ישראל ביתנו הודיעה על הפסקת המו"מ הקואליציוני - סרוגים

ישראל ביתנו הודיעה על הפסקת המו"מ הקואליציוני

במפלגת ישראל ביתנו ממשיכים להקשיח עמדות ומודיעים על הפסקת המשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד: הם מכירים את כל דרישותינו ולכן אין עוד על מה לדבר"

ישראל ביתנו הודיעה על הפסקת המו"מ הקואליציוני
  (צילום: נעם רבקין פנטון/ פלאש90)

במפלגת 'ישראל ביתנו' ממשיכים להקשיח עמדות לקראת כניסתה לממשלת נתניהו והבוקר (שלישי) הם עולים מדרגה נוספת כשהודיעו על הפסקת המשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד.

על פי הדיווח ב'כאן רשת ב', במפלגה הודיעו כי הליכוד מכיר את כל דרישותיהם ולכן אין עוד טעם לפגישות בין הצדדים, וכי במידה והליכוד יקבל את כל הדרישות שלהם הוא מוזמן להרים טלפון לקראת חתימה.

חבר הכנסת של המפלגה, עודד פורר, הבהיר הבוקר בראיון ל'כאן רשת ב' כי מבחינתם מדובר ב"הכל או כלום".

אנחנו באמת ניהלנו משא ומתן בידיים נקיות אבל שיהיו הגונים איתנו. אנו מבקשים שימלאו אחרי כל הדרישות שלנו שהן הדרישות של כל הימין בישראל".

פורר אישר כי במידה והמפלגה תיכנס לממשלת נתניהו יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן הוא זה שיקבל את תיק הבטחון.

ממשלת ימין של מעשים- לא דיבורים

בתוך כך, בהודעה שפורסמה אמש מטעם המפלגה נאמר כי "ישראל ביתנו פועלת להקמת ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים. כל הסעיפים כפי שפירט אותם היום יו"ר המפלגה, ח״כ אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה, היו ידועים לכולם לפני הבחירות, במהלך מערכת הבחירות ולאחריהן".

במפלגה מבהירים כי שום דרישה מאלו שהוצגו לנתניהו אינה חדשה ואומרים כי "עמדת ישראל ביתנו בנושא חמאס, מופיעה בהסכם הקואליציוני עם הליכוד כבר משנת 2009".

בסוף ההודעה מבהירים במפלגה כי ישנו גם תרחיש בו היא תשב באופוזיציה: "אין לנו שום כוונה לפוצץ את המשא ומתן אך בו בעת איננו מתכוונים לוותר על העקרונות והעמדות הבסיסיות שלנו. בכל מקרה לא נתמוך בשום מועמד אלטרנטיבי להרכיב את הממשלה לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד".

מוקדם יותר, בפתח ישיבת הסיעה אמר ליברמן כי עדיין נרשמים פערים משמעותיים בינו לבין הליכוד, אשר מונעים כעת חתימה על הסכם קואליציוני. במקביל, נציגי הליכוד ייפגשו מחר עם סיעת יהדות התורה- המציבים מחלוקת עיקרית לדרישות ליברמן סביב חוק הגיוס.

אני יותר לא מתכוון להיפגש או לדבר

"קיימים פערים משמעותיים – בעיקר במדיניות הביטחון" טען, כשבין השאר ציין כי "הליכוד התחייב תוך חצי שנה לחוקק עונש מוות למחבלים, וראש הממשלה התחייב שלא תהיה הסדרה לפני החזרת חיילנו הביתה".

לדבריו, "פגשתי את ראש הממשלה שלוש פעמים מאז הבחירות, דיברתי עם יריב לוין, אני יותר לא מתכוון להיפגש ולדבר. יש מנהלי משא ומתן, הם מכירים את הטלפונים. מבחינתנו חמשת הסעיפים זה הכל או כלום". עם זאת, ליברמן כן ציין כי בנושא חלוקת התיקים הושגו הסכמות בין המפלגות.

"אנחנו לא רוצים לריב עם אף אחד, ואין לנו רצון לרצות אף אחד. אנחנו רוצים ממשלת ימין במעשים" הוסיף. "אני לא רוצה למשוך עד היום ה-40 ולומר שאנחנו לא מצטרפים. הליכוד מובילה את המשא ומתן, אבל היא צריכה להבין שגם למפלגות הקטנות יש עמדות ועקרונות".

בדבריו הזכיר את הגורמים שהביאו לפרישתו מתפקיד שר הביטחון בנובמבר: "אני לא מוכן להיות שר ביטחון כשבכל פעם שאחליט לפנות את חאן אל-אחמר, נתניהו יעקוף את סמכותי ויבטל את הפינוי" תקף. "ראינו לצערי שהעברנו 30 מיליון דולר לחמאס- ו-700 רקטות נפלו על דרום הארץ. ברור שמבחינתי הדבר הזה בלתי סביר בעליל".

עוד התייחס להבנות עם חמאס בעקבות הפסקת האש ברצועת עזה, וטען כי "אני יכול להיות שותף להכרעה, אך לא להסדרה.  הדבר המהותי שחייבים להבין אותו, זה שאנחנו לא יכולים לאפשר התעצמות של חמאס וג'יהאד האסלאמי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
האם המדינה בדקה אם ליברמן הוא מגזע יהודי?
עידו 2 | 14-05-2019 9:49
ומה הדין רבי טוביה, אם יתגלה שהלז נשתל ע''י .....................................
2
בריונות פוליטית גסה מגעילה
אורלי | 14-05-2019 10:12
הרי כל מפלגה יכולה להפיל .ואף אחד לא מתנהג כמוהו
3
ישראל ביתנו
שמעון דואני | 14-05-2019 12:11
בעה צוות משא ומתן לקואלציה ישראל ביתנו זה שטרש הרע.חובה לעשות טיפול שורש כמו רופא שניים.המפלגה היחידה .בכל הבחירות עושה בעיות .למה כולם מתחנפים .הם הקדמו את הבחירות כדי להפיל את ממשלת הימין כל הדים ליברמן וחבורתו רק משחקי,מילים לא עשו דבר .מבאים חוקים יודעים זה,לא יעבור כמוק להרוג מחבלים נא לא להתיחס אלהם.שהיו בחוץ .בסוף יזחלו על 4 יוצאו לשונם חוץ.לסגור להם הכל אין תקצבים. נראה הגבור הרוסי לברמן מה יעשה.לדבר לפי השפה שלו.עכשו להקשיח את העמדות.לא לתת לו שר ביטחון .חוק הגיוס שמנגן עליו.לא יהיה.כל,נגד דווקה.רוצה בחירות חוזרות אין בעיה .נראה מה יעשה .ללכת יותר חזק נגדו . על בגשות,להקפיא .בברכה