רק 5% מתיקי הפדופיליה מגיעים לכתב אישום - סרוגים

רק 5% מתיקי הפדופיליה מגיעים לכתב אישום

במסגרת בקשת חופש מידע שהוגשה למשטרה ולפרקליטות של עמותת מצו"ף עולה כי רק 5% מהתיקים שנפתחים במשטרה מוגשים בהם כתבי אישום. ברוב המכריע של התיקים נחתמים הסדרי טיעון עם התוקפים

רק 5% מתיקי הפדופיליה מגיעים לכתב אישום
  אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

במסגרת בקשת חופש מידע שהוגשה למשטרה ולפרקליטות עולה כי בחמש שנים האחרונות נפתחו 12,189 תיקים במשטרה בגין עבירות מין כנגד קטינים, 4,676 תיקים הועברו לפרקליטות, 597 כתבי אישום הוגשו ונחתמו 562 הסדרי טיעון.

מהנתונים עולה כי רק 5% מהתיקים שנפתחים במשטרה מוגשים בהם כתבי אישום בסופו של התהליך, כאשר ברוב המכריע של התיקים נחתמים הסדרי טיעון עם התוקפים.

עמותת מצו"ף (מאגר ציבורי וניטור פדופילים) שחשפה את הנתונים פועלת בכדי לחוקק את חוק מאגר הפדופילים הפומבי, בדומה לחוק האמריקאי, שאפקטיביות שלו מוכחת בצורה אמפירית ע"י עשרות מחקרים.

אלירן מלכי, יו"ר מצו"ף, אמר: "בישראל לפי הערכות נפגעים מינית כל שנה 100,000 קטינים וקטינות. כאשר קטין נפגע מינית הוא צריך לעבור כמה משוכות עד שנרשמת תלונה במשטרה, לזהות את הפגיעה המינית. כאשר ילדים מתחת לגיל בית ספר אינם מבינים את משמעות הדברים ואת הגבולות האסורים".

עוד אומר מליכי, "כל כך הרבה דברים צריכים להתרחש רק בכדי שהתלונה תצא לפועל, כל זה מחזק את הטענה שכמות התלונות במשטרה לא משקפת כלל את היקף התופעה. בחמש שנים האחרונות מספר התלונות גדל כאשר מנגד מספר כתבי האישום שהפרקליטות החליטה להגיש הלך וקטן. בישראל מאוד משתלם להיות פדופיל, לא רק שהאנונימיות של העבריין נשמרת, הוא גם יכול לחזור לתקוף ללא שום בעיה וכל זה בחסות המדינה. רק מאגר פדופילים פומבי שפתוח לציבור יכול ליצור זעזוע במערכת, לגרום להרתעה בקרב אותם פדופילים ולספק להורים כלים בכדי שיוכלו להגן על הילדים שלהם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו