המתיחות בדרום: 3 שריפות בעוטף עזה - סרוגים

המתיחות בדרום: 3 שריפות בעוטף עזה

משעות הבוקר שלוש שריפות במוקדים שונים פרצו בעוטף עזה. על פי החשד השריפות התרחשו כתוצאה מבלוני תבערה, כוחות כיבוי והצלה הוזעקו למקום

author-image
המתיחות בדרום: 3 שריפות בעוטף עזה
  בתמונה שריפה בעוטף עזה בשנה שעברה( Photo by Moshe Shai/Flash90)

מתיחות בדרום: היום (חמישי), החל משעות הבוקר התלקחו שלוש שריפות במוקדים שונים ברחבי עוטף עזה. על פי החשד השריפות התרחשו כתוצאה מבלוני תבערה. יערנים של קק"ל דיווחו על שלושה מוקדים, ביניהם יער שוקדה, יער בארי ובסמוך לקיבוץ לנחל עוז. זאת למרות מעבר הכסף הקטארי לרצועה וסיום אירועי הנכבה.

אך אתמול אלפי מפגינים פלסטינים התכנסו באזור גבול רצועת עזה, במסגרת ההפגנות לציון יום הנכבה. בארגון חמאס פעלו להסיע את המפגינים למוקדי העימות- אך במקביל פעלו להימנע מהסלמה נוספת.

על פי דובר צה"ל, כ-12,000 אלף מפגינים הגיעו לגבול, הבעירו צמיגים ויידו אבנים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. בנוסף הושלכו מספר מטענים בשטח הרצועה, וכן זוהו מספר ניסיונות התקרבות לגדר המערכת. לוחמי צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. כשעה לאחר מכן דווח כי מרבית המפגינים החלו לסגת מהאזור ולחזור לבתיהם, כשנרשמה ירידה של מספר המפגינים לכ-7,000 איש.

בכלי התקשורת הפלסטינים דווח כי אדם אחד נהרג באירועים, אך במשרד הבריאות הפלסטיני לא ציינו זאת ורק אמרו כי 63 איש נפצעו בדרגות שונות.

אתמול גם הוצתה שריפת ענק בעקבות בלוני תבערה שהפריחו מחבלים מעזה לכיון מזרח. השרפה הציתה את שדות החיטה של קיבוץ עלומים, בשרפה עלו בלהבו כ-300 דונם תבואה, והיא מצטרפת לעשרות שריפות בינוניות וקטנות שכילו עשרות דונמים של יבול.

חיים ילין, לשעבר ח"כ ולשעבר ראש מועצה אזורית שער הנגב, תיעד את השריפה בעוטף, וסיכם שנה שלמה שעברה בלי שינוי למעט, ארבעת ההרוגים בסיבוב ההסלמה האחרון לפני שבועיים.

https://twitter.com/HaimJelin/status/1128639421123788801

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
היכונו להשמדת החמאס
אופיר | 17-05-2019 18:12
אין ביררה חייב חייבים לאשמיד אותם זבל נישאר זבל ולא ניתן לשנותם
2
חייבים לנקות אותם ביבי נתן להם מיספר הזדמניו
אופיר | 17-05-2019 18:16
אסור לרחם על אכזרים
3
בימקום ארוויזיון תביאו את שונאי ישראל לעוטף ע
אופיר | 17-05-2019 18:21
היו צרכים לקיים את הרוויזיון בשדרות
4
טיפשות
חיים סיידון | 18-05-2019 1:31
היידה ביבי , היידה שרה. עיוורים. מה חשבתם שיהיה לאחר הבחירות ?