עורכת הדין בתיה כהנא- דרור, הפעילה בתחום הפמיניזם וזכויות הנשים, התייחסה לסערה סביב כיסוי הראש של מנחת טקס המשואות, לינור אברג'יל, וטענה כי מדובר בעדות "לדיכוי נשי על ידי שילטון רבני-גברי וקיצוני".

במאמר שפרסמה הערב (שלישי) באתר ynet, כתבה כהנא- דרור בין היתר, כי הבחירה בה לא הייתה תמימה אלא כזו שמאפיינת את רוח התקופה: "אברג'יל היא אישה יפה ואמיצה, והבחירה בה כמנחת הטקס מהדהדת את רוח התקופה, שלפיה בסוף הדרך רצופת בחירות חופשיות, גם לנשים היפות והאמיצות מחכה השביס הרחב והדקדקני, שיכסה ויסתיר כל שערה משערות ראשה תוך שהוא ממשטר את גופה ואף נשמתה".

כהנא- דרור, שבעצמה חובשת סרט על ראשה, הוסיפה כי "כיסוי ראש כפי שלבשה אברג'יל הוא לא סתם אמירה דתית אלא אמירה של הקצנה דתית, לא מסורתית, לא לאומית ולא אתנית. הוא חיזוק הזרם ההלכתי שאינו מקיים דיאלוג עם תמורות הזמן והמציאות הישראלית. הוא ביטוי לפסיקת הלכה מחמירה המגיבה ומקצינה נוכח תופעות של חילון, חוסר צניעות ובלבול מגדרי במרחב הציבורי".

עו"ד בתיה כהנא- דרור (צילום: אריאל אלון, יח"צ)

כהנא דרור ערכה השוואה בין ה"שביס" שלה לזה של אברג'יל, וכתבה: "חדי העין יבחינו שגם אני נושאת לראשי שביס – אם ניתן לקרוא כך לפיסת הבד הזו – המעיד בעיקר על שיוכי החברתי (סטייל כיפה), אבל לא רק. אצל נשים רבות השביס שלראשן הוא גם ביטוי לדיאלוג הבלתי פוסק של אלה שאמנם רואות עצמן מחויבות להלכה לדורותיה, אך גם מחויבות לחופש לבחור, למתח שבין כפיפות לסמכות הרבנית לבין פעולה עצמאית במרחב ההלכתי.

בהתייחסה לכיסוי הראש של אברג'יל כתבה כהנא דרור: "כיסוי הראש של אברג'יל חף מכל אלו. כשכל שערה קפוצה בתוך כיסוי הראש המהודק, העשוי ללא חת, ללא רחמים וללא סדקים (בילדותי ראינו כאלה רק אצל נשות הרבנים מהזרם האשכנזי של בתי אונגרין שגילחו את ראשי בנותיהן), מחזקת אברג'יל את התהליכים החברתיים שממילא גוהים כאן. עם כל הידוק בכיסוי הראש מתחזק שלטון ההלכה בממסד הדתי, ובד בבד הדיכוי הנשי בחסות המדינה, בעיקר בבתי הדין הרבניים".