יוני שטבון במאהל החרדים: "אל תגייסו בכפייה" - סרוגים

יוני שטבון במאהל החרדים: "אל תגייסו בכפייה"

יו"ר רעננים, יוני שטבון, הגיע אתמול למאהל החרדים ששירתו בצה"ל וחתם על העצומה הקוראת שלא לגייס את בחורי הישיבות בכפייה. "ערך לימוד התורה והרצון לשילוב חרדים בשותפת בצה"ל ובחברה, מחייב תהליך הדרגתי." אמר שטבון.

יוני שטבון במאהל החרדים: "אל תגייסו בכפייה"
  שטבון במאהל. (יובל מורגנשטרן)

אתמול (ב') הוקם על ידי תנועת 'טוב' (חרדים עובדים) מאהל מחאה מול משכן הכנסת בדרישה שמדינת ישראל לא תגייס בכפייה את הציבור החרדי, ולהמשיך לתת לגידול הטבעי בצבא לעשות את שלו, כפי שקורה כבר בימים אלה.

על פי נתונים שמפיצים מקימי המאהל משנת 2007 ועד היום, גדל מספר החרדים המתגייסים במאות אחוזים, כך שהגידול כבר נעשה לבד, בלי חוקים וסנקציות.

אתמול הגיע למאהל, יוני שטבון,יו"ר 'רעננים' שמתמודד על מקום ברשימת המפד"ל לכנסת.

שטבון אמר עם הגיעו כי "הצבא והמדינה צריכים להשקיע את המשאבים ליצירת תשתית ראויה לקליטת יותר חרדים בצה"ל, שכבר היום מתגייסים במספר לא מבוטל של מאות בשנה".

אברהם חסידה, יוזם המאהל: אמר כי הוא עצמו שירת שירות מלא בצה"ל לאחר שהבין כי מקומו אינו בישיבה. "לפני יותר מעשר שנים הייתי בין הבודדים שעשו כך, והיום יש אלפים כמוני. מי שחושב שבכפייה יהיה אפשר לגייס – טועה, זה רק ירחיק את האלפים הבאים הממתינים להתגייס".

שטבון, מעוטר בצל"ש הרמטכ"ל על תפקודו במלחמת לבנון השניה, שירת ביחידת אגוז ובחטיבת גולני כקצין וכלוחם, פיקד בסוף שירותו הצבאי על קורס רבנים צבאיים, הוסיף כי "כבן הציונות הדתית, יש לי מחלוקת אדירה עם תפיסת העולם החרדית ביחס למדינה. יחד עם זאת, ערך לימוד התורה והרצון לשילוב חרדים בשותפת בצה"ל ובחברה, מחייב תהליך הדרגתי."

בשנת 2007 התגייסו 305 חרדים והיום הנתונים מראים כי קרוב למעלה מ3000 חרדים משולבים בצה"ל ובשירות הלאומי. כל הצעות חוק פופוליסטיות לגיוס בכפייה לא יעיל ולא חכם. 'קדימה' משחקת באש בסוגיה זו ע"מ לצבור קולות, במקום לקחת אחריות לאומית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הצעירים האלו מדברים בהגיון
שלמה | 17-07-2012 15:34