נתניהו: "הסיעות מבקשות דרישות בלתי אפשריות" - סרוגים

נתניהו: "הסיעות מבקשות דרישות בלתי אפשריות"

ראש הממשלה מאשים את הסיעות בעיכוב במשא ומתן הקואליציוני: ״מבקשות דרישות בלתי אפשריות. סיעה אחת ביקשה 4 שרים ודרישות תקציביות שאין לנו". לנתניהו נותרו 12 יום עד לתום מועד הארכה להרכבת הממשלה

נתניהו: "הסיעות מבקשות דרישות בלתי אפשריות"
  ראשי סיעות בכנסת ה- 21 (צילום: דוברות הכנסת)

ראש הממשלה התייחס הערב (רביעי) לעיכוב במשא ומתן הקואליציוני ולדרישות השותפות: "הסיעות מבקשות דרישות בלתי אפשריות", מה שמונע הקמת קואליציה יציבה. לנתניהו נותרו עוד 12 יום עד לתום מועד הזמן שהקציב הנשיא ריבלין לארכה להרכבת הממשלה.

בטקס בעתלית לזכר אהרון אהרונסון מפרט נתניהו כי "סיעה אחת ביקשה ארבעה שרים ודרישות תקציביות שאין לנו. אם היינו עם תקציב כמו של ארה"ב, מילא".

חרף עוד יום של דיונים וישיבות, המשא ומתן הקואליציוני נותר קפוא, ווכל אחת מהסיעות ובעיקרן יהדות התורה וישראל ביתנו מתבצרות בעמדותיהן. כך גם, לא נרשמה שום התקדמות לאחר יום ארוך בו שהה לפי דיווח בערוץ 12, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי יחד עם השר יריב לוין בבית ראש הממשלה. מנגד, בתום פגישת נציגי איחוד מפלגות הימין והליכוד במפלגות מעריכים כי "95% מהסעיפים סגורים", בהם הגיעו להסכמות, "ונשארו רק ה- 5% של חלוקת התיקים", כך על פי גורמים המעורבים במשא ומתן.

"יש הרבה הישגים משמעותיים ב- 95%, בענייני החינוך, דת ומדינה והתיישבות", הם מסבירים. אך מוסיפים כי "ברור שהתיקים זה נושא דרמטי שרק חציו נפתר", כאשר תיק החינוך מובטח למפלגה אך ראש הממשלה נתניהו מתקשה לוותר על תיק המשפטים לבצלאל סמוטריץ' לאור דרישת השר יריב לוין ורצונו שהתיק יישאר בידי הליכוד.

. לנתניהו נותרו עוד 12 יום עד לתום מועד הזמן שהקציב הנשיא ריבלין לארכה להרכבת הממשל ולפי התאריכים, השבעת הממשלה צפוייה להתקיים בסוף חודש מאי או תחילת יוני לכל המאוחר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה המחיר למלט את נתניהו ממעשיהו. או שלם. או ל
צוללת | 16-05-2019 1:16
או שלם. או לך לבית האסורים.. כולם יודעים איפה מקומך 'הטבעי' ובעד מילוט סוחטים על חשבון העם.