שנה לאסון נחל צפית | הרב פרץ: "לערוך חשבון נפש" - סרוגים

שנה לאסון נחל צפית | הרב פרץ: "לערוך חשבון נפש"

בציון לאסון נחל צפית בו נספו תשע נערות ונער, אמר  יו״ר הכנסת לאלפי חניכי המכינות כי "מורשתם של הנספים מצווה לא להסתפק בלהיות רק 'בסדר'". הרב פרץ הדגיש: "אסון נורא שלא היה צריך להתרחש"

author-image
שנה לאסון נחל צפית | הרב פרץ: "לערוך חשבון נפש"

שנה עברה מאז נספו תשע נערות ונער בנחל צפית, בטקס לציון האסון שהתקיים היום (ראשון) בירושלים, אמר  יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין לחניכי המכינות הקדם צבאיות: "מורשתם של הנספים מצווה עליכם ללכת בדרך ה׳מעבר׳ ולעולם לא להסתפק בלהיות רק ׳בסדר׳".

באירוע נאם גם יו"ר הבית היהודי מול כ- 3000 חניכי מכינות הקדם צבאיות: "מדובר באסון נורא שלא היה צריך להתרחש", הדגיש בהתחלה אך הביע את הערכתו למפעל המכינות: " אני מאמין גדול במכינות ומבטיח להיות שליח שלהם גם מהכנסת".

על הכינוס הוסיף כי זהו "חלום ציוני שבו אלפי בחורים ובחורות מכל הקשת שלנו מבטאים את החיבור הכי יפה ומיוחד שאנחנו פוגשים בציבוריות הישראלית. למרות שלא מסכימים על הכל וזה בסדר, עדיין כולנו בעלי מכנה משותף של ההליכה המיוחדת ביחד. פה, בצה'ל ובהמשך נבנה חברה חדשה. מאמינה יותר ומתוקנת יותר".

לסיום התייחס שוב לאסון הנורא וטען כי "דווקא בגללו, אנחנו חיייבים לערוך חשבון נפש ולהאמין שצריך להתקדם. לבנות עולם של עקרונות מבורר ושלם".

הרוגי אסון השיטפון בערבה (קרדיט: באדיבות המשפחות)

אדלשטיין פתח בשאלה 'למה המכינה מכינה אותנו? לא רק לצבא. המכינה היא תמרור שעוצר אתכם בצומת שמתפצלת לשתי דרכים. דרך ה׳בסדר׳ ודרך ה׳מעבר'", כשהוא מסביר דרך הדוגמה של הצבא: "יש חייל שהוא באמת בסדר גמור. המפקדים שלו מרוצים, הוא עושה מה שצריך, אין תלונות. אבל יש גם חייל שהוא ׳מעבר׳. זה לא פשוט לעשות מעבר. וזה לא תמיד קל למפקדים ולמערכת להתמודד עם חייל שהוא מעבר. ובכל זאת, אני מסתכל עליכם ורואה אלפי חניכי מכינה שהם דור העתיד של ה׳מעבר".

הוא פנה אל אלפי החניכים ואצר להם כי "עוד 20 שנה בני הדור שלי כבר לא ישבו בהנהגת המדינה. אבל אתם כן. ואני יודע שאם תלכו בדרך חבריכם שכבר לא איתנו, שעוד לפני שהגיעו למכינה כבר התנדבו והצטיינו בספורט ובלימודים ועשו כל כך הרבה מעבר, יש לנו על מי לסמוך. בעוד 20 שנה אתם תנווטו את המדינה הצעירה שלנו ותמשיכו להוביל את מה שאבותינו חלמו עליו במשך אלפי שנים- לקבוע את עתידנו במו ידינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו