"רוצה לתקן": הרג את אביו ומבקש לעבוד כמורה - סרוגים

"רוצה לתקן": הרג את אביו ומבקש לעבוד כמורה

לפני כ- 25 שנה ירה משה (שוקי) בסו באביו המתעלל בכדי להגן על אימו. כעת- אחרי שסיים את לימודי ההוראה שלו- הוא מבקש לשמש כמורה בו הוא עובד כסייען- אך משרד החינוך לא ממהר לאשר את בקשתו

לפני כ- 25 שנה ירה משה (שוקי) בסו באביו המתעלל בכדי להגן על אימו. כעת- אחרי שסיים לשלם את חובו לחברה ואת לימודי ההוראה שלו- הוא מבקש לשמש כמורה בו הוא עובד כסייען- אך משרד החינוך לא ממהר לאשר את בקשתו.

בראיון שהעניק לרפי רשף בערוץ 12, סיפר בסו: "בליל המקרה, האיום של אבי להרוג את אמי ואולי גם להתאבד עמד להתממש. הייתי אז חייל בצנחנים. אני לא יודע איך להסביר את זה, אבל זה היה מה שנקרא – הקש ששבר את גב הגמל".

בסו הדגיש פעם אחר פעם כי הוא מתחרט על מעשיו: "עשיתי מעשה נוראי שבו לקחתי במו ידיי את חיי אבי מולידי. היה מצב מאוד מתוח כמו שאף פעם לא היה בבית קודם". בסו מבהיר כי אם לא היה פועל כפי שפעל – ייתכן מאוד שבאותו לילה או למחרת אביו היה רוצח את אמו.

"הפצע הוא קשה, פנימי ועמוק"

בסו אמר כי גם מהמרחק הרב של השנים הוא עדיין לא מצליח להתנתק מאותו מעשה: "הסיפור הזה נמצא איתי בתוך הנפש שלי. אני פצוע מזה מאוד עד היום. אשתי שחיה איתי יום יום יודעת את זה יותר טוב מכולם – וזה לא קל. הפצע הוא קשה, פנימי ועמוק".

אחרי האירוע הסגיר בסו את עצמו למשטרה, והדבר הראשון שאמר לחוקרים היה "הצלתי את אמא שלי". הוא ישב בכלא 4 שנים, ואחרי שהשתחרר הוציא תעודת הוראה.  בתקופה האחרונה עבד כסייען בבית הספר, והקושי שלו כעת הוא סביב בקשתו להפוך למורה מן השורה.

אחרי שלוש שנים בהן קיבל משכורת ממשרד החינוך, גילו שם לפתע שיש לו רישום פלילי וכתבו לו כי משרתו מוקפאת עד שהמקרה שלו ייבדק לפרטי פרטים ותתקבל החלטה בעניינו. "הבדיקה הזאת נמשכת כבר הרבה מאוד זמן", מספר בסו. "הם קיבלו ממני את ההמלצות ואת המסמכים שביקשו. גם הוזמנתי לוועדה לפני כ-7 חודשים ותשובתם מתמהמהת".

"מחכה ומחכה – זה מרגיש כמו עינוי"

"אני מבין את הקושי שלהם להחליט, כי גם לשופטים ששפטו אותי בזמנו היה קשה" הוסיף בסו. "אני יודע שהמקרה שלי מורכב וקשה. יש בו היבטים כאלה ואחרים אבל תשובה צריך לתת. אני מחכה ומחכה וזה ממש מרגיש כמו עינוי עדין".

"מעבר לזה, אם אני בעיניהם אדם כל כך מסוכן או מזיק לחברה אז למה כסייען אני כן עובד?", שאל בכעס. "אני רוצה לתקן רוצה לשפר ורוצה להתנקות. זה תהליך קשה ואנשים יודעים שאני מתחרט מאוד על מה שעשיתי. קשה לי עם מה שעשיתי אני לא חי עם זה בשלום כבר הרבה מאוד שנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
שוקי
ישראלית | 13-05-2019 22:20
זכור לי המקרה הזה שהאב התעלל תדירות באם. לא מובן לי מדוע לא מאפשרים לשוק י להיות מורה. אני מעריכה אותו שהציל את אמו. הוא הפך דתי לאחר המקרה הזה, מה שמעיד על נשמתו העדינה. כל המדינה היתה אתו באותה תקופה ולא במקרה הוא השתחרר מהכלא, שלא ארך יותר מדי זמן, בקול דממה דקה, ללא סנסציות ומצלמות, בצדק.
2
משה בסו
אליקים | 13-05-2019 23:10
איש יקר וטוב לב, אשרי מי שיודע לתקן את דרכיו
3
לא למדו במשרד החינוך את מצוות החזרה בתשובה??
דורי מיכאל | 13-05-2019 23:29
הקבה מקבל תשובה ומשרד החינוך לא??
4
לאשר למשה בסון עבודה במשרד החינוך
בסון משה | 14-05-2019 0:03
מאוד זוכרת את המקרה . לא מאחלת לאף אחד שיעמוד בניסיון שהוא עמד . הכיצד מחזירים שרים וחברים כנסת מושחתים שהואשמו לחנך את האומה אותו לא . הם באים בטענה שאיתו את עונשם אם כך גם הוא ריצה את עונשו לשחררו בבקשה . בושה
5
אם היינו בנעליו..
רחל | 14-05-2019 5:22
מאחלת לאיש היקר כוח ושימצא דרך לשליחותו
6
בושה וחרפה
אחד שמכיר קרוב | 14-05-2019 7:07
גם השופט קנה את הסיפור המטומטם שסיפרו ורקמו לאבא האומלל הזה. לא לא אשתוק האבא הזה היה אזרח עובד צהל איש שקט ותמים. החליט צנחן מטורף שהאמא החסודה סובלת..... יצא וירה מחסנית שלימה באבא. ישב בכלא בהסדרה מופרעת רק 4 שנים החליף את השם .עטה זקן. וכעט הוא רוצה ללמד ילדים. אויי לנו ואבוי לנו אם אלו מורינו ומחנכינו....אני מתבייש לקרוא כתבה כזאת. דם אביו זועק מהאדמה
שוקי היקר
אלון | 14-05-2019 13:11
שוקי עבר תקופה לא פשוטה לראות יום יום איך יחסי ההורים מתמוטטים לך מול העיניים והאלימות של האבא גדלה מיום ליום זה סיוט של כל אחד מאיתנו שוקי פעל איך שפעל ולא מאחל לאף אחד לעמוד בסיטואציה בלתי נסבלת זו מה גם ששוקי עבר תהליך ארוך עמוק ורציני גם בכלא וגם מחוצה לו ישב ולמד והתקדם התחתן ויש לו משפחה לתפארת .... אין ספק כי שוקי היקר ראוי ללמד את ילדי ישראל ולוואי והייתי זוכה שילדיי ילמדו אצל בחור העדין נפש הזה . מאמין בך שוקי עלה והצלח
7
נראה שעליו בנו את הסיפור של טירונות..
דניאל | 14-05-2019 9:36
עם גידי שירה באבא המכה שלו.