תיק המשפטים? ההתיישבות צריכה את תיק השיכון/ דעה - סרוגים

תיק המשפטים? ההתיישבות צריכה את תיק השיכון/ דעה

חלוקת התיקים בעיצומה, במרכזה העימות סביב תיק המשפטים, אבל למה לא משרד השיכון? בניית בתים וערים, אחריות על החטיבה להתיישבות ומעל הכל מצוות יישוב ארץ ישראל

תיק המשפטים? ההתיישבות צריכה את תיק השיכון/ דעה
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

חלוקת התיקים בעיצומה: הבית היהודי מקבל ככל הנראה בחזרה לידיו את תיק החינוך היוקרתי, ביבי מכיר את הרב רפי וסמוך ובטוח שהמינוי יהיה מקובל על כלל האוכלוסייה הישראלית, לרב רפי יש דף חלק ונקי עם המגזר החרדי כך שגם הם רואים בעין יפה את המינוי העתידי ולגבי המגזר הכללי והמסורתי יש לו מספיק רקורד ועשייה במרחב הציבורי המקנה לו את הצ'אנס והכניסה החלקה ללשכת שר החינוך.

הבעיה היא עם בצלאל ותיק המשפטים. בוא נגיד דוגרי, ביבי לא רוצה לתת את תיק המשפטים לבצלאל סמוטריץ מכמה סיבות: יריב לוין הראה נאמנות וניהול משא ומתן מצוין וכן ביבי יותר רגוע כאשר חבר מפלגתו נמצא בראש משרד המשפטים בזמן שהוא עמוק בתוך הליך משפטי מורכב שכל עתידו הפוליטי עומד למבחן.

הדבר השני הוא איילת שקד. השרה איילת שקד "שווה" היום לפחות 3 מנדטים שביבי והליכוד רוצים, לא מן הנמנע שתיק המשפטים עוד יינתן חזרה לאיילת שקד. בצלאל סמוטריץ' נמצא היום במצב שהוא מתחיל להידחק לפינה ועליו לעשות חישוב מסלול מחדש שבסופו עליו לצאת המנצח הגדול-  גם בקרב מפלגתו ובעיקר בקרב "מתנגדיו" בבית היהודי. ביבי יבוא עם חבילת הטבות שיכללו את תיק החינוך, תיק השיכון המורחב, חברות נוספת בקבינט, סגן שר דתות או ביטחון, מה יגיד בצלאל ? לא מקבל.

הולכים לבחירות? אין מנוס מלחץ משמעותי ולכן כדאי ללכת על מהלך של מיקסום הוויתור על תיק המשפטים תמורת תיק משמעותי לח"כ מוטי יוגב שניצח והגיע ראשון בבחירות בפריימריז של הבית היהודי ועוד את תיק השיכון המורחב, וכמובן שאת החינוך לרב רפי פרץ.

ככה, בצלאל יתפוס 3 ציפורים במכה אחת (גם את השטח של הבית היהודי, גם את אהדת העם וגם תיק משמעותי וכבד משקל ראשון עבורו בממשלה)

אז למה תיק השיכון? כי זה תיק שהחרדים חושקים בו, ולמה? מדובר בעמדת כח עצומה .יש לנו הזדמנות שאחד מחברי הכנסת היותר נמרצים, פעילים, ומלאי מוטיבציה יוכלו לאייש תיק שבונה בתים וערים למשפחות במדינה, תיק שאחראי על החטיבה להתיישבות ומעל הכל תיק העוסק במצווה החשובה ביותר והיא יישוב ארץ ישראל.

בצלאל סמוטריץ, קדימה לך על זה ושיהיה המון בהצלחה.

רון לובה הוא חבר מועצה מטעם הבית היהודי בבית אריה-עופרים. חבר מרכז ומקים הפורום לשיוויון בחינוך במפלגה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
זה חבר מפלגה שתוקע סכין בגב תוך כדי המו"מ
לפעמים עדיף לשתוק | 15-05-2019 15:33
זה חבר מפלגה שתוקע סכין בגב תוך כדי המומ
מי מכיר אותו? מי שמע עליו באזור המרכז?
מי זה רון לובה? | 16-05-2019 20:29
אנו מצביעי האיחוד ומעולם לא שמענו על האיש הזה , שמנסה לפלג ולהרוס את המפלגה.
2
הכותב הוא אידיוט גמור
א | 15-05-2019 16:09
בגץ הוא הסרטן של המדינה. צריך לעקור את הסרטן ואז לדאוג לשאר...
3
ביבי
בוני | 15-05-2019 17:02
ההתיישבות הצביעה ביבי אנחנו הצבענו סמוטריץ ובן גביר לשינוי בבגץ
אדוני אתם מפלגה של 120 חברים, נו מה זה גדולה
שני מיליון מצביעים | 16-05-2019 8:57
לליכוד 70 אלף מתפקדים, תפנים את זה, מזוהה עם הימין, סופו של דבר אם תמשיכו ללכת בדרך הזו תפסידו בגדול, כולו 4 חברי כנסת, מי אתם חושבים שאתם, גם החרדים וליברמן, מי אתם, צריך לחוקק חוק מפלגת השלטון היא הקובעת ולא סחטנים של מפלגות קטנות ועלובות של מטרתם סחטנות נטו, כחלון ליברמן איחוד הימין איך שאתם קוראים לעצמכם, הגיע הזמן שאתם תלמדו ותפנימו אתם לא מצילים שום דבר בהתנהגות שלכם, קצת צניעות לא תזיק לכם,
4
לפחות ציינת כגילוי נאות
אריאל | 15-05-2019 17:35
שאתה חבר מרכז הבית היהודי. להזכירך, לפי ההסכם בין המפלגות בצלאל בוחר תפקיד ראשון. אם מקבלים את החינוך והשיכון - בצלאל יקבל את החינוך והרב רפי את השיכון. אתה גם לא מתבייש לדרוש מבצלאל להעניק את התפקיד הנוסף למוטי יוגב ולא לאופיר סופר. בקיצור, כיבוד הסכמים הוא לא צד חזק אצלך.
5
בואו נהיה דוגרי. שפרץ יוותר על תיק חינוך
למה מה קרה | 15-05-2019 18:24
אם המפלגה תדרוש רק שר אחד, ביבי יסכים לתת את המשפטים. אז סמוטריץ שר משפטים פרץ סגן שר הספורט יוגב סגן שר איכות סביבה ואופיר סופר סגן שר חינוך ככה ביבי ראש ממשלה וכולם מרוצים. בלי סחטנות ובלי דרישות מוגזמות.
6
בגלל ההתעסקות האינסופית בהתיישבות
מישהו | 15-05-2019 19:46
רק חרדלים מצביעים לאיחוד הימין. מספיק כבר. הבעיות עם מערכת המשפט רלוונטיות לכולם. די להתעסק בדברים שמעניינים רק מי שגר ביישוב.
7
והוא עוד רצה להתמודד להיות ח"כ
לובה צא מהשוק | 15-05-2019 23:12
אם כזאת גישה היה מקבל תיק החלל
8
רון - אתה פשוט לא מבין בפוליטיקה ובחוקים!
אהרן | 16-05-2019 0:22
את העבודה במשרד השיכון יעשה טוב באותה מידה גם איש ליכוד שאוהב את ההתיישבות. זה לא שהתיק הולך למרצ. אבל למשרד השיכון ולאף משרד אין שום כוח לפעול נגד משרד המשפטים ונגד בגץ. רק משרד השפטים יבטיח שמשרד השיכון אכן יישב את ארץ ישראל. המשפטים חשובים יותר מכל המשרדים גם יחד כי הם מאפשרים את הפעילות השוטפת שלהם.
מי בחר ברון לובה לבית היהודי ??
לאהרון הצודק | 16-05-2019 20:33
האדם הזה אין לו מושג בכלום, בדבריו ובמאמרו רק מקלקל למפלגה. מי זה האיש שהחליט שהוא מבין ולא מבין כלום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
9
יש לך את זה ביותר מפדלניקי?
יום פום | 16-05-2019 8:37
עליבות ורפיסות בניהול מומ לטובת תיקים שמנים לאנש תוך הפרת הסכמים עם השותפים לדרך ונטישת הכלליות לטובת הראייה המיגזרית הצרה. מה יותר מפדלניקי מזה???
10
חסר משמעות
שלום | 16-05-2019 10:57
כל עוד בגץ עומד בראש המערכת תיק השיכון זה לבנות על מנת להרוס. בקדנציה הזו צריך את משרד המשפטים, ובעזרת השם פעם הבאה את תיק השיכון
11
אוי לנו אם זה חבר מפלגה
נאוה | 16-05-2019 20:31
מי בחר בו? לתקוע סכין בגב בזמן המומ ??? שישב בביתו וישתוק . סייג לחוכמה שתיקה - בפרט לגבי רון .