מכה לשב"כ ולפרקליטות: העליון דחה את הערעור הקטין צ' ישוחרר

מכה לשב"כ ולפרקליטות: העליון דחה את הערעור הקטין צ' ישוחרר

עכשיו זה סופי, בית המשפט העליון דחה את ערעור הפרקליטות על שחרורו למעצר בית בתנאים מגבילים של צ', הקטין מהישיבה ברחלים שמואשם בידויי אבן ובהריגת עאישה א-ראבי

מכה לשב"כ: העליון דחה את הערעור הקטין צ' ישוחרר
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

עכשיו זה סופי, בית המשפט העליון דחה את ערעור הפרקליטות על שחרורו למעצר בית בתנאים מגבילים של צ', הקטין מהישיבה ברחלים שמואשם בידויי אבן ובהריגת עאישה א-ראבי.

צ' שוחרר בשבוע שעבר על ידי בית המשפט המחוזי בלוד, לאחר שהמכון לרפואה משפטית, לא ניתן לקבוע כי היא נהרגה מפגיעת האבן אותה זרק כביכול. הפרקליטות ערערה על ההחלטה, וטענה כי מדובר באדם מסוכן המואשם בהריגה, אולם שופט בית המשפט העליו אלכס שטיין דחה את הערעור, וקבע כי מעצר בית באיזוק אלקטרוני הוא מספיק כדי להבטיח שהנאשם לא יוכל לבצע פשע נוסף.

כפי שפרסמנו בסרוגים בשבוע שעבר, לפי מנהל המכון בישראל, ד"ר חן קוגל לא ניתן להסמיך את פגיעת הראש של א-ראבי מאבן כגורם היחיד למותה, כמו שנכתב בכתב האישום: "שני רופאים תמכו בדעתי בטענה כי החבלות בגולגולת המנוחה מתיישבות עם נזקים הנגרמים באנרגיה גבוהה מאוד, ולא מפגיעה אחת של אבן. אחד מבין הרופאים הללו תמך גם בדעתי שנראים, לפחות, שני מוקדי אימפקט".

אך ציין כי שתי רופאות מתוך 6 במכון, חלקו על דעתו ועל שלושה נוספים, אולם קוגל הוסיף כי "חיפוש בספרות המקצועית שערכתי לא העלה אף מקרה בו נגרמו נזקים כה נרחבים לעצמות הגולגולת כתוצאה מפגיעת אבן".

המכון הישראלי לא בדק את הגופה, אלא היא נבחנה במכון פתולוגי ברשות הפלסטינית שקבע כי א-ראבי נהרגה מפגיעת אבן, ועל בסיס זה נכתבה חוות הדעת של קוגל ושותפיו.

בסוף חודש ינואר, הוגש נגד הקטין בן 16מאזור מטה בנימין, תלמיד ישיבת רחלים כתב אישום על הריגה בנסיבות מעשה טרור, יידוי של אבן לעבר כלי תחבורה בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, חבלה במזיד ברכב בנסיבות מעשה טרור.

על פי התיאור, "הנאשם אחז בידו סלע אשר משקלו קרוב לשני קילוגרם, במטרה לפגוע באמצעותו בנוסעי רכב ממוצע ערבי, וזאת מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
השב״כ והמשטרה
קובי | 19-05-2019 11:31
למה סמוטריץ׳ לא מוכן לקחת את המשרד לביטחון הפנים ולעשות שם סדר אחת ולתמיד? הרי את המשפטים יקבל לוין שיעשה שם סדר כמו שסמוטריץ׳ רוצה.
2
מתעללים בילד חף מפשע
מזעזע | 19-05-2019 13:03
ילד במעצר והתעללויות חצי שנה ללא עוול בכפו. מי יחזיר לו את הזמן הזה? מי יחזיר לו את הבריאות הנפשית? הגיע הזמן לנקות אורוות. לנקות את בתי המשפט, השבכ ומוקדי הכח במדינה מכל השמאלנים האכזריים. רק אז תבוא הגאולה השלמה.
3
הפרקליטים, בפרקליטות מסוכנים לציבור
אביגדור | 19-05-2019 23:40
יושבים להם אנשי שמאל קיצוני, שאריות זרעי פורענות שנזרעו בעבר, על ידי אנשי שלטון השמאל. ומנסים בכל כוחם, על חשבון משאבי כספי הציבור, להוכיח מציאות שקרית, שתעזור להם, לייצר תמיכה לאג'נדה רעה וזדונית, להשפיע פוליטית על הציבור. רעה חולה, מסוכנת מאוד לציבור. ראוי שתיגדע במהירות המידית.