מאות עמודי פייסבוק נחסמו: "רצו להשפיע על הבחירות" - סרוגים

מאות עמודי פייסבוק נחסמו: "רצו להשפיע על הבחירות"

חברת פייסבוק הסירה מאות חשבונות מזוייפים, שקודמו על ידי חברת "ארכימדס" הישראלית במטרה להשפיע על מערכות הבחירות ברחבי העולם. בחברה טענו כי מפעילי הרשת קנו מודעות ב-812 אלף דולר וקידמו אירועים במדינות שונות

מאות עמודי פייסבוק נחסמו: "רצו להשפיע על הבחירות"
  (צילום: שאטרסטוק)

חברת פייסבוק הודיעה היום (חמישי) כי חסמה 265 עמודים, קבוצות וחשבונות מזוייפים מישראל, אשר לדבריה "עסקו בפעילות לא אותנטית מתואמת". במקביל נחסמו מספר חשבונות באינסטגרם הקשורים לחשבונות הפייסבוק שהוסרו מהרשת החברתית.

ראש מדיניות אבטחת סייבר בפייסבוק, נתנאל גלייכר, הסביר כי "האנשים שמאחורי הרשת הזאת השתמשו בחשבונות מזויפים כדי להפעיל דפים, להפיץ תוכן פוליטי ולהגדיל באופן מלאכותי את המעורבות. פעילות זו נוצרה בישראל והתמקדה בניגריה, סנגל, טוגו, אנגולה, ניגריה ותוניסיה, לצד פעילות גם בדרום אמריקה ובאסיה הדרומית".

בחברה הוסיפו כי מפעילי הרשת "הציגו את עצמם כמקומיים, למשל כארגוני חדשות מקומיים, ופרסמו מידע שלכאורה דלף על פוליטיקאים. מנהלי הדפים ובעלי החשבונות פירסמו לעתים קרובות תכנים פוליטיים וחדשות, שעסקו בנושאים כמו הבחירות במדינות שונות, עמדות מועמדים וביקורת על יריבים פוליטיים- ככל הנראה כדי להשפיע על האירועים".

"הוציאו 812 אלף דולר על פרסום מודעות"

האנשים שעמדו מאחורי הרשת ניסו להסתיר את זהותם, אך מחקירת הנושא נמצא כי חלק מפעילות זו קשורה לגוף מסחרי ישראלי בשם "קבוצת ארכימדס". לטענת פייסבוק, החברה הפעילה 65 חשבונות פייסבוק, 161 עמודים, 23 קבוצות, 12 אירועים ו-4 חשבונות באינסטגרם, כאשר כ-2.8 מיליון חשבונות עקבו אחרי אחד העמודים הללו לפחות, כ-5,500 חשבונות הצטרפו לפחות לאחת הקבוצות הללו וכ-920 אנשים עקבו אחר לפחות אחד מחשבונות האינסטגרם.

עוד נטען כי החברה הוציאה כ-812 אלף דולר הוצאו על פרסום מודעות בפייסבוק, ששולמו בשקלים, דולרים וריאל (המטבע הברזילאי). המודעה הראשונה הועלתה בדצמבר 2012, והמודעה האחרונה באפריל 2019. כמו חן החברה הקימה עמודים ל-9 אירועים שונים בשנתיים האחרונות, אך אין שום אישור האם אחד מהאירועים הללו באמת התקיים.

"החברה הפרה שוב ושוב את המדיניות של פייסבוק, האוסרת על מצג שווא, וכן הפרה כללים נוספים- לרבות התנהגות מתואמת לא אותנטית" אמר גלייכר. "ארגון זה וכל חברות הבת שלו נחסמו כעת מפייסבוק, ואף הוצא אליהם מכתב הפסקה וחסימה"

"אנו פועלים כל העת כדי לגלות ולעצור פעילות מסוג זה מכיוון שאיננו רוצים ששירותינו ישמשו לצורך ביצוע מניפולציות על אנשים" הבהירו בחברה. "אנו מסירים עמודים וחשבונות אלה על פי התנהגותם ולא על פי התוכן שהם מפרסמים. בכל אחד מן המקרים הללו, האנשים העומדים מאחורי הפעילות תיאמו ביניהם והשתמשו בחשבונות מזויפים כדי להציג את עצמם בצורה לא נכונה וזה היה הבסיס לפעולה שנקטנו".

"אנו מתקדמים בביעור השימוש לרעה בפלטפורמה שלנו, וכפי שאמרנו בעבר, מדובר באתגר מתמשך" סיכמו בפייסבוק. "אנחנו מחויבים להמשיך ולהשתפר כל העת כדי להקדים תרופה למכה. פירוש הדבר פיתוח של טכנולוגיה טובה יותר, שכירת עובדים נוספים ושיתוף פעולה הדוק יותר עם רשויות החוק, מומחי אבטחה וחברות אחרות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו