תושב דומא חושף מי הצית את הבית של דוואבשה. צפו - סרוגים

תושב דומא חושף מי הצית את הבית של דוואבשה. צפו

תיעוד חדש של 'פלסטיני', תושב הכפר דומא המתגורר בסמוך לבית משפחת דוואבשה, חושף את הגרסה הפלסטינית למה שאירע בליל הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר לפני כ-4 שנים. צפו

תיעוד חדש של 'פלסטיני', תושב הכפר דומא המתגורר בסמוך לבית משפחת דוואבשה, חושף את הגרסה הפלסטינית למה שאירע בליל הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר לפני כ-4 שנים.

בשיחה תועד הפלסטיני בידי חוקר פרטי, מספר את הגרסה הרווחת בכפר לאירוע ועל פיה לא יהודים ביצעו את ההצתה באותו הלילה בכפר.

פלסטיני: זה שטויות, עזוב.

חוקר: מה שטויות? מה היה שם? זה לא היהודים עשו נראה לי.

פלסטיני: לא יא זאלאמה, אין כלום.

בהמשך מספר הפלסטיני את גרסת תושבי הכפר למה שקרה שם באותו הלילה.

פלסטיני: השריפה הראשונה לא בשבילם. לא בשבילם בכלל.

חוקר: מה זאת אומרת לא בשבילם?

בית משפחת דוואבשה בדומא (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

פלסטיני: יעני לא באים ישר לשרוף את הבית שלהם. עכשיו, יש בנאדם היה עובד אצל יהודים, היה גנב ועושה בלאגנים. עכשיו הוא קנה בית בשכם. עכשיו הוא כל הזמן אומר אני בשכם, אני במסעדה, קוראים לו ככה ככה. אז אנשים ידעו שהבית הזה ריק. הבית של הבנאדם הזה. הלכו לשרוף את הבית הזה.

הפלסטיני המשיך ותיאר את האירוע: "באותו רגע הם היו מבקרים את האבא של הבנאדם של הבעל של הבית וחזרו באותו רגע לבית שלהם בשביל לישון. מדליקים את האור. האנשים שעשו את השריפה חשבו שהם ראו אותם ויודעים מי הם אז שרפו אותם." סיפר.

בהמשך הוא המשיך לתאר כי המציתים של בית השכן החליטו להמשיך ולהצית גם את בית משפחת דוואבשה וזאת כיוון שחששו כי בני משפחת דוואבשה ידווח על זהות המציתים.

פלסטיני: הוא לא בנאדם. כן. יעני בנאדם לא ישר. עכשיו הזה, מה שנשרפו, היו אצל ההורים שלהם. חזרו באותו רגע של השריפה של הבית הזה, אז מישהו שרף את הבית הזה של הבנאדם הגנב. חשב שהם ראו ויודעים מי עשה את השריפה הזאת אז שרפו אותו, שלא ידברו מי שרף את הבית. מבין אותי?

משתתף נוסף בשיחה: אה, רצו שאלה, בעצם הילד שנשרף וההורים – רצו שימותו בשביל שלא ידברו.

פלסטיני: איווה.

עוד תועד הפלסטיני מספר כי המשטרה וכוחות הביטחון לא גבו עדויות מתושבי הכפר בעניין. נציין כי גרסת הפלסטיני מתיישבת עם שרשרת האירועים שהתרחשה בכפר באותו הלילה שכן תחילה הוצת בית השכן ורק זמן לאחר מכן הוצת גם ביתם של בני משפחת דוואבשה שנספו בשריפה.

בנוסף, לבית המשפט הוגשו מספר עדויות של עדי ראייה לאירוע אשר אף הן מחזקות את הגרסה הרווחת בכפר. החוקר, אשר תיעד את הדברים, העביר את הממצאים לארגון חוננו וכן לצוות ההגנה של עמירם בן אוליאל הנאשם המרכזי בתיק.

עו"ד אשר אוחיון המייצג את בן אוליאל הגיב לדברים ואמר: "הכלים שעומדים לרשות משטרת ישראל כדי להגיע לחקר האמת הינם רבים ומגוונים. כמו תושב דומא שבסרטון יש בוודאי עוד רבים אחרים. לצערנו הרב, המשטרה לא הגיעה אליהם באופן מכוון כדי למנוע חשיפת עובדות שאינן עולות בקנה אחד עם התיאוריה שלפיה יהודים ביצעו את ההצתה בבית משפחת דוואבשה".

אוחיון הוסיף כי "עדיין לא מאוחר, וגם אם מאוחר – מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא. אני קורא למשטרת ישראל להתעשת ולחקור ברצינות גם את כיוון החקירה הזה. בכפר הזה היו אירועים אלימים וקשים בין חלקי האוכלוסייה השונים, לפני הצתת בית משפחת דוואבשה וגם לאחריו. חבל שלרשויות החקירה בישראל נוח להתעלם מהם ולהתחפר בקונספציה שלפיה יהודים בצעו את ההצתה בבית משפחת דוואבשה. במהלך המשפט נחשפו ראיות משמעותיות ביותר המעידות על כך שההצתה לא בוצעה על רקע לאומני. בשל איסור הפרסום שחל על הליכי המשפט לא ניתן בשלב זה לחשוף את הראיות המשמעותיות האלה בפני הציבור כולו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
עיתונות חוקרת במיטבה!
מצויין ומעולה | 16-05-2019 21:19
הערבים האלה גם ירו ברבין וגם זרקו את האבן שהרגה את הערבייה וגם הם רימו בבחירות ובגלל זה בנט לא נבחר. הם גם העלילו עלילות שוא על בן גביר שבגללן לא רצו אותו בצבא!
המקובלים: מותר לקלל את המעורבים בפרשת דומא
עידו 2 | 20-05-2019 18:48
הכוונה ל: 1. הפרקליטות. המשטרה. המנ-דלבליט. השופטים. ימח שמם
2
נא להראות לנשיא שלהם- ריבלין
יוס | 16-05-2019 21:29
ושכל השמאלנים שהתירו את דמנו עי גל הטרור שבא אחר כך ועד היום יתנצלו. ארורים הם יותר מהערבים
3
עלאק "חושף"...רואים שהכל מבויים ושקרי
יעקב | 16-05-2019 21:58
גם לסבתא שלי יש השערות וגם לשכנה ממול ..אז למה שלערבי עם דמיון מזרחי מפותח לא יהיה...?
יהודי לא...
עשרת הדיברות | 27-07-2020 8:07
יהודי לא ישרוף בני אדם. לא אאמין לזה לעולם.
נכון אתה צודק אנחנו לא מסוגלים לעשות דבר כזה
אחמד | 17-05-2019 13:37
רק העם הכובש שלכם מסוגל לזה
4
דומא
אבי בר | 17-05-2019 0:11
מסתבר שבאמת ; לשקר אין רגלים , וסוף האמת לנצח.
5
עצוב עצוב עצוב
ירושלמית | 17-05-2019 0:17
תחביאו את הילדים שלכם... השבכ שם ידיים על נוער ומוציא הודעות באיומים ועינויים. וזה יכול לקרות לכל אחד. אף אחד לא חסין... תשאלו את ההורים של התלמידים בישיבת פרי הארץ. עצוב ומפחיד
6
ערבים שרפו את הבית של דראושה
ברי | 17-05-2019 0:23
השבכ היה צריך להיזהר להאשים את היהודים בשריפה. עובדה זה ערבים על ערבים
7
למשטרה יש מטרה אחרת
לילי | 17-05-2019 6:28
המילחמה בלובשי הכיפות והפאות גם במחיר שקר זה כמו ב100 שערים לא משנה מי ומה העיקר לתפוס מישהוא ואחרים יפחדו מחכמת השבכ שיודעים הכל
אמת!
נועם | 19-05-2019 20:02
אמת!
8
אין שינאה אצל יהודים
רפאל | 17-05-2019 6:40
הפלסטינים שונאים שינאת מוות בינהים אבל כלפי חוץ הם בסדר לא צריך פרשנויות רואים את זה בעולם הערבי והמוסלמי
9
כואב אש
גדי | 17-05-2019 8:42
לא שחשבנו אחרת, נורא לחשוב על הקטין שהרסו אותו שם לגמרי והיום כבר מודים שם שהוא לא אשם בזה. רוע רשע והכל באיצטלה של צדקנות.
10
דומה השריפה
מלאך המוות | 17-05-2019 17:57
משטרע
11
הצגה זולה
אדם | 18-05-2019 17:45
איפה היה עלאא ..כל הזמן. ? כמה שילמתם לו. בית משפט מושחת. מנסה לכסות את עצמו. מדינה מפגרת הרוצחים האמתיים כולנו יודעים..הצגה זולה
12
דוואבשה
גגי | 19-05-2019 15:35
לא מאמין לסרטון הזה , נראה לי מבוים . אם זה סרטון אמיתי שיראו פנים של חוקר ונחקר. מה זה חוקר פרטי ? זה לא שבכ . נראה סרט מפוברק מההתחלה עד הסוף