האירוויזיון- הבל ובזיון/ הרב שלמה אבינר

האירוויזיון- הבל ובזיון/ הרב שלמה אבינר

אחרי הרב אברהם סתיו, גם הרב שלמה אבינר אוסר לצפות באירוויזיון: "על דבר כזה לבזבז כל כך הרבה כסף במקום להעבירו לעניים, לרעבים, לחולים, לסובלים?"

אירוויזיון בישראל- יריקה על קדושת הארץ
  (צילום: באדיבות 'כאן'; תמונה קטנה: יוסי זמיר/ פלאש90)

כמה יש לתמוה על אנשים רציניים, מוסריים, שקולים, חרוצים, על כך שמתפעלים מן האירוויזיון, בין שהוא מופיע בארצנו, בין שהוא מופיע בארצות אחרות, – וזאת מכמה סיבות, שרשומות כאן לא כפי סדר חשיבותן.

– רוב השירים הם מטופשים חסרי תוכן. ודאי אנחנו רק בני אדם ולא מלאכים, ולצערנו לפעמים אנו אומרים שטויות, ואז אנו משתדלים לתקן. אבל להלחין שיר שתכנו ריק ונעור, וכולם עומדים מסביב ומוחאים כפיים, זה עובר את גבול הטעם הטוב. וכבר כתב על זה הרמב"ם בפירושו על פרקי אבות סוף פרק א' על המשנה לא מצאתי טוב משתיקה.

– על פי רוב, המנגינות זולות, שפלות ומעוררות רגשות נמוכים. כאמור, איננו מלאכי השרת, ולצערנו יש בנו גם רגשות שפלים, ועלינו להילחם נגדן. אבל לעודד אותם על ידי מנגינות זולות, זהו דבר שאין לו שחר. וכבר כתב על זה הרמב"ם באגרות שלו, בהוצאת הרב שילת, תכח.  וגם פילוסופים גויים כתבו על זה, כגון אפלטון.

– לפי היהדות, אין לגבר לשמוע שירת אשה שאינו אשתו או בתו או אמו. כמובן, דבר זה רחוק מכליותיהם של הגויים, אך לארגן בארץ הקודש אירוע פומבי אסור כזה, זו יריקה על קדושת ארצנו.

– כידוע ימי ספירת העומר הם ימי אבל לאומי, כבר מאות שנים, על דברים קשים שאירעו לנו. אמנם אלו אינם ימי אבל חמורים, אך בכל זאת הם נעוצים במסורת מקדם, ולא שייך בימים אלה לארגן חינגות מוזיקליות.

– אתה בטוח שעל דבר כזה יש לבזבז כל כך הרבה כסף במקום להעבירו לעניים, לרעבים, לחולים, לסובלים? ודאי, מותר לאדם להתבדר, אך יש לשמור על פרופורציה. כלל גדול בחסד החברתי: חייך אמנם קודמים לחיי חברך, אבל מותרותיך אינן קודמות לחיי חברך.

– מומחים עולמיים גויים מתבטאים בחומרה שכל הסגנון הזה של האירוויזיון הוא קיטש Kitsch, נחות, ואפילו רינגרד Ringard, כלומר זול ופרימיטיבי.

– לא נמנה כאן את כל התקריות שהיו במשך השנים, הן על רקע פוליטי, הן על רקע הגדרת בין שיר ומוזיקה, הן על קנוניות המצביעים, כאשר כל אלה הם בדרגת סכסוכי נעורים של נוער מתבגר או בלתי מתבגר.

– לבסוף, התחרותיות לא לנו היא, לא לנו. ודאי שיפה ונאה לשיר ולנגן. אך על זה, לעשות תחרות? וכי בזה יתהלל המתהלל, בכך שהוא יודע לזמר ולפזז? וכי מי שיש לו קול יפה הוא "גיבור ישראל" ושמנת המין האנושי.

ואולי יש להלל אמא טובה שמגדלת ילדים ,ורופא מסור, וחייל אמיץ, ותלמיד חכם, ועוד ועוד. ערכו של האדם אינו סלסול קולו, אלא מידות טובות ויראת שמים.  מי שמזמר מגיע לו פרס? עושה מעשה "זמרי" ומבקש שכר כפנחס?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
מספיק עם ההחמרות
שלום | 14-05-2019 18:08
כל אחד ינהג כהבנתו ומצפונו. שהרבנים יעסקו באהבת ישראל ולא יכנסו לחיים הפרטיים שלנו.
אתה הזוי אחי תפקידם להורות לנו את הדרך
רועי | 15-05-2019 11:05
בטח ובטח את הדקך ההלכתית הפשוטה. קשה לך, שתה כוס מים קרים
2
צודק לשם שינוי...
יעקב | 14-05-2019 18:37
בדרך כלל אני מתנער מהאיש אבל צודק בכל מה שקשור לכך שזהו אירוע מטופש חסר טעם . לגבי שירת נשים זה בעיה ערכית לא בגלל עצם השירה אלא בגלל ההחפצה של הנשים המופיעות בטי וע.
3
הרב צודק
רותי בללי | 14-05-2019 18:40
למרות שהמוטו של הציונות היא עם ישראל ככל העמים, עם ישראל אינו כמו כל העמים. מצפים לשינוי תרבותי רוחני לכיוון יותר ערכי.
4
המלך עירום ..סוף לגעיות
אסולין רות | 14-05-2019 18:44
הניסיון לישר קו במכנה משותף נמוך כמו קרנפים
5
יישר כח
ליאור | 14-05-2019 18:58
ניכרים דברי אמת. הגיע הזמן להבדיל בין עיקר לטפל, בין חומר לרוח ובין טמא לטהור. אתה חונן לאדם דעת.
6
האירוויזיון
יעל | 14-05-2019 19:59
אכן מילים כדורבנות. ארצנו ארץ הקודש לא מתאים לארח ארוויזיון בארצנו הקדושה. גם תל אביב היא חלק מארץ הקודש. הקבה שונא זימה קדושים תהיו . כך אנחנו מצווים.
קרן, את היית בבתי סוהר וספרת לכמה יש או אין ?
לקרן | 16-05-2019 13:35
או שאת סתם ממציאה נתונים מראשך החולה והאנטישמי(כן, זה אנטישמיות)
כל בתי הכלא מלאים צדיקים עם כיפה
קרן | 14-05-2019 22:28
מעניינם שרוב מי שיושב בבתי סוהר הוא עם כיפה על הראש. אלו הדתיים.מעניין מה חושב על זה הקדוש במרומיים
7
כלכך נכון .בתור "עשירה "......
עילום שם | 14-05-2019 21:07
חיה בתוך עובש וחלזונות וזה מה שהמדינה נותנת לנו...ריהוט שנאסף מהרחוב ....תודה למדינה באמת תודה...
8
ארויזיון
לימור סבוני | 14-05-2019 21:22
צודק הרב אבינר!! את הכסף היה ניתן לחלק לרכיבים והתוצאה הייתה שהיו פה פחות רעבים!!! ממש חבל על כל הכסף הזה!!! ד.א. גם את כספי בחירות שהן כספי משלם המיסים(שזה רובינו בערך)רצוי היה לחלק לנזקקים במקום לבזבז לריק!! ישונה סדר העדיפויות לאלתר!!!
9
הציונות והממסד הדתי נכשל
ליאורה | 14-05-2019 21:34
מדוע לא הצליח למנוע את רוע הגזירה? היה צריך להתאמץ להילחם למנוע את המופע המשוקץ הזה
10
עושקים את החילוניים
קרן | 14-05-2019 22:26
כל כך הרבה כסף לשפוך על אברכים שרק לומדים תורה ולא מעילים למדינה,שרק עושקים את הציבור העובד שכל הזמן יורדים לחיים של החילוניים. תשבו בלימודים שלכם בין הספרים ואל תתלוננו על מה שלא שייך לעולמכם.
אישה קטנה תוכן זול
רועי | 15-05-2019 11:07
מי את שתגידי לנו איך ובמה להתעסק? במה את טובה מאיתנו?
11
וכמה כסף גוזלות המפלגות הדתיות והחרדיות
נו באמת... | 15-05-2019 5:20
במקום שזה יגיע לחולים ולרעבים?? בראש מדינת ישראל עומד אדם המואשם בשוחד חמור, בכמה וכמה מקרים שונים. כולנו יודעים עד כמה עבירת שוחד חמורה בתורתנו. עד כמה אין זו דרך היהדות. וכבוד הרב אבינר מתעסק בתחרות האירווזיון (שאגב רק מכניסה כסף למדינת ישראל בזכות התיירות) - במקום לתקוף את בנט (ממשלה קודמת), ליצמן (גור), סמוטריץ', דרעי שהם לוקחים חלק בשוחד ?? שהם טובלים ושרץ בידם ?? שהדבר הזה הוא ביזוי שם שמיים שאין כמותו? קונים צוללת במילארדי שקלים, צוללת שגם מפקד חיל הים טוען שאין בה צורך מבצעי, רק כדי לשלשל כמה מיליונים לכיס הפרטי? במקום כסף לחולים וכו' דברי כבוד הרב מכובדים, אך כולנו תקוה שרבנים גדולים, דוגמת אבינר, ייתעסקו בהגברת המוסר היהודי במדינתנו, ולא בזוטות תפלות כמו תחרות שירה.
גוזלות? ממי בדיוק?
יואל | 15-05-2019 17:31
זה מה שמטפטפים לך זוללי החרדים והדתיים וגונבי הדעת בתשקורת. כאילו רק אתם משלמי מיסים. רק אתם עובדים. אנחנו לא. אנחנו חיים על חשבונכם. כמה נמוך יורדת החברה החלונית. ארוויזיון חשוב יותר מלימוד תורה לדעתם המשובשת.
12
עם ישראל
ליבי | 16-05-2019 12:20
אירועי הארוויזיון נראים כמו אחד משושלת אירועים קשים ביותר בתולדות עם ישראל.... סיפור סדום ועמורה, סיפור עגל הזהב בדמות נטע ברזילי בכיכרות העיר תל אביב סיפור נוח והמבול. אני חילונית לכול דבר ועניין ורואה את זה, עם ישראל צריך להתעורר על עצמו
13
אורוויזיון
דורית | 16-05-2019 13:15
די מספיק לדתיים להשתלט על כל תחומי החיים.נישואין,תחבורה בשבת,להטבים ועוד...עכשיו גם אורוויזיון.
14
אמת לאמתה
נתנאל | 16-05-2019 14:13
תודה שכתבת מה שהרבה בעמנו חש