חצי גמר השני: אלו 10 העולות לגמר האירוויזיון - סרוגים

חצי גמר השני: אלו 10 העולות לגמר האירוויזיון

18 מדינות נוספות התחרו בניסיון להעפיל לגמר, אך רק 10 זוכות עלו לאירוע הסיום הגדול של האירוויזיון במוצאי שבת. ואלו הן: מקדוניה, הולנד, אלבניה, שוודיה, רוסיה, אזרבייג׳אן, דנמרק, נורווגיה, שוויץ ומלטה

חצי גמר השני: אלו 10 העולות לגמר האירוויזיון
  הזוכות הגדולות לגמר (צילום: אורית פניני/ באדיבות כאן תאגיד השידור)

18 מדינות נוספות התחרו הערב (חמישי) בניסיון להעפיל לגמר, אך רק עשר זוכות עלו מחצי הגמר השני לאירוע הסיום הגדול של האירוויזיון במוצאי שבת הקרובה.

ואלו המדינות הזוכות: מקדוניה הצפונית, הולנד, אלבניה, שוודיה, רוסיה, אזרבייג׳אן, דנמרק, נורווגיה, שוויץ והאחרונה – מלטה. ואילו המדינות שהפסידו הן: ארמניה, אירלנד, מולדובה, לטביה, אוסטריה, רומניה, קרואטיה וליטא.

ביום שלישי האחרון, נערך בתל אביב חצי הגמר הראשון של תחרות האירוויזיון ממנו עלו כבר 10 מדינות לגמר: יוון, בלרוס, סרביה, קפריסין, אסטוניה, צ'כיה, אוסטרליה, איסלנד, סן-מרינו, סלובניה. סך הכל יתחרו במוצאי שבת 26 מדינות מכל רחבי אירופה.

הנציג של הולנד, דאנקן לורנס, המסומן כמועמד המוביל לניצחון עלה לראשונה עם שירו Arcade, שהפך ללהיט ענק. גם הנציגים של שוודיה, שוויץ, רוסיה ואזרבייג'ן שהובילו בראש טבלאות ההימורים זכו במקומות הראשונים.

את הערב קטפו להקת שלוה, שכמעט נבחרה לייצג את ישראל וויתרה על ההזדמנות בגלל השבת. היא עלתה לבימת האירוויזיון בזמן ההצבעות, עם ביצוע מרגש במיוחד לשיר "A Million Dreams", בסיום השיר כל הקהל נעמד על רגליו והריע ללהקה שריגשה והדהימה את האלפים באולם, בארץ ובעולם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו