שר ספורט שהיה מצליח להפחית משמעותית באלכוהול, סמים ועישון – על ידי עידוד לספורט וכושר בריאותי עוד בבתי הספר, והרי עוד חוגים לנוער ועוד מקומות ספורט עבורם – זה פחות להסתובב בחוץ.

מול כל זה, מול שינויים משמעותיים ומהפכניים שיכולים להתקיים בקדנציה אחת – מול כל זה באיחוד מפלגות הימין מעדיפים ללכת בכל הכוח על תיק המשפטים ולגרוף את אהדת המחנה הלאומי בקרב הגדול מול בג"ץ. כאילו שהדבר העקרוני ביותר כרגע לעם ישראל זה להילחם ברשות השופטת של עצמה.

פינוי יישובים לא קורא בגלל בג"ץ, גם הטילים מרצועת עזה לא, ובישראל לא מבוטלים כל שנה עשרות חוקים (בקושי דו-ספרתי מאז קום המדינה). עוצמת הביטחון הממשלתי לא תלויה בבג"ץ אלא באופי, במדיניות ובהצבעות הממשלה.

מכתב אחד ובודד זה זלזול במאות אלפי שומרי המסורת בישראל שאחוז גדול מהם אוהדי ספורט שחשוב להם שהשבת תישמר בכדורגל, וזה חשוב להם יותר מאשר אם יתווסף עוד שופט כזה או אחר לעליון (האם שטיין שמינתה שקד למשל, מוכיח את עצמו?) או אם בסוף כן יהיה עוד שופט מהתנחלות (בואו נתחיל קודם מחיזוק השופטים המזרחים ויוצאי אתיופיה בעליון).

איחוד מפלגות הימין יכולים להוכיח שאכפת להם באמת מעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל – ולקחת תיקים שיכולים להשפיע בהרבה יותר, ויכולים ממש במו ידם להוכיח מה חשוב להם. תיקים כמו משרד הפנים, הדתות, השיכון ובמיוחד תיק הספורט – יכולים להביא מהפכה שתביא שם שמיים וביסוס אמתי של האידאולוגיה של המפלגה – כל השאר זה פשוט הימין החדש2.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
כי המדינה כלל לא צריך לטפל בתרבות ובספורט
שי | 22-05-2019 15:07
חוץ מזה, לא חסרים חוגי ספורט, גינות עם מתקני כושר וכו' וכו'. לא צריך לבזבז בשביל זה את קולות הימין.
2
כי הרב כהנא זצוק"לללה השקיע בשינאה ולא בספורט
ח"כ ברוך גולדשטיין | 22-05-2019 16:58
ראש הסיעה.
3
מה הקשר בין דת לספורט?
מה לא ברור? | 22-05-2019 21:02
ספורט עממי הוא תרבות פנאי שמתרכז לסוף השבוע בזמן שהדתיים הולכים לבית הכנסת ואוכלים חמין.... ראית את הכרס של בן גביר?
4
כמה ביבי משלם לך כדי לכתוב את הדברים המוזרים
רחל | 22-05-2019 22:44
ברור שהדבר הכי חשוב עכשיו לכל הדברים הקריטיים במדינה: צה''ל, מסתננים, דת ומדינה, נשים, הדתה ועוד זה הטיפול בבג'ץ ובכל שהכל שפיט. עד אז נצביע ימין ונקבל מרץ
5
סמוטריץ טועה
יוסי | 23-05-2019 0:16
הרב פרץ נגרר אחרי סמוטריץ שהחליט להתנהל כמו הצמד בנט את שקד. שהציבור מאס בהם ובאיומיהם חדשות לבקרים. והדמיון של סמוטריץ לליברמן וחכמון אינה במקומה שהרי להם זאת הקדנציה האחרונה. וכמו שנותנים למי שהולך למות את כל מבוקשו בפעם האחרונה כן הדבר הזה. אבל באמת סמוטריץ היקר תלמד מהחרדים הם לא מבקשים גבוהה גבוהה עובדים בשקט בחריצות ובהתמדה במשרדים לא הכי הכי
6
אם איחוד מפלגות הימין היו מקבלים את כל התפקיד
הצבעתי לאיחוד הימין | 23-05-2019 1:40
ואת כל השרים, המדינה היתה חלום של גאולה שלמה. ברור שכל התפקידים מתאימים לאיחוד הימין כי זו המפלגה הכי ציונית והכי יהודית. אבל לצערנו אנחנו צריכים לבחור רק 2 שרים וכרגע הכי בוער חינוך ומשפטים. מה לא מובן פה?
7
שר דתי במישרד הספורט זה כמו שר ערבי
חושם | 23-05-2019 11:19
במישרד הדתות...
8
תגיד לי אתה אידיוט עם דפלומה או בלי
חיים | 23-05-2019 14:01
את הציבור דתי לאומי דופקים בכל הזמנות שמתאפשרת האת הנערים מכניסים לכלא וכו׳ וכו׳ ואתה שואל למה לא לוקחי את תיק הספורט מי צריך את זה לדאוג שכמה חברנ יסעו לחול כדי שיוכלו לקפוץ או לרוץ על אספלט אדום .יצאתה מדעתך לחלוטין???
9
כי חינוך יותר חשוב מספורט
ישראל קריטנברג | 24-05-2019 11:30
מה לעשות? אין לנו 15 מנדטים.
10
איחוד הימין
עדי | 24-05-2019 12:59
שאלה טובה, מה להם ותרבות וספורט? האנשים האלה מקדשים את האדמה, וזונחים את האדם. מקדשים בתים וזונחים החיים,