עימות על החסינות: "אתה בושה וחרפה לבית הזה!" - סרוגים

עימות על החסינות: "אתה בושה וחרפה לבית הזה!"

עימות בוועדה המיוחדת בדיון סביב חוק החסינות בין ח"כ יואב סגלוביץ' (כחול לבן) לבין יו"ר הוועדה ומגיש החוק ח"כ זוהר (הליכוד) המשנה ליועמ"ש רז נזרי: "לטעון כלפי היועמ"ש על רדיפה פוליטית זה לא מתקבל על הדעת"

author-image
עימות על החסינות: "אתה בושה וחרפה לבית הזה!"
  וועדת הכנסת היום (צילום: סרוגים)

עימות חריף התפתח בוועדת הכנסת על חוק החסינות בין יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר שאף הגיש את חוק החסינות הבוקר (שלישי), לבין ח"כ יואב סגלוביץ' (כחול לבן). "כל מי שנותן יד להתנהלות הבלתי מכובדת שמתנהלת בכנסת הזאתי הוא בושה וחרפה לבית הזה, וגם אתה אדוני בושה לבית הזה" הטיח סגלוביץ' ביו"ר הוועדה, לאחר שזה לא נתן לו להשלים את דבריו. "תודה על הציונים", השיב ח"כ זוהר

חה"כ יואב סגלוביץ' (כחול לבן): "יש כרגע כתב חשדות חמור נגד רה"מ. חקירה של רה"מ נעשית בשום שכל ובזהירות יתר. המו"מ הקואליציוני נמצא בתווך הפלילי. כל מי שעוסק במו"מ שמוזכר בו במשתמע חוק החסינות נגוע בפלילים. אני מזהיר אתכם לא לעשות טעות. מי שממציא שלא היה דבר כזה מעולם אין לו מושג בחוק ובמשפט. כל מי שנותן יד להתנהלות הבלתי מקובלת המתרחשת בכנסת הוא בושה וחרפה לבית הזה וגם אתה כיו"ר בושה וחרפה".

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר: "זו פעם ראשונה שמאשימים אדם בשוחד בלי שקיבל אגורה שחוקה לכיסו. אף פעם לא הגישו כתב אישום כזה נגד אדם בעניינים שאין בהם כסף או שיפוי כלכלי. זה פיילוט ראשון על שוחד ללא קבל שקל לכיס. כשראיתי זאת הגעתי למסקנה שאין יותר נכון מחוק החסינות. ראיתי את העליהום התקשורתי שזה יחול על כל מי שיש לו כתב אישום וזה קשקוש. לא פעם ראשונה שהגישו כתבי אישום על שוחד פוליטי אבל כאן מגישים על יחסי תקשורת פוליטיקה ללא כסף. אעשה הכל כדי להעביר את חוק החסינות וכל עניין ייבדק בצורה מעמיקה ע"י ועדת הכנסת, זה לא יהיה חוק פרסונלי. כשראיתי את הלחץ המופעל כלפי היועמ"ש, לחץ לא סביר ולא הוגן רק כי אם יוציא את האמת לאור"

לאחר שח"כ זוהר האשים את מערכת אכיפת החוק ברדיפה פוליטית, ‏המשנה ליועמ"ש, רז נזרי, הדף את הטענות לרדיפה פוליטית נגד רה"מ: "יש אדם אחד שעל פי חוק מוסמך ואחראי, והוא החליט על כתב חשדות, שזה עדיין לא כתב אישום. השימוע יהיה בנפש חפצה ובלב פתוח. לטעון כלפי היועמ"ש על רדיפה פוליטית זה לא מתקבל על הדעת"

נזרי הבהיר בהמשך דבריו שאין מניע משפטי לקידום החוק להרחבת הממשלה, אבל הציג 4 קשיים:1. מדובר בהליך העברה מהיר שלא מכבד חוק יסוד2. ממשלת מעבר – הממשלה לא קיבלה את אמונה של הכנסת החדשה, ולפי בגץ, יש מניעות ליכולת התפקוד שלה וזה לא ראוי.3. הוראת שעה- היה תיקון ב2014 וכרגע מוצע לבטל אותו כליל. ואף פנה לח"כים, בעיקר אופוזיציה: "לא כל מה שלא מריח טוב ציבורית הוא גם פסול משפטית"

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
על נתניהו לתת למיקי תיק בכיר
ד | 21-05-2019 12:24
.
בוודאי תיק בכיר
התמים | 21-05-2019 12:44
הממונה על השחיתות ואי חשיפתה. גועל נפש.
2
לא להיתמם ! זו רדיפה פוליטית ברורה נגד נתניהו
שלמה | 21-05-2019 12:48
מה שהשמאל לא השיג בבחירות הוא מנסה להשיג דרת הרודנית אסתר חיות ופקידיה, מנדבליט וחבורתו לא מנסים דרך כך להגיע לשפיטה בעליון הצחקתם אותנו הוא הרי מלאך.
נו
התמים | 21-05-2019 13:36
באמת. אלשייך רדף את ביבי פוליטית, כל מערכת המשטרה שמאלנית, מנדלבליט ממש גדל בערוגות של בלד-רעם , ורז נזרי איש מרצ ידוע. חלאס. די עם השטויות האלה. מערכות שלמות נגועות בשמאלנות ממאירה כזו ? אנשים כמו אלשייך ומנדלבליט שהם אנשי ימין מובהקים רדפו א ת ביבי ? טענות שהתאימו לדרעי שרדפו אותו כי הוא מרוקאי, קצב כי הוא פרסי, אולמרט כי הוא ירושלמי והירשזון כי בשם שלו מופיעה האות ז. פשוט נמאס מהשטויות. שטיפת מוח שהפכה את חסידי ביבי לחסידים שוטים , עיוורים לעובדות או מתעלמים מהן ביודעין.
3
מכלוף זוהר. תוציא את הלשון מהישבן של ביבי
אריק | 21-05-2019 15:50
בכל מקרה לא תמונה לשר.