אמא של חאליסי בראיון לסרוגים "היא הצילה אותנו" - סרוגים

אמא של חאליסי בראיון לסרוגים "היא הצילה אותנו"

אז נכון, זה לא ראיון עם אמא של אמיליה קלארק, אלא עם ק'תרין מטקסס שקראה לתינוקת שלה חאליסי על שם הדמות בסדרה. חשבנו בהתחלה שיהיה ראיון משעשע ובסוף נחשף בפנינו סיפור מרגש

author-image
אמא של חאליסי בראיון לסרוגים "היא הצילה אותנו"
  צילום המסך יוטיוב - HBO

(שימו לב: הטקסט הבא עשוי להכיל ספוילרים) 

קרוב ל-600 תינוקות נקראו בשם "חאליסי", על שם כינויה של אם הדרקונים מאז החלה סדרת משחקי הכס. אבל אחרי הפרק האחרון, פרק 5 בעונה האחרונה, והשינוי הקיצוני בדמותה של  דאינריז "פרי-סער" טארגאריין, לא נותר לנו אלא לתהות האם אותן אימהות עדיין מרוצות מהשם שבחרו לבתם.

פנינו לאחת מאותן אימהות, קתרין אקוסטה שענתה לנו מטקסס ארה"ב הרחוקה – ואם בהתחלה חשבנו לקבל תשובות קיטשיות על דרקונים או יופיה של הדמות, חשפה בפנינו קתרין סיפור מרגש על מאבק למרות הכל: "היא [חאליסי התינוקת] באה אלינו והצילה אותנו ונתנה לנו את המשמעות להמשיך אחרי האבדן שעברנו".

"זה היה נס שהבת שלי שרדה כנגד כל הסיכויים"

מדוע החלטת לקרוא לבת שלך חאליסי? 

"החלטתי לקרוא לתינוקת שלי חאליסי מכמה סיבות. דיינריז היא דמות שידעה להגיע מ-'כלום' ולהפוך לחלאיסי. היא אישה חזקה ובטוחה בעצמה, שידעה מה לעשות כל מה שהיא צריכה כדי לקבל את מה שמגיע לה. הבת הקטנה שלי – הנס שלי – היא כמוה".

הנס שלי: "חאליסי היא תאומה ולמרבה הצער אחיה נפטר בעודו ברחם. זה היה נס שהיא שרדה כנגד כל הסיכויים. היא נולדה שני חודשים לפני הזמן והייתה פגה. היא נולדה במשקל של 1.8 ק"ג ונשמה בכוחות עצמה – לוחמת אמתית! והייתה בטיפול נמרץ לילדים במשך שבועיים ולנו זה הרגיש אפילו יותר. היום היא כבר בת 13 חודשים".

"היא כל כך חזקה ובטוחה בעצמה, לומדת ומהר ומצליחנית. אולי אין לה כסא ברזל להיאבק עליו, אבל אם היא תראה חטיפי גבינה – היא תעשה הכל כדי להשיג אותם".

צילום מסך פייסבוק Katherine Acosta

"היא באה אלינו והצילה אותנו"

שאלתי את קתרין, עקרת בית מיוסטון טקסס, בת 23, האם דעתה השתנתה על חאליסי בעקבות הפרק האחרון?

"דיינריז היא הדמות האהובה עליי מאז היום הראשון, והתחברתי אליה ועודדתי אותה שתהיה המלכה שהיא. אחרי הפרק האחרון הדעות של הרבה אנשים השתנתה. אבל לא עבורי. אני עדיין רואה אותה כמלכה שהיא אמורה להיות".

"אני לא יודעת למה אנשים היו מזועזעים ממה שהיא הייתה צריכה לעשות דרך אש ודם. בשלב הזה היא כבר איבדה את כל מה שהיה לה, אם חושבים על זה: קאל דרוגו, שני הדרקונים שלה אותם היא ראתה כילדים שלה, ג'ורה, הדות'ראקים והבלתי טמאים בקרב עם מלך הלילה, והחברה הכי טובה שלה מיסנדיי. ואחרי כל זה לגלות שהיא נבגדת על ידי הסובבים אותה ועם המשחקים הפסיכולוגיים מול סרסיי. "אני עדיין מחוברת אליה מאז ועד היום. היא ראויה לכס הברזל!"

ולמרות כל זה את עדיין נשארת עם השם לבת שלך חאליסי?

"אני עדיין מרגישה מחוברת לשם, ואני יודעת שכשהבת שלי תגדל היא תהיה כמוה והיא תגיד: "וואו היא 'חיה רעה' – היא תביס את הכל כנגד כל הסיכויים כמוני".

לקתרין הייתה לידה שלא צלחה לפני התאומים (שהאח נפטר הרחם), והיא לא שוכחת אותם: "יש לי שלושה ילדים, 2 מהם בגן עדן ויש לי את חאליסי שלי – היא האור שלי והסיבה שאנחנו בכלל יכולים להמשיך. כמו כל דמות בסדרה, היא באה אלינו והצילה אותנו והביאה לנו את המטרה להמשיך אחרי הסבל והאובדן שעברנו".

משחקי הכס עונה 8 פרק 5: ההורים שקראו לבתם "חאליסי" לא מתחרטים

פרק הלפני האחרון (עונה 8 פרק 5) בסדרת משחקי הכס ששודר השבוע (שני), הצליח לעורר הדים רבים בקרב צופיו מסביב לעולם. לצד ביקורות על העלילה שבחלקים רבים שלה הפכה לכזו שתפורה בגסות, עיקר השיח היה סביב השינוי הקיצוני בדמותה של דאינריז "פרי-סער" טארגאריין.

דני, או כפי שהיא מוכרת בקרב צופי הטריילרים שפחות צפו בסדרה כולה – "חאליסי", הייתה עד כה דמות אהובה במיוחד על הצופים. היא נחשבה למנתצת השלשלאות, שהוציאה לחירות אלפי עבדים והלוחמת ב"צבא הלילה".

כעת, בתוך זמן קצר ולקראת סיום הסדרה, הפכו היוצרים את חאליסי למלכה המטורפת. שהציתה את מעלה מלך באש דרקוניה, ממלאת את הציווי של אביה לפני שנקטל על ידי ג'יימי: "שרפו את כולם".

אחת התגובות ברשת:

קרוב ל-600 תינוקות נקראו בשם "חאליסי", על שם כינויה של אם הדרקונים מאז החלה הסדרה שהפכה לתופעה. תינוקות נוספים נקראו בשמה הפרטי דניאריז או בהטיות שונות של הכינוי. כעת, לאחר שהדמות הפכה לרעה, כשהמלכה הטובה הפכה בין רגע למלכה המטורפת, שהעלתה באש את מעלה מלך על יושביו, ההורים שקראו לבתם בשמה מדברים על התחושות.

ניקי סוטו, אמא לילדה שנקראה בשם חאליסי, אמרה לאתר "באזפיד", כי התפנית בעלילה לא שינתה את המחשבות שלה על השם של בתה. לדבריה, היא ובעלה בחרו בשם זה שמשמעותו מבטאת: "מלכה". עם זאת, היא לא ציפתה לראות את הסוף כפי שהוא נראה בפרק הלפני האחרון. "רציתי שהיא וג'ון יחיו באושר ועושר".

אמא אחרת של ילדה בשם חאליסי, עדיין לא ראתה את הפרק, אבל הסבירה לאתר כי בחרה בשם הזה לבתה בגלל שהיא מעריצה את הדמות. "זה שם יחודי, רציתי שהיא תהיה כמוה. אישה חזקה שכולם מצייתים לה". לא בטוח שהיא תחשוב אותו דבר לאחר שתצפה בפרק.

אמא נוספת שקראה לבתה חאליסי אמרה לביזנס אינסיידר: "אני בשוק". לדבריה: "אני קצת מאוכזבת שעלה לה הכוח לראש, זה לא קול". אמא אחרת לחאליסי בת 6 ממיאמי אמרה: "לא אהבתי את מה שהיא מייצגת עכשיו, זה קצת חמוץ. אני עדיין עומדת מאחריה ומחוברת אליה. היא עשתה מה שהיא צריכה לעשות"

ואיך זה שסרוגים גם צופים במשחקי הכס?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לת
הראל | 15-05-2019 19:51
סדרה ממש ממש לא צנועה אלימה וחילונית להחריד, אז למה אתם כותבים על זה? מי שרוצה לראות שיראה. אתר דתי מרכזי לא צריך לכתוב על זה. חקיינות חילונית, יש מספיק תרבות טובה.
ב ד י ו ק !
האמת צריכה להיאמר. | 08-07-2019 11:01
קול שפוי וצודק.
2
איזה שטויות של...
יהודי שיודע | 15-10-2020 4:35
איזה שטויות של כאילו דתיים מתקדמים. אסור לראות את הסדרה הזו, ואם ראיתם לא צריך להצדיק את זה בסיבות הזויות.