לאחר גוגל ופייסבוק: סין חסמה את ויקיפדיה - סרוגים

לאחר גוגל ופייסבוק: סין חסמה את ויקיפדיה

לאחר שחסמו את גוגל ופייסבוק, ממשלת סין החליטה כעת לחסום את הגישה לאתר ויקיפדיה במדינה. עד היום הגרסה הסינית הייתה חסומה במדינה- אך כעת גם השפות האחרות חסומות לתושבי סין

לאחר גוגל ופייסבוק: סין חסמה את ויקיפדיה
  (צילום: שאטרסטוק)

אל תסכמו את סין: לאחר שחסמה אתרים פופולאריים רבים, ביניהם גוגל ופייסבוק, ממשלת סין החליטה כעת להגביר את הצנזורה באינטרנט וחסמה את הגישה לויקיפדיה במדינה.

בממשלה הסינית התנגדו כבר זמן רב לקיומה של ויקיפדיה, זאת בגלל היכולת של כל משתמש לערוך את העמודים באתר ולהציג מידע שהממשלה מעוניינת לחסום בכל ערך המוצג. בשלב הראשון הממשלה חסמה את הגישה רק לעמודים ספציפיים, אך לאחר שהנהלת ויקפדיה עדכנה את האתר לשרתים מאובטחים יותר אפשרות זאת נהפכה לבלתי אפשרית. בהמשך הוחלט לחסום את הגרסה הסינית של האינצקלפודיה הפופולרית- וכעת החסימה הורחבה גם לשפות האחרות.

החסימה התקבלה בהפתעה בארגון ויקימדיה המפעיל את האתר, כשבארגון ציינו כי לא קיבלו כל מידע מסין על הכוונה לחסום את האתר. "בעקבות החסימה של האתר, מיליוני קוראים וחוקרים בסין לא יוכלו לחלוק את הידע שלהם עם העולם" אמרה סמנתה ליאן, מנהלת מחלקת התקשורת בויקימדיה, בראיון לרשת AFP. "כשמדינה שלמה לא יכולה להצטרף לשיח הציבורי בויקיפדיה, כל העולם נפגע".

על פי ההערכות, התזמון של המהלך הנוכחי איננו מקרי: ב-4 ביוני ימלאו 30 שנה למחאה בכיכר טיאננמן, במסגרתה אלפי מפגינים מחו נגד השלטון הקומוניסטי במדינה ודרשו לעבור לשלטון דמוקרטי. אלפי אנשים נהרגו בעימותים בין הצבא הסיני והמפגינים- ומאז הממשל חוסם כל אתר ברשת המציג מידע על המחאות, במטרה למנוע מחאה נוספת נגדם.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו